MLoeser schreef:dide schreef:Oorthermometer valt toch altijd lager uit dacht ik?
Nee, dit is een recente, Braun uti 2010, volgens de handleiding zit er geen correctie op, mitst je hem goed op het trommelvlies gericht houd.
Verkeerd gedacht dus
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dide schreef:Verkeerd gedacht dus
Ik had er hiervoor een van de kruidvat voor 15 euro, volgens dat ding ben ik normaal gesproken zeer koudbloedig, met 33 graden
Die ligt nu dus op de vuilnisbelt (of wat ze er mee doen als je hem in hebt geleverd
). Dit is dus ook niet de eerste keer dit jaar dat ik niet goed ben
Ik hoop eigenlijk dat ze me AB oid kunnen geven, maar dan moet ik alsnog die kant op
MLoeser schreef:Even met een goede vriendin en studiegenoot gebeld, maar die zit in Londen, Groningen HApost ligt niet echt op haar wegIk hoop eigenlijk dat ze me AB oid kunnen geven, maar dan moet ik alsnog die kant op
))
] "ja" "wat is er aan de hand" "nou ik heb koorts" "ja dat weet ik" [stilte] "Wat wil je dat ik doe" "ik weet niet wat handig is, maar met mijn eigen HA heb ik overlegd dat ik, als dit weer gebeurd, een AB kuur moet krijgen" "dat geef ik je niet" "oke....[stilte en hijghijg van mijn kant]" "beterschap" tuut tuut tuut.

Thats_Me schreef:Huisarts kan ook naar jou komenen als ze het wel als spoed ervaren heb je ook zo een ambulance voor je deur staan. Niet te druk maken daarover
je bent tenslotte verzekerd. Gewoon bellen en advies inwinnen.

c_alsemgeest schreef:Ik zou eigenlijk nog een keer bellen... nekpijn en je kin niet op je borst kunnen leggen kan ook duiden op "nekkramp" of hersenvlies ontsteking. Heb je ook hoofdpijn?
Foutmarge bij een oorthermometer is er trouwens altijd, bij ons in de psychiatrie... maar ook in het ziekenhuis wordt er altijd een extra rectale meting gedaan wanneer een oor meting duidt op koorts. En dat is echt het beste materiaal qua oorthermometers.
Ik zou echt nog een keer bellen... hij MOET nl langskomen, zeker als je naar de symptomen koorts + nekkramp kijken
Anne_GTI schreef:c_alsemgeest schreef:Ik zou eigenlijk nog een keer bellen... nekpijn en je kin niet op je borst kunnen leggen kan ook duiden op "nekkramp" of hersenvlies ontsteking. Heb je ook hoofdpijn?
Foutmarge bij een oorthermometer is er trouwens altijd, bij ons in de psychiatrie... maar ook in het ziekenhuis wordt er altijd een extra rectale meting gedaan wanneer een oor meting duidt op koorts. En dat is echt het beste materiaal qua oorthermometers.
Ik zou echt nog een keer bellen... hij MOET nl langskomen, zeker als je naar de symptomen koorts + nekkramp kijken
TS geeft aan nooit de kin op de borst te kunnen krijgen. Dus nekkramp zou ik dan minder snel aan denken.
Het gaat de goede kant uit. Heb dan ook wel een flinke nacht achter de rug
Bedankt voor jullie medeleven en tips
ik ga morgen voor de zekerheid toch even naar mij eigen HA, want nu alles los komt komt er ook bloed mee, maar ik denk dat dat vooral door irritatie van de luchtwegen komt en niet zozeer door de ontsteking an sich. Ben wel opgelucht hoor, heb me gisteren toch behoorlijk zorgen gemaakt
heb nu nog 38 graden koorts, en een verschrikkelijke prikkelhoest die maar niet over gaat
Ik heb net een AB kuur afgerond en een doorverwijzing naar de KNO.