Niet meer kunnen uitslapen, what to do?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Niet meer kunnen uitslapen, what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 05:53

Ik slaap er vanmiddag nog wel een paar uurtjes bij denk ik :j
Ja, heb een zware bacteriele infectie opgelopen in m'n longen.
Maar ik heb nu sinds vrijdag antibiotica en voel me al wel wat beter. Volgens mij is de koorts inmiddels al wel wat gezakt en vanmiddag wil ik weer proberen wat te sporten :j

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:01

Dat kan ik dus niet :n zo even een tukkie doen....
Oei en je tobt al zo lang, hadden ze niet eerder wat kunnen geven?
Door je longen slaap je waarschijnlijk ook echt bagger.....
Geen prednison erbij gekregen zodat je er als een turbo vanaf bent?

Dat sporten.... moet dan nou :? Zou me maar een beetje rustig houden en het sport beperken tot gezonde beweging in de frisse buitenlucht! Fietsen of wandelen!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:05

Goedemorgen,

Ik doe mee ;) Ben altijd al een ochtend mens geweest. Vaak ben ik rond 7 zeker al uit bed. Hoe laat ik er ook naar bed ga. Verander er niks aan. Geniet altijd van de stilte in de ochtend. Lekker vroeg naar stal, dan is het nog rustig.
Ik vind het prima om vroeg wakker te zijn :D

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:09

moggel :') Heb hetzelfde probleem sinds ik de paarden aan huis heb en doordeweeks rond 4.45/5.00 u op moet. Uitslapen is tot 7 uur, maar meestal wordt ik rond half 7 vanzelf wakker. En als ik wakker ben kan ik niet blijven liggen omdat ik naar de paarden wil :') Ik sta dan op, gooi de paarden naar buiten en geniet even van het ochtendgloren en kruip dan nog met een kopje thee onder een deken op de bank, om in het weekend dan tot een uur of 10, 11 te slapen nadat ik nog even wat gebokt/tv gekeken heb. Lekkere muziek op en dan zo nog een paar uurtjes slaap extra pakken. Ik heb me er bij neergelegd en vind stiekem die stille uurtjes 'sochtends ook wel heel lekker. Als het heel mooi weer is sta ik soms al om 7 uur in de wei onkruid te wieden ofzo, dan is het zooo heerlijk buiten, alleen op de wereld met het ochtendrood en de herten langs de bosrand.. heeft ook zijn charme toch?

Ben alleen idd savonds snel moe, half 11 vallen mijn ogen echt dicht :')
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 15-05-11 06:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:10

@Daantje ik ben alles behalve een ochtendmens :=

Vroeg naar stal gaat voor mij vandaag niet op :n op zondag gaan we altijd met een groep ritten dus ben ik aan tijd gebonden. Ik dood mijn tijd achter de pc tot mijn man wakker is, dan ga ik meestal met de schone was aan de gang enzo

@Kjoetie klere wat een tijd dat jij doordeweeks eruit moet.....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:11

miep1979 schreef:
Dat kan ik dus niet :n zo even een tukkie doen....
Oei en je tobt al zo lang, hadden ze niet eerder wat kunnen geven?
Door je longen slaap je waarschijnlijk ook echt bagger.....
Geen prednison erbij gekregen zodat je er als een turbo vanaf bent?

Dat sporten.... moet dan nou :? Zou me maar een beetje rustig houden en het sport beperken tot gezonde beweging in de frisse buitenlucht! Fietsen of wandelen!

s'middags lukt het me vaak nog wel om een uurtje te pitten, zeker wanneer ik gesport heb.
Prednison wilde ze niet geven ivm de ontsteking. Dan schijnt antibiotica beter te werken (en ik heb ook al slijmoplossers en een diskus, dus dan wordt het wel erg veel :D )
En mijn conditie is hierdoor juist heel erg achteruit gegaan waardoor ik het nog benauwder krijg, dus eigenlijk moet ik gewoon proberen te sporten.

:wave: welkom vroege vogels!

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:12

Ik lees even mee,
Aangezien ik dit probleem ook heb.
Doordeweeks moet ik om 6 uur opstaan, voor school.
Ik slaap dan altijd tot de wekker, maar in het weekend, of er nou een wekker staat of niet wordt ik 7 uur wakker, ook als ik pas om 4 uur in bed lig.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:15

Haha, dat had ik ook. Oudejaarsnacht lag ik zo rond half 5 op bed. En om half 10 zat ik alweer op mijn paard :D

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:20

haha miep dat is idd vroeg he :P Als iemand me dat had verteld toen ik nog in Venlo woonde had ik hem voor gek versleten, vond half 7 al vroeg opstaan :P het stomme is dat ik er geen moeite mee heb omdat ik er in de zomer toen we net verhuisd waren en er nog geen verduistering van de slaapkamer was 'vanzelf' mee begonnen ben (toen wel heel erg irritant). dus het is echt mijn eigen bioritme geworden. Ben letterlijk van een avondmens een ochtendmens geworden nadat we naar de boerderij zijn verhuisd. Ik werk ook maximaal 4 dagen per week en vaak ook een dag pas om 10 uur ofzo en dan probeer ik ook echt nog minstens 2 uur extra te slapen op de bank, dus al met al valt het wel mee en pak ik toch wel mijn uurtjes slaap mee. Maar voorheen moest ik echt de wekker zetten in t weekend om een beetje op tijd op stal te zijn, nu heb ik geen enkele moeite meer met opstaan omdat ik meteen door kan naar de paarden :o mijn kopje thee en rustige muziek zijn wel een vereiste, mijn vriend moet niet mee willen opstaan en mijn routine verstoren want dan ben ik sjago, wil wel graag nog ff kunnen slapen met lekkere rustige muziek op :P maar terug naar bed lukt dan weer niet..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:32

Das allejez*s vroeg OMG..... ik vind half 7 al vroeg :P
Ik heb altijd wel minimaal een uur nodig om een beetje te ontwaken, bakkie koffie, radio aan, laptop aan, sigaret erbij en niemand die wat tegen mij zegt := heerlijk :9

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:36

Ik kan er ook nog eens zo uit en aan het werk, beetje een probleem als je bij mensen slaapt die totaal geen ochtendmensen zijn

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:43

Klein zakje maken met half gedroogde hop en half gedroogde lavendel , en echt je bent zomaar in dromenland :z O ja en daar blijf je dan ook.
Recept van James Wong.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 07:35

Goeie morgen! :D
Echt waar: hoe vroeg ik de wekker zet, het maakt niks uit. Ik moest donderdag en vrijdag om 6 uur er uit, en was kwart voor 6 wakker. Ruim voor de wekker ging.
Gister werd ik ook om 6 uur wakker (15 min later!) en moest van mezelf blijven liggen. Het is uit eindelijk half 8 geworden.
Vandaag ben ik vrij, werd weer 6 uur wakker, ik pakte een extra deken (had het nog al koud, zal dit er ook mee te maken hebben?) en was zo weer vertrokken :oo
Zal dit de boosdoener zijn? Dat ik het rond 6 uur koud heb?
*ik lag er gister ook nog eerder in :D 23.00 uur lag ik op bed*

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 07:43

Zo herkenbaar..

Ben vannacht weggeweest tot 2u, maar werd alweer om 7u wakker.. vòòr m'n wekker :\
Klopt echt niet, als ik later in bed ben gekropen en nog steeds zo vroeg wakker wordt!
Gelukkig moet ik om 9u op m'n werk zijn, heb niet zo veel tijd over :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 07:46

Oh, ik heb het ook! Ik heb drie jaar lang een ochtendkrantenwijk gehad en sinds dat moment kan ik niet meer uitslapen. Ik zit nu dan in een andere tijdzone waardoor het nog niet zo erg lijkt (ik ben nu standaard wakker om half 6) maar zodra ik straks terug kom in Nederland is dat dus weer half 5...

Het is zelfs zo erg dat ik gisteren om 7 uur thuis was van het uitgaan en om 10 uur klaar wakker naast mijn bed stond en gewoon niet meer kon slapen. :')

Een wekker zet ik nooit, dat is ook echt niet nodig want ik ben toch wel wakker :') Als ik wel een wekker zet dan ga ik om de zoveel minuten kijken hoelang het nog duurt voor hij eindelijk eens af gaat :')...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:40

Ik ben ook meestal rond 6 uur wakker, maar kan daarna ook wel weer in slaap vallen gelukkig, en dan eigenlijk altijd om 7 uur wakker. Merk dat als mijn vriend weg is (zoals nu 2 weken voor zijn werk in Italie) ik moeilijker weer in slaap val, ben dan ook meteen klaarwakker. Moet normaal 6 dagen in de week om 7.15 mijn bed uit.

Vanmorgen mezelf verplicht tot 9 uur in bed te blijven liggen, gevolg is dat ik nu knallende koppijn heb....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:46

Wanneer ik er lang in blijf liggen duurt het ook langer voor ik echt wakker ben.
Terwijl ik er om 6 uur in principe meteen naast kan staan.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:51

En vanmorgen was het weer drama om wakker te worden :S
Dan sta ik later naast mijn bed dan in het weekend, zucht!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:33

Vanmorgen was ik om 5:21 wakker :P
Maar ben blijven liggen tot half 7. Had het trouwens ook wel vrij warm.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:43

Ik vond het maar koud brrrr het plenst hier al de hele dag, vanmorgen mee opgestaan :S

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:50

Van kou kun je heel goed wakker worden.

Hoe druk is je hoofd als je gaat slapen? Denk je dan aan dingen die je de volgende dag moet doen?
Wat wel wil helpen is ervoor te zorgen dat je weinig prikkels hebt voordat je naar bed gaat. Dat je hoofd dus ook helemaal rustig is. Dus juist geen tv, dingen doen, maar rustig een boekje lezen of lekker met je ogen dicht een klassiek muziekje luisteren. Dat je met een leeg hoofd in slaap valt.

Ik merk dat ik het het beste doe als ik tussen 11 en 12 in bed lig en dan sta ik om 8u ongeveer op. Misschien doe jij het gewoon beter om van 10 tot 6 te slapen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:53

TV kijken doe ik eigenlijk altijd wel voor ik ga slapen :o Ik zet de tv op sleeptimer en val meestal na een uurtje in slaap. Maar ik heb het ook jaren zonder tv op m'n slaapkamer gehad dat ik gewoon heel vroeg wakker werd, dus dat maakt bij mij niet uit. Ik ben ook meestal wel vrij ontspannen :j
Ik lig altijd rond 10 uur op bed en slaap dan rond 11 uur/half 12. Met inslapen heb ik niet zo heel veel moeite.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-05-11 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:16

rustige muziek/weinig prikkels/warm drankje voor t slapengaan helpen hier wel met inslapen, maar niet met doorslapen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 17:27

Vanacht ben ik gaan slaapwandelen volgens mij := Ik werd wakker, wist wel dat ik naar het toilet ben geweest, maar er lag een verpakking van sultana half leeg naast mn bed... M'n huisgenoot was niet thuis, dus.... Scary :oo Maar ik heb nóóit eten op m'n kamer. (hekel aan kruimels in bed)
Heb wel lekker geslapen.... Héél bizar. Zal vanacht mn slaapkamerdeur dicht doen, die gaat niet zo makkelijk open namelijk ;) Vanacht stond ie op een kier.

Sassol: ik schrijf al mijn gedachten op voor het slapen :j en dit helpt wel enorm. Als ik dit niet doe: dan slaap ik enorm slecht vanwege de malende gedachten die ik niet kwijt kan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:32

Heb je geen hond of kat die ermee aan het slepen is geweest?
Of muizen/ratten die gezellig bij je in zijn komen wonen?