Alwiene schreef:Ik herken ook dingen in je verhaal. Bij mij komt dat vanuit mijn autisme denk ik. Ik kan vaak slecht tegen grote groepen mensen en verjaardagen en feestjes zijn zelfs kleinschalig echte energievreters die ik meestal meer als verplichtingen zie dan als een leuk uitjeEchter soms kan ik wel gewoon de stad in, heerlijk in mijn eentje dan wel
Maar soms vreet zo'n zelfde actie zoveel energie dat ik nog dagenlang moe ervan ben
Dus ja eea is wel herkenbaar.
Ik denk trouwens dat jij veel herkenning zal kunnen vinden bij sommige mensen met autisme, maar ook zeker bij mensen met HSP een Hoog Sensitieve Persoonlijkheid
Ik ben ook (licht) autistisch en ik herken ook heel veel in het verhaal van TS. Wat in de quote dus allemaal staat.

Ik denk dat het belangrijk is als je je grenzen aangeeft. Wat je wel en niet aankan. Ik heb hier zelf ook veel moeite mee omdat ik niemand wil kwetsen e.d. maar aan de andere kant; ik wil mezelf ook niet kwetsen door constant over mijn eigen grenzen heen te walsen. Daarna proberen om de keuze voor jezelf te accepteren, misschien word je zo ook iets minder moe.
Echter soms kan ik wel gewoon de stad in, heerlijk in mijn eentje dan wel
Dus ja eea is wel herkenbaar.
Ik ben zelf gaan zoeken naar een onafhankelijke stichting en die hebben mij in een paar maanden van het grootste deel van mijn klachten afgeholpen, en dat na zo ongeveer 18 jaar! (Het begon bij mij toen ik 5 was, toen was ik mijn eigen gevoel dus al aan het kwijtraken).