Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:23

Haha ja denk het wel, suiker suiker suiker mmmmmmmmmm. :P
Heb ook regelmatig een suikerdip en dan moet ik echt iets zoets eten anders val ik zowat flauw. Ben dan ook super chagrijnig, maar na het eten of drinken van iets zoets is dat zo voorbij.

@Veerledec, heb de coca cola fles hier naast me staan en daar staat op de ingrediëntenlijst nog echt aspartaam.

AaronYve

Re: Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:25

Aspartaam heb ik idd ook nog gezien bij de light. Is geen goed spul, kun je beter suiker pakken maargoed we gaan nu toch stoppen! :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:26

Misschien een goed idee om vier weken geen suiker te consumeren. Misschien is het daarna gemakkelijker om van al dat zoetigheden af te blijven.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:27

Jup dus ook geen gewone cola meer, dat vind ik trouwens echt niet lekker :P. Vanaf nu alleen maar dingen zonder zoetstoffen (en het liefst ook zonder suiker :P)

@MoonChloe 4 weken geen suiker |( . Wow dan ga ik volgens mij echt dood :P
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 11-05-11 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:28

De eerste week is het moeilijkste, dan krijg je van die knallende koppijn. Afkicken van een suikerverslaving dus, voor mij iig maar dat was niet alleen van de cola, maar alles.

Ik drink veelal water, af en toe thee, roosvicee, appelsap of vers geperst sap. En natuurlijk heel af en toe gewoon heerlijk coca cola, maar dat zal tegenwoordig niet meer dan 2 glazen in de week zijn :)

Overigens denk ik niet dat het voor iedereen omslaat. Bij mij is het echt niet zo dat ik nu water lekkerder vind dan cola :+ Maar goed, vocht is noodzakelijk, cola niet ;)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:29

Oh nee niet gaan overdrijven haha. Dan moet je er het, ik stap van suiker af-topic van maken :)
Ik stop alleen met de cola

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:29

Je kunt altijd nog zwanger worden hahaha. Dat ben ik nu dus en ik drink het nu niet omdat ik mijn kind niet vol zoetstoffen wil stoppen. Maar oh ik mis de cola wel zeg!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:30

Haha ja eerst alleen de cola, dan de rest. Anders wordt het wel heeeel moeilijk.

@DeeDee Dat is eigenlijk mijn onderliggende reden, wil graag een kind. Nog niet nu, maar wel binnenkort en dan wil ik mijn baby niet al verslaafd aan de cola light geboren laten worden.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:34

Hier een ex-verslaafde :')

Ik dronk zelf zo'n anderhalve liter per dag en heb mezelf toen een maand lang gedwongen om alleen maar water te drinken. In het begin was het echt zwaar, maar nu ben ik dus helemaal into water en drink ik nog maar een paar glazen cola light per week. Het is dus mogelijk :D

Bijkomend voordeel is dat ik minder hoofdpijn heb en een mooiere huid heb gekregen :Y)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:36

Ja een betere huid krijg je idd als je stopt met de cola light. In de zomer heb ik het volgehouden om drie maanden lang eigenlijk geen cola light te drinken. Mijn huid was toe zoveel gladder, zonde eigenlijk dat ik weer opnieuw ben begonnen.

Het afkicken van afgelopen zomer was eigenlijk gedwongen. Ik dronk toen zeker 4 liter op een dag :o , totdat mijn moeder er achter kwam.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:37

Er zijn vele variaties in thee en kruidenthee, voor als je wat afwisseling wilt.
Bij een natuurvoedingswinkel kun je vele soorten vinden.

En water drinken lijkt in het begin 'saai', maar als je er wat aan gewend bent, valt dat echt mee.
Lekker gezond en het helpt als je wilt afvallen.
(altijd cola is toch ook saai }> )

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:46

Ben nu een studie aan het nalezen over een onderzoek naar de giftigheid van Aspartaam, Acesulfaam K en Saccharine. Daaruit blijkt dat Saccharine en Acesulfaam-K zelfs meer DNA schade toebrengen dan Aspartaam. En ik maar denken dat Aspartaam de meest schadelijke was :P

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:48

Ik ben ook onwijs verslaafd aan Cola Light, maar de laatste paar weken heb ik de verslaving omgezet naar thee en dat gaat erg goed! Heel af en toe drink ik nog cola, 's avonds bijvoorbeeld, maar voor de rest alleen maar thee.
Dus ik doe mee!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:55

senna21 schreef:
Er zijn vele variaties in thee en kruidenthee, voor als je wat afwisseling wilt.
Bij een natuurvoedingswinkel kun je vele soorten vinden.

En water drinken lijkt in het begin 'saai', maar als je er wat aan gewend bent, valt dat echt mee.
Lekker gezond en het helpt als je wilt afvallen.
(altijd cola is toch ook saai }> )

Ik vind dat echt knap, wennen aan water drinken. Heb het moeten doen tijdens een streng dieet maar ik vond het echt vreselijk. (Wat een aansteller he?) Nu neem ik dus een heel klein beetje siroop in mijn water en ook die heb je suikervrij, misschien is dat ook iets voor jou TS?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:57

Oooow hier ook een cola light verslaving :o
ik lust verder geen enkel ander frisje
en ook geen enkel ander merk dan coca cola :o

Ik ben wel meer aan het overstappen op de ijsthee
(de perziksmaak van de Lidl)

Maar mijn blikjes cola (nu 2 per dag)
die wil ik eigenlijk niet missen (dronk voorheen echt stuk of 6 blikjes op een dag)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:58

Is cola zero geen alternatief? :+

Water is en blijft toch het gezondste om te drinken.
In fruitsappen zit evenveel suiker als cola, dus probeer dit te beperken.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:00

Wendy1978 schreef:

En dat is gezonder? :?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 14:02

tesseke schreef:
Is cola zero geen alternatief? :+

Water is en blijft toch het gezondste om te drinken.
In fruitsappen zit evenveel suiker als cola, dus probeer dit te beperken.

Cola Zero is net zo erg als Cola Light :+ . Ik drink geen fruitsappen etc. vanwege de suikers erin. Heb nu een fles water naast me staan, maar moet zeggen dat ik mijn cola heeeeeeeeeeel erg mis :P

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:02

MoonChloe schreef:
Wendy1978 schreef:

En dat is gezonder? :?

weet ik niet
maar soms beter voor mijn buik
ivm de bubbels van de cola light :')

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:05

Crystal clear misschien proberen?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 14:05

Ah ok, die bubbels doen mij gelukkig helemaal niets, jammer eigenlijk want anders had ik het nooit zo ver laten komen :P.

Maar ijsthee zit zo ontzettend vol suiker, dat ga ik dus echt niet drinken

edit: crystal clear zit ook bomvol zoetstoffen helaas

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 14:12

Ben nu mijn kasten aan het plunderen op zoek naar drinken met minimaal zoetstoffen of suiker. Tot nu toe heb ik dit gevonden:
Chocomel halfvol, 12g suiker per 100 milliliter en geen zoetstoffen. 76 Kcal / 100 ml
Menthol siroop, 74 g suiker per 100 milliliter en geen zoetstoffen. 74 Kcal per glas en als mijn frans goed genoeg is moet dat evenveel zijn als een glas vruchtensap :+
Grenadine siroop, 77 g suiker per 100 milliliter en geen zoetstoffen. 39 Kcal / 100 ml
Cassis siroop, 75 g suiker per 100 milliliter ook geen zoetstoffen. 39 Kcal / 100 ml
Dubbeldrank, 12,8 g suiker per 100 milliliter, geen zoetstoffen. 55 kcal / 100 ml.

Zucht dat wordt water drinken. Chocomel bevat trouwens wel veel meer caloriën dan ik dacht.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:14

Ik snap iets niet. Ik begrijp uit dit topic dat je wel veel snoepjes snaait maar je bent blijkbaar doodsbang voor calorieën?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 14:18

Ja tegenstrijdig he :P. Ik drink cola light vanwege de caloriën, maar kan niet zonder mijn snoepjes. Ik sla ook bijna al mijn normale maaltijden over zodat ik van de snoepjes kan blijven genieten, ik weet heel slecht, daar ben ik ook al hard mee bezig om dat te veranderen. Vorig jaar at ik geen enkele normale maaltijd, nu meestal 1 en vaak ook 2 normale maaltijden per dag. Is al een hele verbetering en de snoepjes zijn ook teruggebracht. Heb vandaag bijvoorbeeld een stuk of 6 dropjes op, 2 liga's en 3 pepermuntjes. Neem straks bij de thee nog een klein stukje van die 70% cacao en dat is het denk ik wel voor vandaag met de snoepjes. Ik mag nu niet meer want anders weet ik van mezelf dat ik geen avondeten ga nemen. Overigens heb ik absoluut geen eetstoornis ofzo, voordat jullie dat gaan denken, alleen erg veel moeite met het aanhouden van een normaal eetpatroon.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:20

En wist je dat Cola Light nog eens heeeel slecht is! }> Er zit namelijk aspartaam in, dat slecht is voor je hart. (Zo iets, en anders moet je het even googlen) Dus goed dat je ook bent gestopt. :j