Eelt / harde huid onder de voeten, hoe wegwerken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:55

Dan ga ik ook maar eens voor zo'n eggding kijken! Ik heb er ook al een tijdje last van, ook van die lelijke 'onderhuidse' blaren (wie gaat er nu ook ongetraind 20 km lopen op flutschoenen, ik dus := ).
Dat zijn witte plekken die zeg maar langzaam er uit groeien, nu na bijna 3 maanden zien ze er een beetje uit als normale blaren. Ik durf alleen niet naar een pedicure te gaan, vind het maar eng als iemand aan m'n voeten zit...

Hoe ziet zo'n ding er uit? Het is toch niet van op tv van die enge scrubdingen die brandblaren kunnen veroorzaken? Ik wil wel kunnen blijven lopen eigenlijk :\

barbar

Re: Eelt / harde huid onder de voeten, hoe wegwerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:01

nee het lijkt zeg maar op een ei (vandaar de naam :D ), er zit en soort rasp in en door de vorm vangt hij het afgeraspte eelt meteen op.
maar ik weet niet of het wel zo goed is met die blaren, miss trek je dan heel die dingen wel open, ik denk dat een pedicure voor jou toch een beter idee is

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:02

Ik heb zo'n ding met aan de ene kant echt een rasp en aan de andere zit er uhmm een soort 'puimsteen'.
Ik deed het eerst voor het douchen, nu doe ik het onder het douchen.

Eerst vijlen/raspen en dan met de 'puimsteen'kant erover heen om het glad en zacht te maken. Probleem is dat dat niet heel erg lang werkt en ik kan het niet té grof doen want dan krijg ik sneetjes in mijn hiel.... vorige keer was ik namelijk nog hardhandig aan het raspen geslagen.... niet handig :+

Dat ding heeft me 3 euro bij het kruidvat gekost en werkt dus op zich wel.
Misschien nog een eelt-crème erbij smeren ofzo? Doe het nu meestal met bodylotion of Zwitsal mama-crème (om je buik lekker zacht en soepel te houden ;) ), ik dacht als het op je buik werkt, worden mijn voeten er ook wel zacht van.

Helaas is dit dus zoals gezegt niet zo heel lang effectief, maar een kleine week ongeveer.

Hoe vaak 'moeten' jullie de ped egg gebruiken? Heb er ook wel oren naar evt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:15

barbar schreef:
nee het lijkt zeg maar op een ei (vandaar de naam :D ), er zit en soort rasp in en door de vorm vangt hij het afgeraspte eelt meteen op.
maar ik weet niet of het wel zo goed is met die blaren, miss trek je dan heel die dingen wel open, ik denk dat een pedicure voor jou toch een beter idee is

Hmm, wel een beetje eng := Maar ik heb zo'n dik stuk huid zeg maar, dat die blaren, tja, het is meer een heel stuk dode huid dat er al half af is. Heerlijke beschrijving _O- Ik heb er nu geen last van met lopen of zo, maar het ziet er absoluut niet uit en ik durf m'n sollen dan ook niet uit te trekken. En binnenkort moet ik aan m'n been geopereerd worden... vind het een prettiger idee als mijn voeten er dan enigszins toonbaar uitzien :o

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:21

Mag ik vragen waar jullie die Ped Egg vandaan hebben en hoeveel jullie ervoor betaald hebben?
En hoe lang jullie het dan ook niet hoeven te doen, dus hoe lang jullie voeten mooi blijven?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:06

staat al een paar keer beschreven :P
10euro bij de blokker.
ik weet niet precies hoe lang mijn voeten moi blijven,ik doe het eigenlijkpas weer als ik me aan mijn voeten ga storen of open schoenen draag of zo.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:04

Ok voor 10 euro wil ik het best eens proberen... heb nu een vijl van het kruidvat doe ook wel goed zijn werk doet, maar eigenlijk zouden ze op de randjes nog nèt even wat zachter mogen zijn, en dit zou ook net even wat langer mogen aanhouden naar mijn zin.

Vanmiddag maar eens naar de stad dan ;)