Meisjes en vrouwen, lang of kort haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lang of kort haar

Ik heb op dit moment lang haar.
950 (79%)
Ik heb op dit moment kort haar.
119 (9%)
Ik heb afwisselend lang en kort haar.
111 (9%)
Anders
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1195

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:52

Mijn haar hangt over mijn schouders. Ik ben niet van de korte koppies, met mijn krullen krijg ik dan een afrocoupe :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:55

Ik heb heel lang haar gehad, maar dat was gegeven moment zo lang dat ik er gek van werd :D kwam tot mijn heupen en ik kreeg het ook op m'n heupen :))
Toen heb ik het heeeeel kort gehad :) echt pixie cut.
Nu wilde ik het weer laten groeien tot schouderlang, maar die tussenfase is zo verschrikkelijk :o eigenlijk wil ik het weer kort knippen...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:56

Ik heb het mega lang, bijna tot mijn kont. :))
Tijd voor de kapper, mijn haar groeit zo achterlijk snel.... Vorig jaar juli was het tot mijn schouder.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:58

Joscaa schreef:
Ik heb het mega lang, bijna tot mijn kont. :))
Tijd voor de kapper, mijn haar groeit zo achterlijk snel.... Vorig jaar juli was het tot mijn schouder.

Dat noem ik nou oneerlijk :') op het moment is het bij mij niet langer dan vorig jaar september... ook door 'slecht' knippen, maar alsnog...

Joscaa

Re: Meisjes en vrouwen, lang of kort haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:59

En zo slecht is stijlen dus niet voor je haar, want ik heb het een paar maanden vol gehouden het 3x per dag te stijlen. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:59

Britt schreef:
Op dit moment heb ik lang haar, maar er komt altijd weer een moment dat ik het zat ben en het kort laat knippen. Dan heb ik weer spijt en laat ik het weer lang groeien en het cirkeltje is wel rond.
Het is nu wel al langer als het ooit is geweest en voorlopig bevalt het wel, maar er zijn momenten dat ik twijfel... :Y)

Dat heb ik nu ook altijd. En ik heb alle kleuren al gehad. Ik ben gewoon nooit tevreden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:00

Ik heb lang haar, tot aan mijn onderrug. Eigenlijk bijna mijn hele leven heb ik het al zo gehad. Ik heb het weleens kort gehad, maar dat vind ik gewoon niet mooi staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:04

Ik heb al heel lang lang haar. Heb het wel eens langer gehad dan nu, nu hangt het over mijn schouders... ook met extra extensions. Maar nu heb ik het zo lang dat er een fatsoenlijke paardenstaart in kan en dat ik het mooi kan opsteken, zonder dat het los als een enorme bos hangt. Dat zit me namelijk teveel in de weg.
Kort wil ik het niet, dat kan altijd nog. Je hoort steeds meer dat oudere vrouwen het haar kort doen (en ik zie het ook steeds meer gebeuren)... dus ik nog maar ff niet :o ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:12

Ik heb het altijd kort. In de familie krijgen we met heel veel moeite het over onze schouders.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:14

Leuk topic :D ik heb lang haar :)

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:14

Ik heb ook al heel lang lang haar. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:34

Op dit moment heb ik kort haar. Maar ik wissel tussen lang en kort. Maar het lange is nooit mijn eigen jaar. Begin dit jaar vlechtextensions. Vorig jaar zomer had ik dreads. En daarvoor had ik extensions. Maar daar tussen in kort. Laatste keer dat het echt lang was van mezelf was ik 12 ofzo.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:49

Ik heb altijd halflang tot lang haar gehad. :)
Op 1 keer na, in groep 8, het probleem van luizen mijn ouders waren het zo zat dat er bij mij dus de schaar ingezet werd. Trauma's aan over gehouden! Dus nooit en echt nooit meer!!

Ik heb trouwens wel erg stijl haar en dat i.c.m. erg kort haar staat gewoon totaal niet. :n
(En ben ook niet het type dat uren voor een spiegel gaat staan, wil snel een staart in kunnen doen en klaar. :o )

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:59

Heel lang haar tot mijn billen,heb ze laatst laten knippen en i.p.v. puntjes,is er zo een 20 cm verdwenen,maar het hangt nog op mijn middel ongeveer.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 06:49

Ik heb het kort, sinds een maandje of 3 :j

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 06:52

altijd lang, vroeger zo lang tot over me kont.

Nu halverwege me rug , het groeit als kool ....verven kan ik ook heel goed.
De kapper zegt altijd, snap niet dat jij nog haar hebt en nogwel zo dik ook . :D

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 06:54

tyleysmiley schreef:
Heel lang haar tot mijn billen,heb ze laatst laten knippen en i.p.v. puntjes,is er zo een 20 cm verdwenen,maar het hangt nog op mijn middel ongeveer.

Pas op met de opmerking "alleen de puntjes" haha je halve haar is weg bij de gemiddelde kapper, hihi

Ik geef het altijd aan met mn vingers, 'en niet meer he', gelukkig snapt mijn kapster me, alleen als het echt nodig is vraagt ze of ze wat meer mag afknippen.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:02

Mijn haar is zo ongeveer 10 cm tot over mijn bh bandje. Altijd al gehad. Ik durf ook niet mijn haar kort te knippen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:18

Ik heb alles al een beetje gehad :). Langste was tot een cm of vijf onder mijn bh-sluiting, kortste was het een cm of 6 :+. Alle lengtes ertussen zijn ook al aan bod geweest... ik ben het altijd nogal snel beu. Als ik lang haar heb ben ik dat beu en laat ik daar radicaal de schaar in zetten, en na een half jaar ben ik het korte kopje weer beu en laat ik het allemaal weer groeien.

Moet trouwens eerlijkheidshalve zeggen dat ik, hoewel ik hier massaal veel meiden zie langskomen met heel lang haar, zelden mensen tegen kom die mooi zijn met echt lang haar. Daar moet je echt een stevige bos haren voor hebben, wil je het mooi hebben.... Ik zie véél liever iemand met kort/halflang haar met een mooie snit erin, dan iemand met echt lang haar dat er dan maar gewoon bij hangt. Zéker mensen met een beetje dunner haar: hoe minder lengte, hoe minder gewicht, hoe meer volume!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:20

Ik heb het nu net over mijn schouders.
Afgelopen zomer had ik een bob, stond echt heel leuk! Alleen ik was elke ochtend 20 minuten bezig met stijlen.
En dat is echt niet geschikt voor mij.

Mijn pony is trouwens even lang als mijn haar, dus kan het vaak leuk vastmaken of gewoon los doen.

Fiefster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:19

Mijn haar valt tot op m'n schouders.
Ik wou dat ik het veel langer kon laten groeien, maar ik heb best dun haar en het krult,
dus als het veel langer wordt, vallen de krullen eruit en ziet het er maar triest uit -O-
:D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:23

tantjeuh schreef:
Moet trouwens eerlijkheidshalve zeggen dat ik, hoewel ik hier massaal veel meiden zie langskomen met heel lang haar, zelden mensen tegen kom die mooi zijn met echt lang haar. Daar moet je echt een stevige bos haren voor hebben, wil je het mooi hebben.... Ik zie véél liever iemand met kort/halflang haar met een mooie snit erin, dan iemand met echt lang haar dat er dan maar gewoon bij hangt. Zéker mensen met een beetje dunner haar: hoe minder lengte, hoe minder gewicht, hoe meer volume!

Ben ik het mee eens. Daarom moet er ook nodig weer een stuk van mijn haren af; http://94.100.121.59/1154650001-1154700 ... R6__4.jpeg (alleen dan nu langer)
http://94.100.124.50/1268800001-1268850 ... S0y_2.jpeg
Hier kun je nog een beetje zien hoe lang het nu is (onder mijn hond zie je het nog, bij mijn shirt)

Maar verder heb ik het altijd op zo'n frutselknot of hoe noem je dat :') Dus uberhaupt weten veel mensen niet eens dat ik zulk lang haar heb, omdat ik het vervelend vind het los te hebben.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:35

Laatst bijgewerkt door Destino op 17-05-11 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:38

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:43

Ik heb het tot over mijn schouder. Ik heb het heel lang tot mijn onderrug gehad, maar toen werd ik 30 vorig jaar, en wou me een beetje aanpassen aan mijn leeftijd :+ Er is toen 28cm afgegaan. Heel kort zou mij niet staan, dus laat het nog wel op lengte.