Shenavallie schreef:Zelf heb ik ook jarenlang geknarst tijdens mijn slaap, waardoor de nodige slijtage is ontstaan aan - met name - 1 zijde van mijn kiezen. De TA heeft al vaker een bitje op maat laten maken, maar dat mocht niet baten. Die knarste ik zelfs stuk...

De oplossing bleek heel simpel, maar ook wat duurder: een ander matras. Sinds we deze hebben (inmiddels bijna 1,5 jaar), heb ik geen enkele nacht meer liggen knarsen!

Mijn matras is nu 3 jaar oud, en was erg duur
Dus hopelijk nog niet aan vervanging toe. Ik durf eigg ook niet te zeggen of dit knarsen begonnen is nadat ik een nieuw bed kocht of dat ik het daarvoor ook al deed ...
corientjuhh schreef:Rijerijerije schreef:Andere oplossing is je partner instrueren je een tik te verkopen, dat werkt bij mij wel

Soms wordt mijn vriend er zo gek van dat ie me een duw geeft en daarna schijn ik stil te zijn

Geloof niet dat ik dat voor ga stellen
Maar geloof dat ik snacht ook al flink wat klappen gehad heb en doe het nog steeds 
Lizz schreef:Ik knars ook in mijn slaap, maar met bepaalde tandpasta. Witte tandpasta zorgt ervoor dat ik enorm ga tandenknarsen.
Zolang ik poets met gel tandpasta (colgate blue minty gel werkt bij mij en nu poets ik met oral b, ook met blauwe gel erin) knars ik niet.
Really? Ik heb altijd met witte tandpasta gepoetst en poets nu sinds een jaar met blauwe. Maar zoals ik al zei, ik weet niet of ik het een jaar geleden ook al deed? En volgens mij doe ik het ook niet elke nacht, tenminste mijn vriend klaagt er niet elke dag over of hij wordt er niet elke nacht wakker van...
Dat klemmen doe ik trouwens ook. Merk dat ik overdag ook erg klem met mn kaken.
Ik denk dat ik maar eens ga snuffelen bij de kruidvat voor zon bitje. ZIjn die er nog in verschillende vormen of dingen waar ik rekening mee moet houden?