Tanden bleachen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KevinJ1

Re: Tanden bleachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:00

Ik heb het ook wellis gevraagd aan mijn tandarts..
Maar die zei toen dat ik dan ook mijn vullingen zou moeten vervangen (dat zijn er nog al wat haha)
Maar hoe zit dat bij jullie?
En kan je ook ergens een afspraak maken zonder overleg eigen tandarts ect?

En die doe het zelf kitjes? Waar kan je dat kopen dan?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:07

horseees schreef:
Hoi bokkers,

Ik ga binnenkort bij de tandarts mijn tanden laten witten, veel centjes, maar ik wil het ontzettend graag. Heb echt een complex over mijn tanden hoor, heb vlekken erop en zijn heel erg verkleurd door braken
Ik moet de afspraak nog maken maar het zou binnen een maand ongeveer gebeuren. :)
Wie heeft dit al laten doen?
Wat ik heb gehoord van de tandarts zelf, is dat ik erna 24 uur, of 48 dat weet ik even niet meer, geen voeding mag eten met kleurstoffen enzo erin? Wat moet je dan eten? :+ Geen tomaten, ketchup, rode saus, curry, spinazie, enzo.. dat zijn zo de dingen die ik kan bedenken..

Ik kijk er erg naar uit, nog mensen met ervaringen? *D

Het is totaal nutteloos, na een paar maanden is het weer precies dezelfde kleur als dat het was. Daarnaast maakt waterstofperioxide je glazuur poreus waardoor het proces van donkerder worden alleen maar sneller zal gaan.

Dus zonde van je geld en accepteer de kleur van je tanden. Wat het beste is voor je tanden om ze te laten stralen is het laten polijsten daarmee verwijder je aanslag van thee, koffie, wijn en andere kleurstoffen.

Kortom zonde van je geld wat ze ook beweren en uiteindelijk is het slecht voor je glazuur. Ik ben een tijd assistente geweest in een tandartspraktijk, dus heb het echt niet van horen zeggen maar met kleurstalen weer nagemeten. Mijn collega heeft het voor haar huwelijk gedaan lag uren in de stoel en het bleef ongeveer 3 maanden zichtbaar. Dus die 8 a 9 jaar is echt onzin.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:27

Ik heb mijn tanden vorig jaar laten bleken (13 tinten lichter) en ben nog steeds erg tevreden met het resultaat :)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 09:55

Fred_Kroket: Ik ken nochtans heel wat mensen die er lang baat bij hebben gehad :) We zullen zien..

Quellian: Super! Heb je een foto? :D
Mag je zelf kiezen hoeveel tinten lichter je gaat of bepaalt de tandarts dat of... ?

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:06

Hai, ik heb 3 jaar geleden met met bitjes en gel gebleekt (op maat laten maken door mijn tandarts) en dit bleef na dat de spuitjes leeg waren een paar maanden goed.

Je moet inderdaad wel oppassen met kleurige dingen eten want je tanden worden wel iets poreuser (bleken zorgt voor snellere tandverkleuring), ook goed blijven poetsen want de kans op gaatjes is wel iets groter.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 10:07

lovelynutia: Je mag na de behandeling sowieso 48 uur ofzo niets van kleurstof eten, hoe zit het daarna?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:08

mijn tandarts zet je nog net niet buiten de deur als je over bleken begint. :+

hij is er zeer fel op tegen,slecht voor je tanden en [vaak] een te kort resultaat.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 14:59

mariska32 schreef:

hij is er zeer fel op tegen,slecht voor je tanden en [vaak] een te kort resultaat.

Haha :+
Mijn tandarts heeft er niets op tegen in ieder geval. :)

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:00

Dit jaar al een aantal onderzoeken gelezen over de gevolgen en resultaten van bleken (studeer zie onderschrift namelijk tandheelkunde). Veel tandartsen zijn erop tegen want waarom zou je gaan klooien met gezonde tanden en ook zijn de resultaten niet altijd van lange duur met name de minder agressieve behandelingen.

Het hoofd van de Orthodontie afdeling begint elk college met het verhaal dat zijn dochter haar tanden wilde laten gaan bleken en hij wees haar naar de zon want met een kleurtje lijken je tanden ook witter.
Het is echter niet zo dat je tanden spontaan uit je mond vallen na het bleken, ik heb het ook gedaan en nooit een gaatje, het licht erg aan je mongezondheid.

@horseees Ik zou zeker een dag of 4 oppassen met name met koffie/thee/wijn etc.(dingen die je ook niet makkelijk uit je kleding wast zeg maar)

Mijn tandarts was er niet op tegen maar heeft wel gekeken naar de sterkte van mijn gebit (dikte van glazuur en gaatjes geschiedenis)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 17:35

lovelynutia: Ik heb nog nooit een gaatje gehad :) Ik drink ook geen koffie, thee of wijn.
Wat mij is verteld is dat je de eerste 48 uur niets met kleurstoffen mag eten, dus dingen zoals tomatensaus, currysaus, aardbeien, die dingen (heel veel dus)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:40

Lena01 schreef:
Mijn tandarts zegt altijd dat hij het niet bij mij wil doen, en ik heb echt een geel gebit, stoor(de) me zo erg aan!

Ik heb via internet zelf een pen bestelt die als beste uit de test kwam bij Kassa, en die ben ik nu aan het gebruiken, ding kostte me nog geen 20 euro, even 2 x per dag, 14 dagen lang, ik zit nu op 5 dagen, en ik zie het nu al!!

Ik heb ook een bitje bestelt, benieuwd of dat ook werkt! Ik ben er tot nu toe erg tevreden over!

ik zag bij telsel ook zo een soort van wit maak lak... neem aan dat je dat bedoelde... waar heb jij die pen besteld dan?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:41

Hmm ik heb van nature best gele tanden en m'n liefje ook.
Ik steek het op de koffie en de wijn (drink toch elke dag redelijk wat koffie en toch elke 2 weken rode wijn denkik ...) maar ik heb er dan ook een last van.
Word rap bruin dus dan heb ik inderdaad wittere tanden :D

Vriendjelief heeft er wel naar geïnformeerd en die z'n tandarts zei ook gewoon "Nee"
Zijn tanden zijn geel omdat hij sterke tanden heeft, als hij ze laat bleken verzwakt hij ze gewoon.

Maar moest whitenen niet slecht zijn voor m'n tanden ... direct.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 17:47

LecyTinker schreef:
Lena01 schreef:
Mijn tandarts zegt altijd dat hij het niet bij mij wil doen, en ik heb echt een geel gebit, stoor(de) me zo erg aan!

Ik heb via internet zelf een pen bestelt die als beste uit de test kwam bij Kassa, en die ben ik nu aan het gebruiken, ding kostte me nog geen 20 euro, even 2 x per dag, 14 dagen lang, ik zit nu op 5 dagen, en ik zie het nu al!!

Ik heb ook een bitje bestelt, benieuwd of dat ook werkt! Ik ben er tot nu toe erg tevreden over!

ik zag bij telsel ook zo een soort van wit maak lak... neem aan dat je dat bedoelde... waar heb jij die pen besteld dan?

Ik heb ook zo'n lakje gekocht ooit, van pearl drops, wel dat was niet echt al te best :')

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:49

Ik poets al met whitener in mijn tandpasta. Ze worden er wel ietsje witter van, maar niet echt met een groot verschil. Maar mijn tanden zijn hyper gevoelig, dus ik durf ze niet echt te bleken. Ik kan nu vaak al dingen niet eten omdat er bijvoorbeeld een te groot temperatuur verschil tussen mijn eten en drinken zit.
Dus blijf idt topic wel even volgen om te zien wat iedereen zijn ervaringen zijn.

@Horseees, niet te best als in rotzooi waar je last van kreeg of als in dat het niet werkte?

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 18:34

LecyTinker: Het droogt erg lelijk op, met witte randen die je heel hard ziet en die ook gaan afbrokkelen na een tijdje. Als je het hebt aangebracht voelt het alsof je je tanden in een ijsje zet.. niet de pijn, maar de kou :') heel raar gevoel, het ziet er wel witter uit, maar doordat het zo lelijk opdroogt gaat het ook aan je tandvlees plakken e.d.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:05

ik heb mijn tanden 3 jaar geleden laten bleken toen in net zwanger was. Mijn tanden waren erg verkleurd doordat ik vroeger veel gebraakt heb door een eetstoornis! Ik was er echt erg tevreden over! Na mijn zwangerschap ben ik weer gaan roken en drink veel meer koffie.
Voor aanstaande vrijdag heb ik een nieuwe afspraak staan, ik zie dat als een stok achter de deur om weer te stoppen met roken, minderen met cola en koffie.
Ik heb het bij whitesmilecompany.nl in utrecht gedaan. Vrijdag ga ik naar pearlywhite.nl

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:54

horseees schreef:
mariska32 schreef:

Haha :+
Mijn tandarts heeft er niets op tegen in ieder geval. :)

Nee tuurlijk niet... het levert hem bakken met geld op... De assistente kan het doen dus het kost hem vrij weinig en levert hem veel op...

Werkelijk waar, het is zonde van je geld, glazuur en je tanden.... Het is tijdelijk en slecht voor je tanden...

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 13:28

Fred_Kroket: Geen assistente hoor. Netjes een afspraak en tandarts rekt er zelf de nodige tijd voor uit. :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:19

horseees schreef:
Fred_Kroket: Geen assistente hoor. Netjes een afspraak en tandarts rekt er zelf de nodige tijd voor uit. :)

Hoop het voor je, dan verdient hij er zelf weinig aan... En dan nog, wie het ook doet, hardstikke zinloos. Een paar koppen thee en het is weer net zoals het was als het dan niet donkerder is omdat je glazuur poreus wordt door de waterstof perioxide.

Maar veel geluk ermee, schoonheid zit vaak tussen je oren. :D

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:16

Ik heb de boel 4 mei laten bleken en het was wel witter, maar na een week liep de kleur alweer terug.
Kostte 150 euro dat grapje en dat doe ik dus niet weer. De volgende keer neem ik wel zo'n doe het zelf bit.

Succes ermee. Hoop dat het bij jou wel wat langer blijvend is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:17

Ik heb het zelf kunnen doen met tubes en een mondstukje die ik heb gekocht en laten maken bij de tandarts, was denk ik 65 euro en je tanden werden er spierwit van :oo ik heb maar 1 tube gebruikt, heb er nog 3 liggen maar weet niet of die na 6 jaar nog goed zijn

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:39

lifaya schreef:
Ik heb het zelf kunnen doen met tubes en een mondstukje die ik heb gekocht en laten maken bij de tandarts, was denk ik 65 euro en je tanden werden er spierwit van :oo ik heb maar 1 tube gebruikt, heb er nog 3 liggen maar weet niet of die na 6 jaar nog goed zijn

Nou, zou ik niet riskeren :D

Offtopic, maar wat heb jij een waanzinnige foto's in je profiel staan

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 18:35

Na 6 jaar zou ik dat ook niet meer proberen nee :')
Wie weet welke kleur krijgen je tanden dan, haha!

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:58

horseees schreef:
Na 6 jaar zou ik dat ook niet meer proberen nee :')
Wie weet welke kleur krijgen je tanden dan, haha!

Als ze er niet uitvallen :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:34

nou zag ik van de week bij de kruidvat een lakje dat je op je tanden moest strijken, dat je tanden witter maakt. Maar het blijft alleen zitten totdat je je tanden poetst of wanneer je iets eet. Dus je zou het steeds bij moeten werken. Maar voor het uitgaan of zo zou het wel wat kunnen zijn. Ik denk dat ik het eens ga proberen, was net onder de 11 euro.