Het is niet alleen maar negatief hoor, ik heb ook heel veel over mezelf geleerd, weet wie mijn echte vrienden zijn en welke kleine dingetjes mijn leven leuk maken. Maar als ik het terug kon draaien zou ik dat zeker doen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
TeSzZz schreef:Het is niet alleen maar negatief hoor, ik heb ook heel veel over mezelf geleerd, weet wie mijn echte vrienden zijn en welke kleine dingetjes mijn leven leuk maken. Maar als ik het terug kon draaien zou ik dat zeker doen

TeSzZz schreef:Als ik de kans had om mijn "handicap" (ik heb ME) terug te draaien zou ik dat zeker doen. Ik heb mijn school niet af kunnen maken, de studie die ik altijd heb willen volgen niet kunnen doen, kan niet werken en ben volledig afgekeurd, en bij alles wat ik wel wil doen moet ik nadenken of het sowieso kan en zo ja wat de consequenties daarvan zijn.
Het is niet alleen maar negatief hoor, ik heb ook heel veel over mezelf geleerd, weet wie mijn echte vrienden zijn en welke kleine dingetjes mijn leven leuk maken. Maar als ik het terug kon draaien zou ik dat zeker doen
Blijheid schreef:TeSzZz schreef:Als ik de kans had om mijn "handicap" (ik heb ME) terug te draaien zou ik dat zeker doen. Ik heb mijn school niet af kunnen maken, de studie die ik altijd heb willen volgen niet kunnen doen, kan niet werken en ben volledig afgekeurd, en bij alles wat ik wel wil doen moet ik nadenken of het sowieso kan en zo ja wat de consequenties daarvan zijn.
Voor mij geld 100% hetzelfde. Zelfde ziekte, zelfde consequenties.
Al moet ik zeggen dat ik ondanks alles toch hartstikke gelukkig ben
Ik heb inmiddels een leuk leven, woon op mezelf (in het centrum van de stad dus kan ik ook af en toe de stad in) en heb een heeeeele leuke vriend
Aan de andere kant is dit natuurlijk niet het leven wat ik graag zou willen hebben als 23jarige. 
MoonChloe schreef:Nee, ik zou mijn 'handicap' nooit willen terugdraaien. Door mijn 'handicap' heb ik een prachtige taal, cultuur, vrienden, wereld en ervaringen. Ik zou niet weten wat mijn leven is als ik niet doof zou zijn. Doofzijn is groot onderdeel mijn identiteit.
lifaya schreef:en nu vind ik psychologie heel interessant, maar ik kan het gewoonweg niet aan weet ik nu al vanwege mijn "handicap"

Maar ik ga me aankomend jaar meer verdiepen in de mogelijkheden die er zijn, als er redelijk wat praktijk in zit moet het wel lukken, maar theorie is echt een zwaktepunt van mij
Mijn aandacht blijft er meestal niet bij en het gaat het ene oog in, andere oog weer uit, niks blijft hangen
als ik een film kijk met informatie blijft het wel weer hangen omdat ik er dan beelden bij zie die de informatie goed onderbouwen waardoor ik het beter kan opnemen
Ik leer het meeste van TV
daarom weet ik ook zoveel over dieren (animal planet
) Blijheid schreef:TeSzZz schreef:Als ik de kans had om mijn "handicap" (ik heb ME) terug te draaien zou ik dat zeker doen. Ik heb mijn school niet af kunnen maken, de studie die ik altijd heb willen volgen niet kunnen doen, kan niet werken en ben volledig afgekeurd, en bij alles wat ik wel wil doen moet ik nadenken of het sowieso kan en zo ja wat de consequenties daarvan zijn.
Voor mij geld 100% hetzelfde. Zelfde ziekte, zelfde consequenties.
Al moet ik zeggen dat ik ondanks alles toch hartstikke gelukkig ben
lifaya schreef:Maar ik ga me aankomend jaar meer verdiepen in de mogelijkheden die er zijn, als er redelijk wat praktijk in zit moet het wel lukken, maar theorie is echt een zwaktepunt van mijMijn aandacht blijft er meestal niet bij en het gaat het ene oog in, andere oog weer uit, niks blijft hangen
als ik een film kijk met informatie blijft het wel weer hangen omdat ik er dan beelden bij zie die de informatie goed onderbouwen waardoor ik het beter kan opnemen
Ik leer het meeste van TV
daarom weet ik ook zoveel over dieren (animal planet
)

iMyrable schreef:Mijn handicap bezorgt me te veel pijn om fatsoenlijk te kunnen leven. Daarnaast, ik ben net 14, ik wil ook gewoon jong zijn en niet als een oud dametje de hele dag in de rolstoel zitten.