Hernia bleek geen hernia te zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: Hernia bleek geen hernia te zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:45

pilates ! ik doe t nu niet meer omdat ik t geld en de tijd mis maar t hielp bij mij goed tegen bekken instabiliteit enzo

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 11:02

Dank je voor de tip :)

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 08:32

Mijn tussenwervelschijf built uit en dat geeft druk, ook aan de zenuwen van daar de pijn in mijn benen.
Op zich valt dat mee maar dan, ze moeten dit behandelen met elektroden (opereren ben ik te jong voor) maar dat is wegwerpmateriaal, 1 patiënt en weggooien. Kost heel veel geld en de ziekenkas betaalt het niet terug.
Dokter ging een attest schrijven omdat ik de behandeling nodig heb om te kijken of ze terug betalen of niet..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:39

Ik loop zelf momenteel voor de 2e keer in 10 weken tijd met verschoven bekken.
Wat bij mij de 1e keer erg geholpen heeft is een chiropracter.. :)

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 14:19

8 juli moet ik binnen in het ziekenhuis, daar gaan ze met elektroden de discus terug op zijn plaats brengen, daardoor verminderd de druk rond mijn zenuwen. Na de behandeling moet ik nog 9 weken naar de fysio om alles te verstevigen. Hopelijk gaat dan alles de goede kant uit. :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:02

Enjoy the club ik heb ongever het zelfde maar dan nog eens erger, en met nog veel meer afwijkingen, operatie oftewel verwijderen van de discus doen ze niets, ik krijg nu een zenuw blokkade ben benieuwd of het mij nu van die eeuwige pijn gaat afhelpen .
de onderste discus is eigenlijk met makkelijke woorden, helemaal ge explodeerd aan alle kanten puilen stukken uit vernauwde zenuwbanen aantasting aan die beschermlaag van het ruggemerg blablabal, ach ja ik heb me erbij neer gelegt, na jaren huisartsen opzoeken en in heerlen te zijn geweest , zo is het nu, jammer dan zwaar k Ut rest van mn leven beperkt .

ik hoop dat jou behandelingen gaan aanslaan

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:48

Ik reageer toch maar even ook al past het niet allemaal in het verhaal van TS :o
Maar omdat hier meerdere mensen komen met (tot nu toe) onverklaarde rug/beenpijn wil ik toch mijn verhaal delen.

In jan. 2010 krege ik erg veel last van mijn stuitje. Dit heb ik voor lief genomen, omdat ik dacht dat ik mss iets geks gedaan had. Toen kregen we in maart 2010 een hond waar ik vooral mee wandelde, toen ging mijn rechterknie knakken :? De pijn in mijn stuitje bleef.
De fysui zei dat mijn ene bekken naar voren gekanteld was en mijn andere niet. Hij zette dit (meermalen) terug, waarna ik eigenlijk diezelfde weer dezelfde klachten kreeg.
(Nooit noemenswaardige rugklachten gehad!!)
(vanaf januari 2010 tot nu pijn en vanaf september in de ziektewet :\ )

Rond juli/ augustus werd de pijn in mijn stuitje langzaamaan minder, maar kreeg ik erge pijn in mijn linkerbil. In september werd dit steeds erger en stapte ik ermee naar de huisarts.

Hij riep meteen:"Het is zéker geen hernia", na veeeeel gedoe, pijnstillers, andere pijnstillers, nóg heftiger pijnstillers, moest ik via de sportarts vh ziekenhuis naar de fysio verbonden aan het z'huis (want de röntgen liet geen schevenwervels oid zien).
Dik drie maanden fysio verder werden mijn klachten (na een kleine vermindering) weer meer en ben ik gestopt.
Ik kreeg een MRI en werd zonder tekst doorverwezen naar de neuroloog want ''het is een hernia'' :? (mijn tussenwervel puilt ietsjes uit)

De neuroloog ontkrachtte dit direct (die uitstulping raakt geen enkele zenuw) en ik kreeg nog een MRI. Nu van mijn bekken. Daarop was ook niks te zien en ik kreeg een TENS (electroden stickers waar pulsen doorheen komen) en een verwijzing voor de pijnpoli.

Drie maanden later zat ik bij de pijnpoli. Die arts zei meteen dat het een 'bulging disc' is en dat ik een spuit zou krijgen om mijn zenuw (tijdelijk) te blokkeren.

Een bulging disc is niet makkelijk te zien voor de 'gewone' artsen. Het is een scheur in de tussenwervel, waardoor de INHOUD vd tussenwervel eruit komt (bij L4) en die irriteert de zenuwwortel van L5. Dus zenuwpijn in mijn hele been en tintelingen dansend in mijn hele voetzool).

Nu heb ik een spuit gehad bij de zenuwwortel van L5 in de hoop dat dit de zenuw pijnloos maakt.

:o Heel verhaal :o Y;(

Maar goed, als ik 1 iemand met 'onverklaarbare' pijn in het been/de bil kan helpen, ben ik er blij om.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:50

ShiningStar1 schreef:
8 juli moet ik binnen in het ziekenhuis, daar gaan ze met elektroden de discus terug op zijn plaats brengen, daardoor verminderd de druk rond mijn zenuwen. Na de behandeling moet ik nog 9 weken naar de fysio om alles te verstevigen. Hopelijk gaat dan alles de goede kant uit. :)

Ik hoop dat het gaat werken voor je!

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 08:36

Kelly: wat heftig :o en ze kunnen er niets aan doen?

Saskia: bij mij zit er ook een scheur, mijn wervel staat eigenlijk open en daardoor komt de discus eruit. Maar ik ken dat, al dat dokteren. Bij mij zeiden ze dus ook een hernia maar na een epidurale inspuiting gehad te hebben en dat werkte niet, ben ik terug naar mijn huisarts gegaan en gezegd dat dit niet kan en dat ik naar een andere dokter wil gaan, die heeft dan de dokter gezegd waar ik nu heen ga.
In het ziekenhuis (waar ik eerst ben gegaan) hadden ze een CT scan gemaakt waar ze enkel op zeiden dat ik een hernia had. Met die resultaten ben ik naar een ander ziekenhuis gegaan (bij die dokter dat ik dus nu ga) en die zei dat is geen hernia dat kan niet. Maar op de zelfde CT scan zag hij dat mijn bekken kantelen en mijn heupen ongelijk zijn.

Hij heeft mij dan onder de MRI gestuurd, daar was die discopathie te zien en op L3 en L4 artrose.

Dank je wel, ik ben eens benieuwd wat het inhoud die behandeling en of het gaat werken :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:58

ik heb te ver naar voren gekantelde bekken, lichte scoliose en ben sinds kort weer redelijk hersteld van een scheurtje in mijn tussenwervelschijf dat heeft gelekt...

dat scheurtje in die tussenwervelschijf heb ik opgelopen doordat het me eerst in mijn rug is geschoten op 9 dec. 2010, 10 dec. ben ik uitgegleden op straat en 11 dec. werd ik door een client 2 keer hard in mijn rug geduwd...na die laatste duw kon ik niks meer en ben ziek naar huis gegaan...de maandag erna gelijk naar de huisarts geweest en die gaf aan dat ik waarschijnlijk ischias zou hebben, dus pijnstillers en diazepam meegekregen en moest het even een week aankijken en dan aangeven of het al verbeterde of niet...
dit was niet het geval (werd alleen maar erger) en toen heeft ie me doorverwezen voor een mri, in de tussenliggende periode (een maand ivm feestdagen en wachtlijst) leefde ik op morfineachtige pijnstillers, waar ik zwaar stoned van werd...
mri gehad op 19 jan. 2011 en 26 jan. kreeg ik de uitslag die vertelde dat ik een lekkend scheurtje in mijn tussenwervelschijf had...het lekken was al wel gestopt, maar doordat het tegen de zenuwen aan had gelekt had ik dus uitval in mijn rechterbeen en zoveel pijn...advies bij mij was: fysiotherapie om de spieren weer te activeren en los te krijgen en houdings- en spierversterkende oefeningen doen...
ik heb in die tijd 2 x per week intensieve fysio gehad en heb er gelopen van eind januari (kon de 28 jan. er al terecht) tot eind mei dit jaar...
nu heb ik bij zware inspanningen en met lange stukken lopen nog wel snel last van mijn rug en ik mag niet meer paardrijden, heb het wel 1 x geprobeerd maar dat was geen succes die tussenwervelschijf kan bij mij namelijk geen schokken meer opvangen, maar verder kan ik alles weer...

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 21:05

Dat is ook erg heftig...

Heeft er eigenlijk iemand ervaring met die elektroden behandeling? Ik vind alleen maar iets terug van een implantaat en de dokter zei dat het geen implantaat is..

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:35

ShiningStar1 bedoel je met externe electroden sitckers? Die heb ik in huis :j Een Tens. Werkt bij mij alleen goed als ik het echt elke dag gebruik. Maar ik moet tóch goed mijn grenzen in de gaten houden hoor!

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 18:28

Ik heb eigenlijk geen flauw benul wat het is :+
Ik moet een nachtje blijven..

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:40

O..? :(:) Succes dan!

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 18:48

Dank je :) dat maakt het allemaal nog spannender := want ik heb echt geen flauw idee van wat ze gaan doen.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:35

Heb je geen informatiefolder meegekregen? Zo'n patiëntenfolder?

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 08:35

Nee :)

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:28

Oh? Da's niet zo netjes dan :n Vind ik :o Mss ff bellen naar het z'huis?
Lijkt me niks om erheen te moeten en niet te weten wat je kan verwachten :n

Wanneer is het zover?

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:15

Vrijdag al..
Ja ik weet alleen dat het iets is met elektroden om de discus weer op zijn plaats te krijgen.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:01

Veel succes dan vrijdag! :(:)

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 09:18

Dank je :)

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 15:53

Ben thuis, alles is goed gegaan.
Heb alleen nog wat last soms in mijn rug maar dat kom door irritatie. De pijn in mijn benen is zo goed als weg.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:39

Wat fijn dat het goed gegaan is!!

Wat hebben ze nu uiteindelijk gedaan?

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 17:05

Het was een soort van kijkoperatie en daar hebben ze dan met die elektroden (wat een soort staaf was) de discus weer op zijn plaats "geduwd".

Vroeger als ik nog maar op de plek lichtjes duwde deed dat al heel veel pijn en nu niets meer :)
En als alles goed verloopt mag ik ook terug rijden, maar dat zal niet voor het eerst zijn want moet eerst nog 9 weken naar de fysio voor spier versterking enzo. Maar ik ben blij, na 1 jaar eindelijk er vanaf :D

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:42

Heerlijk joh!