automutilatie-littekens weg laten halen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: automutilatie-littekens weg laten halen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:25

Hm, bij mij wordt het met zonlicht erbij juist erger... Bruine huid met witte strepen valt dan nog meer op :+

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:26

Ik heb zelf een lichaam vol met littekens (ik krab altijd alles open, en dan nog 20 keer als er een korstje op komt: resultaat zijn allemaal kleine witte plekjes).

Ik ben daarnaast groot Rituals fan, en nu heb ik de hot scrub ontdekt. Dit werkt echt perféct tegen littekens. Ze gaan niet allemaal 100% weg maar overdag een beetje in het zonnetje werkt perfect. :)

En dan heb ik het o.a. over littekens die ik al 10 jaar heb; je ziet er bijna niets meer van!

http://www.ritualsshop.nl/product/hamma ... rub/12633/

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:51

met een tattoo bedoel ik uiteraard geen gewone tattoo ,maar een huidskleurig , er zijn maar een paar adressen in nederland waar je dit kan laten doen.
er wordt dan op de littekens gettatoeerd,in de kleur van jouw eigen huid, (kleur wordt speciaal voor jou samengesteld) zodat de littekens minder opvallen.
dit doen ze ook wel eens bij mensen met die pigmentziekte, kan even niet op de naam komen , maar weet dat eens op tv is geweest dat ze op die manier bij iemand heel het gezicht hebben gedaan, en het resultaat was verbluffend.
geloof dat tattoo bob dat toen gedaan heeft .

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:22

Ik denk niet dat je er veel aan hebt. Maar een aantal jaar terug, had ik ook last van littekens op mn benen - muggenbultjes die ik telkens openhaalde. Na een keer flink te zijn verbrand, en het jaar erop 'bruin' te zijn geworden zie je nu geen énkele litteken meer. Ik ga toch dit jaar maar is proberen of het ook werkt op mn armen, verder houd ik je topic even in de gaten. ö

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:26

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:41

Ik heb jaren geleden een doorverwijzing gekregen van mijn huisarts voor littekenverwijdering d.m.v. laser. Ik heb het niet laten doen, want er blijven toch steeds nieuwe littekens bij komen (overigens niet door automutilatie).
Dus wellicht dat je dit met je huisarts kunt bespreken?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:52

Ik weet niet of het al genoemd is, maar je kan er overheen tatoeëren. En dan bedoel ik een soort in laten kleuren. Gebeurt vaker bij littekens, wijnvlekken ed.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:59

rachel_j schreef:
met een tattoo bedoel ik uiteraard geen gewone tattoo ,maar een huidskleurig , er zijn maar een paar adressen in nederland waar je dit kan laten doen.
er wordt dan op de littekens gettatoeerd,in de kleur van jouw eigen huid, (kleur wordt speciaal voor jou samengesteld) zodat de littekens minder opvallen.
dit doen ze ook wel eens bij mensen met die pigmentziekte, kan even niet op de naam komen , maar weet dat eens op tv is geweest dat ze op die manier bij iemand heel het gezicht hebben gedaan, en het resultaat was verbluffend.
geloof dat tattoo bob dat toen gedaan heeft .

Heb je misschien een website of een naam van deze uh 'techniek' dit klinkt namelijk echt als muziek in de oren :D

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:47

Het heeft even geduurd maar dat tatooeren heet dermatografie, ik ga deze week even langs de huisarts er voor:)

Bokt super bedankt! *\o/*

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:21

Verschillende tips om witte opvallende littekens minder op te laten vallen:

- Hele snelle korte termijn oplossing: Met watervast oogpotlood "sproetjes" maken
- met bruin zonder zon kleine stipjes zetten op litteken (als je met bruin zonder zon een litteken inkleurt, zie je nog het verschil omdat het meestal niet precies je eigen huidskleur is)
- bij huidtherapeute pigmenttatoeage laten doen.

Sterkte ermee

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:50

IggyPop schreef:
Het heeft even geduurd maar dat tatooeren heet dermatografie, ik ga deze week even langs de huisarts er voor:)

Bokt super bedankt! *\o/*

wat fijn dat je erachter bent hoe het heet!!
ik heb daar toen een hele docu over gezien en vond de resultaten echt goed , hopelijk heb je er wat aan , hou je ons op de hoogte?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:16

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:14

De huisarts zei het volgende:
Ze had voor me gebeld naar de dermatholoog omdat ze het zelf niet kende, ook de dermatoloog had er nog nooit van gehoord dus het volgende kwam er uit. Ik moest voorzichtig zijn omdat het dus niet perc zo mooi zou worden als ik zou hopen. Ze raadde me aan om eerst een proef plekje te laten doen, van daar uit verder kijken of het ook echt wat is.
Als ik tijd heb om een proefstukje te laten doen laat ik jullie weten hoe het is bevallen :)

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:30

phoe heftig hoor wat ik hier allemaal lees!!!

ik ben hier komen kijken omdat ik in t najaar aan mijn pols ben geopereerd.

nu heb ik een lidtekentje van 1.5 cm op m'n pols presies in t verlengde van een ader lopen.

zelf heb ik er geen problemen mee maar ik werk in een winkel en krijg nu t mooier weer is wel eens vragen hoe en wat....

als ik vertel dat t van een operatie is word er wel eens gedaan als of ik lieg.....
(als of ik me zelf heb gesneden of erger)

t lidteken is nog niet rustig t is nog steeds donkerder van kleur en t word nog steeds gladder ik hoop dat dit nog even blijft want mij is vertelt dat zolang t lidteken nog donker van kleur is t nog steeds herstellende is.....
als t eenmaal licht gekleurd is en mensen blijven zo raar reageren erop wie weet dat ik dan idd ook kies om t via een tatoo bij te laten kleuren (als t bij iggypop mooi word)

vandaar dat ik me ook aanmeld....

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 00:22

Goldy schreef:
phoe heftig hoor wat ik hier allemaal lees!!!

ik ben hier komen kijken omdat ik in t najaar aan mijn pols ben geopereerd.

nu heb ik een lidtekentje van 1.5 cm op m'n pols presies in t verlengde van een ader lopen.

zelf heb ik er geen problemen mee maar ik werk in een winkel en krijg nu t mooier weer is wel eens vragen hoe en wat....

als ik vertel dat t van een operatie is word er wel eens gedaan als of ik lieg.....
(als of ik me zelf heb gesneden of erger)

t lidteken is nog niet rustig t is nog steeds donkerder van kleur en t word nog steeds gladder ik hoop dat dit nog even blijft want mij is vertelt dat zolang t lidteken nog donker van kleur is t nog steeds herstellende is.....
als t eenmaal licht gekleurd is en mensen blijven zo raar reageren erop wie weet dat ik dan idd ook kies om t via een tatoo bij te laten kleuren (als t bij iggypop mooi word)

vandaar dat ik me ook aanmeld....

In jou geval zou laseren misschien kunnen helpen, dit is namelijk voor het egaler maken van het litteken :) Zalfjes ed kunnen ook helpen ter ondersteuning van het herstellen.