Ik ben allergisch voor paarden :\

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:13

corientjuhh schreef:
Nee heb helemaal nog niet gezoend :')
Moet maar eens snel komen haha
Maar nu maar eventjes niet
@brainless
Dat weet ik ook niet precies maar ik ben daar wel 2 uur geweest ze heeft veel testen bij mij gedaan

Ik had pfeiffer toen ik 10 jaar was en had ook nog nooit gezoend, maar uit bloedonderzoek kwam er toch echt pfeiffer uit.
Bewijst maar weer dat zoenen niet de enige manier is om pfeiffer te kunnen krijgen.
Je kan het krijgen door uit andermans glas te drinken, vork te eten etc.

corientjuhh

Re: Ik ben allergisch voor paarden :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:21

Dat zal dan wel maar ik weet zo niet snel te bedenken of ik dat de afgelopen tijd heb gedaan en verder heeft niemand van mijn vriendengroep pfeiffer (ik bedoel drinken uit hetzelfde flesje ofzoo)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:22

Vaak krijg je al het virus binnen voor je 10de jaar en wordt je er eigenlijk niet ziek van.
Daarna ben je er resistent voor.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:25

Heel veel mensen worden niet ziek van Pfeiffer...

Als je wilt weten of je Pfeiffer hebt, moet je toch echt een bloed onderzoek laten doen.
Vind het een beetje vaag allemaal zo. :')

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:28

Ik ben ook heel erg openminded, maar als je echt wil weten wat je mankeerd dan is een bloed of allergie test bij de dokter nog steeds het meest probate middel. Ik ben allergisch voor alles wat leeft en een vachtje heeft, heb er tabletjes voor en ga gewoon door.

Ontstekingen in je darmen moet dus in je bloedwaarden terug te vinden zijn, en/of in je ontlasting. Want dan kan er namelijk slijm meekomen, en in ernstige gevallen bloed. Chronische ontstekingen kunnen onder Colitis Ulcerosa of Crohn vallen, dus het is niet iets waar luchtigjes mee omgegaan moet worden imho. (Eerste heb ik 10 jaar gehad, en daar wordt je echt niet blij van, heb toen ook alles gehad op alternatief gebied en het enige dat werkt is dieet aanpassingen en medicatie, en in mijn geval een ok)

Dus hup naar je ha, daar wordt dan als het goed is de diagnose van je alternatieve arts bevestigd (wat dus fijn zou zijn, dan weet je dat je bij een goede zit) of totaal niet, dan zou je je eens achter je oren kunnen krabben bij wijze van spreken. :)

Ook PFeiffer is gewoon in je bloed terug te vinden, dus dan heb je twee vliegen in één klap.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:46

Inderdaad, wat Brainless zegt.
Het stikt van de paardenartsen en dierenartsen die allergisch zijn voor dieren en hiervoor ieder kwartaal naar het ziekenhuis gaan om een enting voor zichzelf te halen tegen dierenallergie. Ze kunnen hiermee gewoon hun beroep weer uitvoeren.
Houd je er rekening mee dat "iedereen" zich homeopaat kan noemen? Ik zeg niet dat dit bij jouw homeopaat het geval is maar misschien is het toch goed om een second opinion te halen in het ziekenhuis. ;)
EDIT: wat betreft je benauwdheid; dit kan ook gewoon je conditie zijn die je moet versterken/verhogen.

Brainless schreef:
Als ik jou was zou ik alsnog een "echte" allergietest in het ziekenhuis laten doen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 16:00

Ehm ik fiets elke dag zowieso 2 uur dus dat is geen probleem
Verder sport ik ook veel (3 uur in de week op school en verder paardrijden)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:36

Ik zou de homeopaat ook niet vertrouwen en eerst eens naar mijn HA gaan. Allergietest is zo gedaan en met een bloedtest zie je ook of je epstein barr hebt.
alternatieve geneeskunde is prima als ondersteuning van reguliere therapie, niet als vervaning.

Las dat de TS benauwd was tijdens het paardrijden, dat kan ook nog een hoop andere oorzaken zijn dan allergie. Denk aan verkeerde ademtechnieken of bloeddrukschommelingen (wat me in een jong persoon zeer onwaarschijnlijk lijkt). Bovendien zou je als je allergisch bent voor paarden meer last tijdens het poetsen enzo moeten hebben en juist veel minder tijdens het rijden.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:44

corientjuhh schreef:
Volgens mij verzint zij geen dingen hoor
Ik bedoel pfeiffer en ontstekingen in je darmen vind ik toch wel iets wat je niet verzint

als je echt een darm ontsteking heb zou ik toch echt eens naar een reguliere arts gaan . en niet gaan lopen rommelen met een homeopaat

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 20:55

Niezen komt er ook bij
Morgen ga ik weer heen

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:00

Wat naar de homeopaat of je paard? Als je naar de homeopaat gaat dan zal ik als ik jou was toch overwegen om eerst naar de huisarts te gaan.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:06

Ik ben ook allergisch voor paarden (en voor veel bomen, bepaalde bloemen/planten, pollen, huisstofmijt, een lichte allergie voor honden en hooikoorts), maar ik heb eigenlijk nergens last van.
Alleen op het moment dat mijn paard gaat verharen heb ik er wel last van, maar dat negeer ik gewoon.... zo erg is het gelukkig niet :)

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:14

Pff wat is dat allemaal voor gezeur... sorry hoor.... Ik ben ook bij de homeopaat geweest ivm allerlei allergieen zelf ben ik eerst naar de huisarts geweest en daarna naar de homeopaat allebei kwam hetzelfde uit alleen werd er op andere manieren getest, ik heb van de huisarts medicatie gekregen maar daar werd ik alleen maar 'zieker' van vandaar de homeopaat op dit moment zit ik dus aan de homeopatische middelen wat dus 10x zo goed werkt dan de medicatie van de 'echte' huisarts, daarbij krijg je bij je huisarts vaak medicijnen waar je zoveel bijwerkingen van kunt krijgen, waardoor ik me afvraag is het allemaal wel zo goed dat je dat slikt.... 9-10 word het bij mij erger dan beter..... dus ik ga lekker naar de homeopaat, mocht ik twijfelen dan zijn er altijd nog alternatieven...
@ts, wat krijg jij op dit moment voor je allergie?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 06:14

@InekeH87
Naar de homeopaat
@arabcarla
Ik heb op dit moment kleine witte bolletjes die ik om de 3 dagen moet laten smelten onder me tong

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:26

En wat zit er in die bolletjes?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:47

arabcarla schreef:
Pff wat is dat allemaal voor gezeur... sorry hoor.... Ik ben ook bij de homeopaat geweest ivm allerlei allergieen zelf ben ik eerst naar de huisarts geweest en daarna naar de homeopaat allebei kwam hetzelfde uit alleen werd er op andere manieren getest, ik heb van de huisarts medicatie gekregen maar daar werd ik alleen maar 'zieker' van vandaar de homeopaat op dit moment zit ik dus aan de homeopatische middelen wat dus 10x zo goed werkt dan de medicatie van de 'echte' huisarts, daarbij krijg je bij je huisarts vaak medicijnen waar je zoveel bijwerkingen van kunt krijgen, waardoor ik me afvraag is het allemaal wel zo goed dat je dat slikt.... 9-10 word het bij mij erger dan beter..... dus ik ga lekker naar de homeopaat, mocht ik twijfelen dan zijn er altijd nog alternatieven...
@ts, wat krijg jij op dit moment voor je allergie?

Als je het op jou manier doet, is er ook niks aan de hand. Je krijgt bevestiging van hetgeen je huisarts al aangaf, en dat je sterk reageert op de meds is geen probleem. Dan is het plaatje van de diagnose al gemaakt, en kan homeopatie zeer zeker een heeeel waardevolle aanvulling zijn, niks mis mee.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:32

Maar er zijn meerdere dingen.... volgens de dokter moet ik mijn knie sterker maken met fysio dat heb ik geprobeerd maar dat werkt niet.... Homeopaat is bezig geweest met een aparaat en heb er al heel lang geen last meer van gehad... af en toe begint het weer op te spelen.....
Maar ik word altijd zo moe van mensen die niet bekend zijn met het onbekende... ieder zijn eigen keus....
Witte bolletjes klinkt ook een beetje vaag? Ik zit zelf aan de paardenmelk capsules daarbij nog wat andere om de weerstand te vergroten!