Wie wil ook soms haar vriend/man achter het behang plakken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:53

Ja hoor, dat wil ik ook weleens :Y)

Maar wij hebben het nu goed opgelost. Hij wilde ook altijd dat ik alles deed, maar dat was meer omdat ik echt een vent was kwa huishouden :') Ik was vreselijk!
Nu doe ik dat veel beter en hij wordt nu zelfs een beetje boos als ik bijvoorbeeld de vuilniszakken buitenzet, want dat is een 'mannentaak' :))

Communicatie is het allerbelangrijkst. Mannen kunnen niet ruiken hoe de vork in de steel zit en vrouwen vinden dat ze dat wel moeten kunnen. Dat werkt natuurlijk niet.
Wees gewoon duidelijk, maar vriendelijk. Mannen willen hun vrouw heel erg graag blij maken en ze voelen graag dat ze nodig zijn. Dus als je je wensen in een duidelijke, maar lieve verpakking stopt, krijg je gegarandeerd respons :j
Krijg je dat niet, dan is er wrs meer mis in de relatie en moet je dieper gaan graven.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:53

Wie niet? :P

Wij hebben ook wel eens onze perikelen denk ik dan maar. En meestal valt het achteraf allemaal wel mee.

Optiwolk

Re: Wie wil ook soms haar vriend/man achter het behang plakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:23

Mannen willen een vrouw die de confituurpot kunnen opendraaien, maar het toch maar aan manlief vragen omdat hij dat nu eenmaal beter kan :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:27

Dat doe ik dan ook altijd :') Soms kijkt ie me echt aan van: "Jaja, dat kon je natuurlijk totaal niet zelf..." >;) _O-

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:32

nee dat doen we gewoon om de ego van de man te strelen
schat jij bent zo sterk, en ik niet, wil jij deze pot even opendraaien
we moeten toch wat doen om de man tevreden te houden haha

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:37

Mijn irritaties vallen (gelukkig) in het niet bij jouw verhaal TS. Ik zou zo dan ook niet willen/kunnen leven denk ik. Je wordt maar voor lief genomen en inderdaad meer gezien als huisvrouw dan VROUW geloof ik..

IK ben bvb geirriteerd dat vriendlief zijn poes onder de vlooien zit. Hij heeft 1 pipetje gedaan en 1 keer gronding gestofzuigt denkt er gelijk van af te zijn :')
Ik ben de gene die een paar keer met kammetje de vlotjes eruit heb gekamt. En ontwormen heeft hij ook nog niet van gehoord. Ik irriteer me er dan aan dat mensen zomaar dieren kunnen nemen zonder erbij stil te staan wat de zorgen inhouden en zich even te gaan verdiepen wat het inhoudt om een dier aan te schaffen :( . Dus na heel de week gezeurd te hebben hoop ik voor hem dat hij vandaag het huis grondig schoon gaat maken en zon bus erop los spuit om dit over 2 weken nog een keer te herhalen anders blijf ik voorlopig thuis en hij ook. We wonen nog allebei apart. Hij heeft kinderen uit een eerder huwelijk.. Maar dat is dus een vb waar ik me druk om kan maken. Hij is zo ontiegelijk laks met dingen waar ik juist strikt mee ben :j

Maar wat opruimen betreft etc, helpt hij mij thuis en ik bij hem. Als hij mij voor alles zou laten opdraaien zou ik er mee stoppen. Ik verdien met respect behandelt te worden en niet als sloof...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:18

Qua was is het heel makkelijk, niet in de wasmand wordt het niet gewassen en dan geen gezeur want je hebt er zelf dus niet ingegooid, eigen verantwoordelijkheid.
Mijn vriend weet heel goed dat ik zijn vriendin ben en niet zijn schoonmaakster achter de kont opruimer.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:25

@ TS: Helaas zo herkenbaar!

Afgelopen week had hij een dag vrij genomen om mij te helpen. ( ik heb al 2 weken durende hoofdpijn en sta stijf van de pillen, maar moet gewoon door voor onze dochter van 1 jaar ) Wat heeft hij gedaan: Met dochterlief gespeeld en we zijn samen schoenen gaan kopen. Dus uiteindelijk nog alles zelf moeten doen in huis, terwijl hij op de bank hangt.... Vraag ik savonds of hij frietjes wilt halen, doet hij niet want we gaan wel bij zijn moeder eten. AAARGHHHH!!!!!!
Echt heb het momenteel helemaal gehad met hem.... ( en dit was pas 1 voorbeeldje )
We wonen trouwens al 4 jaar samen, en hij heeft nog geen 2 keer de stofzuiger vast gehad, doet alleen de afdroog als ik het vraag, zet vervolgens niet eens alles terug op zijn plaats. De wasmachine is ook nog geen 5 x bediend door hem. Iedere week komt het zelfde riedeltje terug: was IN de wasmand, lege pakken opruimen, doe dit doe dat etc. Eigen inzicht is hier 0%.

edit: Tot zover mijn frustraties :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:37

Tja mijn man doet te veel...

Hij komt thuis en in plaats van even lekker een bakje met mij te doen, gaat hij opruimen/tafel leeghalen en deze al dekken.
Ik kan niet koken of hij gaat de afwasmachine (waar ik naast sta) uit/inruimen.

Legt de paardenspullen klaar waardoor ik er niet onderuit kom om een rondje te rijden (hij fietst dan mee).
Doet de kinderen naar bed en legt hun kleren klaar.
Haalt de was van de lijn (of uit de droger) zodat ik wel moet gaan vouwen.

Daarentegen plak ik banden, zet ik kastjes in elkaar, leg vloeren, schilder kozijnen, haal de tegels al uit het terras.

Bij ons zijn de dingen een beetje omgedraaid hahaha

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:35

Brainless schreef:
Tja mijn man doet te veel...

Hij komt thuis en in plaats van even lekker een bakje met mij te doen, gaat hij opruimen/tafel leeghalen en deze al dekken.
Ik kan niet koken of hij gaat de afwasmachine (waar ik naast sta) uit/inruimen.

Legt de paardenspullen klaar waardoor ik er niet onderuit kom om een rondje te rijden (hij fietst dan mee).
Doet de kinderen naar bed en legt hun kleren klaar.
Haalt de was van de lijn (of uit de droger) zodat ik wel moet gaan vouwen.

Daarentegen plak ik banden, zet ik kastjes in elkaar, leg vloeren, schilder kozijnen, haal de tegels al uit het terras.

Bij ons zijn de dingen een beetje omgedraaid hahaha

_/-\o_ Klinkt als de ideale man :j

Maar even serieus wordt je daar soms niet een beetje kriegelig van dat het iets te veel van het goede is? Dat je niet normaal kunt koken zonder dat hij al naast je staat op te ruimen? Hij klinkt de mannelijke versie van mijn moeder. Die moet ook alles standaard brandschoon hebben, en ivm honden dweilt ze al zolang ik weet 3 keer op een dag! Zonder te overdrijven :')

Maar als ik dit zo lees ben ik wel heel blij met mijn mannetje <3 Maar wij wonen dan ook nog niet samen dus ben benieuwd hoe het dan gaat lopen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:13

Mijn man ziet gelukkig geen stof/vuil/kreukels in kleding.
Wel rommel en dat ruimt hij ook standaard op.

Is wel handig en fijn hoor, maar soms ontzettend vervelend.
Dat heb je net spullen op tafel gelegd om bv uit te zoeken, dan kom je beneden en dan heeft hij het alweer opgeruimd.
Het voordeel is, als ik weer eens mijn sleutels kwijt ben, dan liggen ze altijd weer op de goede plek.

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 13:52

Haha! Dat van die sleutels, daar ergert mij vriend zich blauw aan. Ik kan me namelijk nooit herinneren waar ik de mijne gelegd heb, zelfde met mijn GSM!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:29

Hier ook herkenbaar maar op dit moment gaat het om een zeer fijne opmerking
die ik gister kreeg :\

Ook in het huishouden wel eens wat irritaties, veel dingen laten slingeren, deur
van de slaapkamer open laten staan terwijl ik al wel 100x gezegd heb dat hij die
achter zijn kont dicht moet doen en nouja zo zijn er nog wel wat dingetjes.