[MW] Rond de 40 graden koorts, wat is slim?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:29

MLoeser schreef:
dide schreef:
Oorthermometer valt toch altijd lager uit dacht ik := ?

Nee, dit is een recente, Braun uti 2010, volgens de handleiding zit er geen correctie op, mitst je hem goed op het trommelvlies gericht houd.

Verkeerd gedacht dus _O-

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:32

goed dat je hebt gebeld!
ze hebben telefonisch vaak goede tips!
ben erg benieuwd!
beterschap iig!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 21:32

dide schreef:
Verkeerd gedacht dus _O-

Bij de oudere (en huidige goedkope) modellen zit je wel met een grote onnauwkeurigheidsmarge hoor :j Ik had er hiervoor een van de kruidvat voor 15 euro, volgens dat ding ben ik normaal gesproken zeer koudbloedig, met 33 graden :+ Die ligt nu dus op de vuilnisbelt (of wat ze er mee doen als je hem in hebt geleverd := ). Dit is dus ook niet de eerste keer dit jaar dat ik niet goed ben ;)
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 21-05-11 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Re: [MW] Rond de 40 graden koorts, wat is slim?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 21:37

Even met een goede vriendin en studiegenoot gebeld, maar die zit in Londen, Groningen HApost ligt niet echt op haar weg :+ Ik hoop eigenlijk dat ze me AB oid kunnen geven, maar dan moet ik alsnog die kant op |o

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:39

Ik heb ook wel een een temp gehad van 33 graden idd.. heb altijd een lagere temp. Als het hoger is dan 37 voel ik me ook echt niet fit :?

Zou trouwens ook even aangeven dat het niet de eerste keer is dat je koorts o.i.d. hebt..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 21:43

Ik wordt straks door de HA gebeld

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:52

MLoeser schreef:
Even met een goede vriendin en studiegenoot gebeld, maar die zit in Londen, Groningen HApost ligt niet echt op haar weg :+ Ik hoop eigenlijk dat ze me AB oid kunnen geven, maar dan moet ik alsnog die kant op |o

Ik gok het erop dat het advies van de HA post gaat zijn...

Neem paracetamol...
Goed blijven drinken en als maandag nog last naar de huisarts.

ab geven ze niet zomaar.. (overigens terecht, bij bv virale infectie toch zinloos)
flink spierpijn is overigens niet vreemd bij koorts.

(Mijn cynisme wordt gevoedt door het feit dat ik paar jaar terug 4 dagen lang met meer dan 40.5 heb rond gelopen,
ook 41.5... toen bij gratie!! langs mocht komen op het reguliere spreekuur..
Men daar niets kon vinden en dacht aan blaasonsteking (was het niet, zei ik direct al (ben ook eigenwijs :o ))
En als ik 4 dagen later nog daar zat met mijn temperatuur mocht ik terug komen....
3 dagen later hoeste ik bloed op, toen maar gebeld met de mededeling dat ik vond dat ik longonsteking had,
wat ook zo was. (ja, ik mocht weer langskomen!!! met de auto,want huisbezoeken doen ze blijkbaar alleen als je 85 bent.))

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 21:52

na 2 minuten: "beterschap" :+ daar schiet ik mee op. Dan ga ik ook zo maar slapen ben moehoe :Z

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:54

Wat een bagger HA zeg.. Slecht bereikbaar en dan ook nog zo'n achtergrond.
Maar beterschap!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:55

MLoeser schreef:
na 2 minuten: "beterschap" :+ daar schiet ik mee op. Dan ga ik ook zo maar slapen ben moehoe :Z

Je bedoeld dat ze terug belden... en dit was het???
Nou fijn.. heb je ook wat aan..
(mijn cynisme is weer gegrond verklaard.. geloof ik..)

Beterschap dan ook maar van deze kant...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:56

Jeetje, we hebben super huisartsen tegenwoordig. Zo door de telefoon een diagnose stellen. Nou ja beterschap als de profs het niet nodig vinden dat je langskomt/zij langskomen zal het vast goed zijn slaap lekker!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 21:58

Het was ook een raar gesprek. Ik neem op en pers er een "hoi" uit, die gast "hoi".... [stilte] Spreek ik met mevrouw [MLoeser :+] "ja" "wat is er aan de hand" "nou ik heb koorts" "ja dat weet ik" [stilte] "Wat wil je dat ik doe" "ik weet niet wat handig is, maar met mijn eigen HA heb ik overlegd dat ik, als dit weer gebeurd, een AB kuur moet krijgen" "dat geef ik je niet" "oke....[stilte en hijghijg van mijn kant]" "beterschap" tuut tuut tuut.

Verfrissend consult, daar gaan die lui 6 jaar voor naar de uni :=
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 21-05-11 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:00

Wow wel een diepgaand gesprek :')
Ze lijken je wel gewoon af te poeieren! Zo'n huisarts had ik ook ben toch wel heeeeel blij dat ik nu een top mens heb als huisarts :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 22:01

Ach, als ik me maandag niet beter voel bel ik gewoon mijn eigen HA, die neemt tenmiste meer dan 2 minuten voor mij :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:40

Wat je kunt doen is even 1/2 minuten onder de lauwe/koude douche gaan staan zodat je lichaamstemperatuur kan zakken, niet prettig maar werkt wel. Beste kun je dan even gaan zitten zodat je niet duizelig wordt van het verschil. Een bakje met water en ijsklontjes naast je bed zetten met een washandje voor op je koppie is ook erg lekker ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:51

Ik zou eigenlijk nog een keer bellen... nekpijn en je kin niet op je borst kunnen leggen kan ook duiden op "nekkramp" of hersenvlies ontsteking. Heb je ook hoofdpijn?
Foutmarge bij een oorthermometer is er trouwens altijd, bij ons in de psychiatrie... maar ook in het ziekenhuis wordt er altijd een extra rectale meting gedaan wanneer een oor meting duidt op koorts. En dat is echt het beste materiaal qua oorthermometers.

Ik zou echt nog een keer bellen... hij MOET nl langskomen, zeker als je naar de symptomen koorts + nekkramp kijken :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:53

Thats_Me schreef:
Huisarts kan ook naar jou komen ;) en als ze het wel als spoed ervaren heb je ook zo een ambulance voor je deur staan. Niet te druk maken daarover ;) je bent tenslotte verzekerd. Gewoon bellen en advies inwinnen.

Die ambulance kost je sowieso je verplichte eigen risico. (170 euro)

Lekker onder de douche en daarna met een kruik het bed in zou ik met mijn kinderen doen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:54

c_alsemgeest schreef:
Ik zou eigenlijk nog een keer bellen... nekpijn en je kin niet op je borst kunnen leggen kan ook duiden op "nekkramp" of hersenvlies ontsteking. Heb je ook hoofdpijn?
Foutmarge bij een oorthermometer is er trouwens altijd, bij ons in de psychiatrie... maar ook in het ziekenhuis wordt er altijd een extra rectale meting gedaan wanneer een oor meting duidt op koorts. En dat is echt het beste materiaal qua oorthermometers.

Ik zou echt nog een keer bellen... hij MOET nl langskomen, zeker als je naar de symptomen koorts + nekkramp kijken :j

TS geeft aan nooit de kin op de borst te kunnen krijgen. Dus nekkramp zou ik dan minder snel aan denken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:57

Anne_GTI schreef:
c_alsemgeest schreef:

TS geeft aan nooit de kin op de borst te kunnen krijgen. Dus nekkramp zou ik dan minder snel aan denken.

Ze gaf wel aan dat ze een 'stijve nek' had, icm met de hoge temp zou dat voor mij een extra alarmbel zijn. Het hoeft het niet te zijn... maar ook als er een kleine kans op is moet het onderzocht worden imo.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 11:58

39.1 *\o/* Het gaat de goede kant uit. Heb dan ook wel een flinke nacht achter de rug :j Bedankt voor jullie medeleven en tips :) ik ga morgen voor de zekerheid toch even naar mij eigen HA, want nu alles los komt komt er ook bloed mee, maar ik denk dat dat vooral door irritatie van de luchtwegen komt en niet zozeer door de ontsteking an sich. Ben wel opgelucht hoor, heb me gisteren toch behoorlijk zorgen gemaakt :j

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 12:44

Ik denk wel aan een mogelijke longontsteking, zeker morgen mee langs gaan want er overlijden (ook jonge!) mensen aan verwaarloosde longontstekingen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:28

Ik las het topic, hoe gaat het nu met je TS?
Ik dacht voorzichtig ook aan hersenvliesontsteking

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 21:03

Beter :) heb nu nog 38 graden koorts, en een verschrikkelijke prikkelhoest die maar niet over gaat :') Ik heb net een AB kuur afgerond en een doorverwijzing naar de KNO.