Het gemakkelijkste dieet: 13 kg afvallen dmv snoep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:12

1800 kcal waarvan 2/3 uit repen bestaat: 1200 kcal dus uit repen...
Een mars bevat 258 kcal dus iets minder dan 5 marsen per dag. Dan heb ik het over de repen van 58 gram, dat is de normale maat.
Afbeelding

600 kcal uit magere melk en erwten:
magere melk bevat 60 kcal per glas (150 gram)
erwten bevatten 45 kcal per groentelepel (55gr)

dus bijvoorbeeld 4 opscheplepels erwten (180 kcal) en 7 glazen melk per dag (420 kcal)

Dus bijvoorbeeld 4,5 tot 5 marsen per dag, 4 opscheplepels erwten en 7 glazen melk :)

@Martine_R: 2600kcal voor een man is niet shockerend veel. Het werkt in principe voor iedereen, maar je zal wel minder marsen kunnen eten dan die man. Maar dat is toch bij ieder dieet zo? Een man die bij mij op het spreekuur komt en 190 kg weegt zal ik ook een voorbeelddagmenu geven met minder eten dan een vrouw van 80 kg... Dat is toch het hele principe van dieten? Minder kcal gaan eten dan je tot nu toe gedaan hebt? Dat is juist wat deze man probeert uit te leggen met dit dieet...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:17

Ik zou het zeker wel willen proberen maar het nadeel is dat ik dus echt niet van chocolade en zoetigheid hou.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:18

de kracht van chocola! hahaha

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:25

secricible schreef:
1800 kcal waarvan 2/3 uit repen bestaat: 1200 kcal dus uit repen...
Een mars bevat 258 kcal dus iets minder dan 5 marsen per dag. Dan heb ik het over de repen van 58 gram, dat is de normale maat.
@Martine_R: 2600kcal voor een man is niet shockerend veel. Het werkt in principe voor iedereen, maar je zal wel minder marsen kunnen eten dan die man. Maar dat is toch bij ieder dieet zo? Een man die bij mij op het spreekuur komt en 190 kg weegt zal ik ook een voorbeelddagmenu geven met minder eten dan een vrouw van 80 kg... Dat is toch het hele principe van dieten? Minder kcal gaan eten dan je tot nu toe gedaan hebt? Dat is juist wat deze man probeert uit te leggen met dit dieet...

Dat probeerde ik dus ook te zeggen. :+
Geen kunst toch, om uit te rekenen hoeveel marsen je mag en dan ipv brood/yoghurt/crackers repen chocolade te eten?
Had ik ook nog wel kunnen verzinnen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:40

dan heb ik je verkeerd begrepen ;)
Ik ben het helemaal met je eens hoor, dat zei ik al eerder, het draait gewoon om een rekensommetje. Alleen denken tegewoordig veel mensen dat je afvalt door gekke combinaties te gaan maken met koolhydraten, vetten en eiwitten en dat je daarom dus alleen nog maar dingen mag eten die in onze volksmond als "gezond" te boek staan...

Monchou

Re: Het gemakkelijkste dieet: 13 kg afvallen dmv snoep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:29

Inderdaad :D
Misschien een gat in de markt, een ''dieet'' waarbij je zoveel mogelijk lekkere dingen mag eten en toch nog afvalt. :Y)

InekeH87

Re: Het gemakkelijkste dieet: 13 kg afvallen dmv snoep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:38

Nou ik zou het dieet zo willen volgen, volg het volgens mij mijn halve leven al :P. Eet 1 tot maximaal 2 normale maaltijden per dag, dat is dus 1 boterham 's middags en 's avonds een normale kleine maaltijd (ben helemaal geen grote eter, bord soep is voor mij al een hele klus om weg te werken). Drink gedurende de dag vrij veel melk, bijna 1 liter per dag. Daarnaast snoep ik wanneer ik honger heb. Werkt voor mij al zeker 6 jaar goed. Toch krijg ik per dag nooit meer dan 1800 kilocaloriën binnen. Als je niet een hele zak chips in één keer wegkaant, maar drie keer per dag een handje dan krijg je echt niet veel binnen.

Begin dit jaar is om een andere reden zeer uitgebreid bloedonderzoek gedaan, werkelijk alles is geprikt en tot mijn grote verbazing waren alle bloedwaarden uitstekend. Geen vitaminen of mineralen tekort, hormoonwaarden prima in orde. Cholesterol perfect en ga zo maar door. Bloedsuiker was ook prima, zowel nuchter als daggemidelden. Mijn bloeddruk is ook goed, zelfs aan de lage kant. Kan je wel vertellen dat mijn arts best verbaasd was met deze uitslagen, hij had gedacht dat gezien mijn dieet het veel slechter zou zijn :P.