Haren blonder maken dmv citroensap!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:04

smeetjoew schreef:
Kom op zeg, je gaat toch geen afwasmiddel in je haar doen. Dat vind ik toch zo'n vreemd idee. Het heet niet voor niets afwasmiddel

Volgens mij word dat wel vaker gedaan hoor..

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:06

MightyJoe schreef:
smeetjoew schreef:
Kom op zeg, je gaat toch geen afwasmiddel in je haar doen. Dat vind ik toch zo'n vreemd idee. Het heet niet voor niets afwasmiddel

Ja ik heb het ook wel eens ergens gelezen.
En zelfs al een over gedacht om zelf te proberen :P Mijn haar is echt binnen 1 max 2 dagen zo vet dat ik voor gek loop, en het is helemaal niet goed voor je haar zo vaak te wassen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:06

Je haar met Kamillethee wassen is volgens mij gezonder voor je haar en daar schijn je ook blonder van te worden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:46

MoonChloe schreef:
Idd citroensap werkt als tierelier. Maar of het goed is voor je haar, geen idee.

En afwasmiddel, dat is toch niet zo gek. Heb ik ook wel eens gedaan toen ik ooit in een bad met teveel badolie was 'gedoken'. Was meteen ontvet. :=

AAAH, je haar kleuren met crepe papier, herinneringen :D

Heerlijk he zo'n tripje down memory lane!

Ik moet ook nog denken aan mijn neus piercing, ik was toen 14... ijsklontje tegen je neus en duwen maar, toen waren er juweliers die er heilig van overtuigd waren dat je blind werdt als je een piercing door je neus duwde en verklaarden ons voor gek, nu kan je je daar laten piercen voor 5 euro... :')

RelarDevi

Re: Haren blonder maken dmv citroensap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:54

Hehe :D Ik heb het dus voor 5 euro laten doen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:12

Dan ben jij nog niet van de fossielengeneratie? :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:13

Nope en toch heb ik heel veel crepe papier natgemaakt en mijn haar geverfd :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:18

O en je haar opbleken met van die flesjes waterstofperoxyde uit het Kruidvat. 3% zat erin, namen we 3 flesjes mee en dan tussendoor kijken. Van rood, naar oranje naar soort van blond, heeerlijk!! En als het niet beviel, idd cremepapier erin.

Wat leuk dat ook de niet fossielen generatie crepe papier weet te waarderen. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:23

natasjuhh schreef:
smeetjoew schreef:
Als je haar van een beetje citroensap blonder wordt, dan zou dat niet best zijn. :=
Kun je net zo goed een scheut bleekmiddel in je haar doen.

Hoorde een keer een vriendin die afwasmiddel in der haar deed zodat het niet meer zo vet werd.

Heeft ze 1 keer gedaan en volgens haar werkt het echt :')

ja werkt ook, want afwasmiddel is sterk ontvettend.
als je een hanenkam probeert te maken met wax bv. dankrijg je dat er niet uit met de gemiddelde shampoo :D dus daar is het moment dat je aan de dreft moet...

citroens weet ik niet, maar meisje uit mijn klas had blondspray gebruikt, en haar haar is er echt suuuperveel lichter van geworden, ik was echt in de overtuiging dat ze 't geverfd had :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:25

Citroensap werkt erg goed, Blond-spray werkt nog beter... Maar het is ontzettend slecht voor je haar...

Je kan het beter bij de kapper laten blonderen. Het probleem is bij dit soort producten dat het door blijft bleken. Vooral de blond-spray staat daar berucht om. Dus je kan het er niet uitwassen, het blijft doorbleken. Zo kan het dus zijn dat na een jaar opeens je punten weer helemaal blond worden in de zon.
Ik heb het ook gebruikt en ging van donkerbruin naar donkerblond... heel mooi maar ik heb er nog 3 jaar lang spijt van gehad tot alles was uitgegroeid. Alles dood en droog helaas... Dus mijn tip : Niet doen.

Mijn originele kleur is iets lichter als dat van het meisje naast me... Zie hoe blond ik ben geworden binnen 2 weken...
Helaas heb ik het moeten bekopen met gigantisch beschadigd haar wat nu sinds dit jaar er eindelijk uitgeknipt is (en de vakantie was in 2008)
Afbeelding

Deze foto slaat nergens op maar hier zie je goed mijn originele kleur... ik ben de middelse
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 11-05-11 20:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:28

MightyJoe schreef:
smeetjoew schreef:

zelfs kappers schijnen het stiekem in hun pompjes te stoppen las ik van de week, voor klanten met extreem vies haar :')

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:14

Jeeeetje wat veel reacties al!
Het heeft even geduurd, maar ik moet dan toch mededelen:

Veel resultaat zie ik niet helaas ;(
Mijn haar is er idd wel redelijk droog van geworden,
misschien dan toch maar gewoon blonderen??

Zometeen voor en na foto's!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:16

Ja muts, maar je moet ook in de volle zon gaan zitten!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:30

Ik heb van me zelf al heel blond haar, vooral in de zomer. Maar ik moet je teleurstellen, dit helpt echt niet... Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar voor je het weet is het al weer opgedroogd.
Wat je wel kunt proberen als je blond haar wilt hebben. Blond Spree kopen bij de Kruidvat, dat spuit je gewoon op je haar. Laat je drogen, met fohn of in de zon, en hoppa... Binnen 2 a 3 dagen zie je resultaat. En je kan net zo lang doorspuiten totdat je er tevreden over bent.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:34

Colway, ik vond op internet dat het ook werkte als je het fohnde, ipv in de zon :o ?

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:24

Ik zou als ik jou was gewoon wat highlights gaan zetten. Ik heb ook blond haar wat ook best wel verkleurd gedurende de zomer en winter. Nu ga ik highlights laten zetten zodat het allemaal wat lichter eruit gaat zien.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:49