Ogen laseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:18

Leuk, een topic over laseren :)

Morgen is voor mij "de grote" dag :D
Ik laat mijn ogen gewoon laseren, maar heb dan ook niet een extreme sterkte (-1,75 en -2,25)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:29

mienetje schreef:
Leuk, een topic over laseren :)

Morgen is voor mij "de grote" dag :D
Ik laat mijn ogen gewoon laseren, maar heb dan ook niet een extreme sterkte (-1,75 en -2,25)

succes morgen

KarmaWitch

Re: Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:44

Hoe duur is ong lensimplantaten en kunnen die nog eruit als je oog slechter wordt
En ga je net als met gewone lenzen slechter zien als je minder traanvocht heb?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:18

Fujita_Amor schreef:
Hoe duur is ong lensimplantaten en kunnen die nog eruit als je oog slechter wordt

Tussen de 1700 en 2800 per oog... best duur dus.
Ja ze kunnen eruit als je ogen weer slechter worden (dus dan kan je er weer nieuwere in laten zetten). En volgens mij blijft je zicht gewoon even goed, ook bij droge ogen (want het zit achter je hoornvlies en niet erop zoals een gewone lens).

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:19

Interessant topic. Ik heb zelf -3 aan beide ogen en zit ook aan laseren te denken. *Gaat het topic doorlezen*.

Succes morgen, mienetje.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:53

Ik heb een jaar of 8 geleden mijn ogen laten laseren. Lasek, dus zonder flapje. De zogenaamde "pijnlijke" methode, al heeft de echte pijn maar 1 dag geduurd.
Nog altijd heb ik prima zicht, al heb ik wel gemerkt dat ik in de schemer minder contrast zie. Last van fel licht heb ik ook, maar niet meer of minder dan toen ik nog lenzen droeg.

De operatie zelf was een eitje (ik kreeg een pilletje vlak van te voren, en die oogklemmen maken je dan echt niks meer uit!).

Al met al zou ik het ZO weer doen als het nodig was. Nooit spijt gehad van mijn beslissing! Het leven zonder bril is fantastisch!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:55

Fujita_Amor schreef:

die varieren bij ons van 500 tot 1600 euro per oog maar net wat voor soort lens voor jou het besten is dit is echter wel Ex operatie kosten

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:20

Hoi!

Ik heb 6 april m'n ogen laten laseren. In 1 woord: Geweldig!

Ik had een sterkte van -2.25, en ze hebben zo'n flapje gemaakt. Flapje is met intralase laser gemaakt, dat wilde ik per se ipv met de hand.. En de chirurg en optometrist hebben me verzekerd dat dat zo goed als geheel weer heelt, omdat de snee die ze hebben gemaakt super klein is.. :) Ik heb niets geen complicaties gehad. Behandeling was ik doodnerveus voor, maar was eigenlijk super leuk om een keer mee te maken! Ik heb nu niets meer nodig, en dat is soms nog steeds vreemd. Zien hoe laat t is als ik in mn bedje lig is nog steeds raar :p.

Ik ben trouwens bij Optical Express geweest.

Mocht je nog vragen hebben, PB mag ook altijd! (weet niet of ik dit topic in de gaten hou, ben nog al vergeetachtig af en toe :+ )

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:36

ook over lens implantaten mag je mijn pben! het is men werk dus jha

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:44

Hmm het gaat nu toch ook wel kriebelen bij mij om er eens wat serieuzer naar te gaan kijken. Draag nu al meer dan 15 jaar een bril en/of lenzen. Heb met mijn lenzen altijd best wel wat problemen, maar ja ik hou ze wel in want een bril staat me niet. Laseren lijkt me toch nog wel erg eng om te doen en mijn vader is er ook niet zo over te spreken. In zijn praktijk is het een aantal keer voorgekomen dat een patiënt klachten overhield na laseren en nu is hij er dus niet meer zo positief over.
Maar nu ik jullie verhalen lees wordt ik toch wel wat meer gemotiveerd om er wat over op te gaan zoeken. Ik ga iig even de links doorlezen.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:40

Even een vraagje, kun je je ogen laten laseren/implantaten nemen op een jonge leeftijd? Want de opticien zei dat je ogen nog kunnen veranderen, maar wachten totdat ik eind 30 word vind ik wel heeel erg lang :o . Ik ben 18jaar..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:42

Je kan het vanaf 18 laten doen in principe, maar ze raden het af.
Zo ben ik 19 en ben met vorig jaar nog 0,5 punt achteruit gegaan. Net genoeg om weer niet scherp te kunnen zien, dus moet weer een nieuwe bril en lenzen. Als je dan al je ogen hebt laten doen kun je het dus wéér laten doen, omdat je anders niet meer scherp ziet.

Ze raden aan het vanaf 24 jaar te doen, dan zijn je ogen enigzins gestabiliseerd. Dit verschilt wel per individu. De ene heeft vanaf z'n 20ste al jaren dezelfde sterkte en de ander gaat na de 24ste nog steeds een beetje achteruit.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:09

Ik heb t op 21 jarige leeftijd laten doen, mijn ogen waren al 6 jaar zo goed als stabiel.. T is wel een must eigenlijk dat ze 2 jaar minimaal stabiel zijn!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 06:35

Ik las pas dat je juist niet meer voor een tweede keer kan laten laseren, wel een klein beetje maar niet voledig en dat als je staar krijgt op latere leeftijd dat je daar ook niet aan geholpen kan worden.
Ik wil iig geval binnen kort een voor onderzoek laten doen, kijken wat de mogelijk heden zijn.
Lijk me zo fijn om van die bril af te zijn , geen beslagen glazen meer met koken , en ruiten wissers hebben ze ook nog niet uitgevonden voor een bril.