Zwanger...Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Zwanger...Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:13

@ilsemarie Ik wacht tot hun terug zijn van vakantie, dan hebben hun minder gedoe ook daar en kunnen hun genieten(ook van elkaar), dat gun ik hun wel mijn ouders hebben ook een zwaar jaar gehad en gaan weer voor t eerst op vakantie sinds tijden. En ik wil voormezelf ook even eerst alles op een rijtje zetten, ik weet het zelf pas sinds vanmorgen dus nog erg vroeg !
Me schoonouders komen het tegerlijkertijd te weten met mijn ouders, dus wil ook hun allemaal in 1 ruimte hebben, zo krijg je nooit achteraf waarom hun eerst.. Vrienden enzovoorts vertel ik het pas na 12 weken, dan weet ik zeker, nou ja weet je natuurlijk nooit zeker, dat het goed gaat..

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:17

Ik was 17 toen ik zwanger was van de eerste.
Mijn moeder hoefte ik het niet te vertellen want zij was mee naar de gynaecoloog ( voor een ander onderzoek)
Zij heeft het aan mijn stiefvader verteld ( die op dat moment in bed lag ivm nachtdienst) en ik was in mijn slaapkamer nog aan het bijkomen van de schrik en mijn inmiddels man het nieuws te brengen ( hij was op zijn werk).
Mijn ouders reageerden helemaal geweldig ( had ik niet verwacht overigens) en zeiden ook, wij staan voor jullie klaar in goede maar ook in slechte tijden.
Mijn schoonouders reageerden ook helemaal super en achteraf heb ik onnodige zorgen gemaakt over hun reacties.
We hebben de gehele zwangerschap en 9 maand nadat ons oudste is geboren boven mijn ouders gewoond (tegen lage huur) we hadden daar 2 slaapkamers,een woonkamer,keuken en douche tot onze beschikking.
Maar we zijn verhuisd daar de 2e op komst was en we een grotere woning moesten hebben.
We huurden particulier ( in Duitsland) en daar zijn de huurprijzen ook niet te vergelijken met wat je er hier voor krijgt in NL.
Tijdens de zwangerschap en na de bevalling van ons oudste heb ik mijn opleiding afgemaakt ( verzorgende) en afgesloten met het behalen van mijn diploma.
Inmiddels wonen we weer in NL, naast mijn schoonouders, gaan (ver)bouwen,heb ik mijn paard aan huis, moeder van 2 zoons en een dochter en ons 4e is op komst!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:23

@Steph86 hartstikke fijn dat hun zo reageerde! ik kan alleen maar hopen dat het hier ook zo gaat al ken ik mijn vader wel een beetje en zal hij eerst schrikken, en dan zijn van hoe gaan we het aanpakken.. Ik ben reuze benieuwd, en we kunne vast hierboven mijn ouders wel terecht. Er is beneden een douche en wc en 2 woonkamers en keuken, en boven is mijn slaapkamer, hun slaapkamer en een extra kamer waarvan we wel een babykamer kunnen maken, me vriend is erg handig, zijn broer ook en in de fam zijn allemaal klussers haha.
NL is zeker hoog kwa huur, maar dat komt wel goed, me vriend heeft een goede baan en ik werk ook fulltime. En met overleg kunnen we vast van me ouders wel blijven en wat huur mee betalen.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:24

Allereerst toch maar gefeliciteertd TS
Maak je niet teveel zorgen, zometeen gaat alles vanzelf.
De kosten die bij een kindje komen kijken heb je voor een groot deel ook nog zelf in de hand ;)
Denk aan tweedehands spullen etc.

Nog een brutale vraag: Je gebruikte wel een voorbehoedsmiddel?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:26

@miniboots, dankjewel! en zorgen zeker niet, het komt vast goed !! Ik ga inderdaad kijken voor niet alles gloednieuw, dat is ook weer niet nodig al wil ik bepaalde dingen gewoon nieuw hebben. Ook voor hygiene etc.
En mag hoor! haha ja ik gebruikte de pil, maar we gebruikte niet altijd een condoom, en door stress wat ik even had, kan het zijn dat de pil niet goed werkte.. In onze familie staat ook "extra" vruchtbaar bekent.. Me moeder was van mijn broer bevallen, pil gebruikt, en toch zwanger en tadaaaa hier zit ik nu haha

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:29

Mioux schreef:
@miniboots, dankjewel! en zorgen zeker niet, het komt vast goed !! Ik ga inderdaad kijken voor niet alles gloednieuw, dat is ook weer niet nodig al wil ik bepaalde dingen gewoon nieuw hebben. Ook voor hygiene etc.
En mag hoor! haha ja ik gebruikte de pil, maar we gebruikte niet altijd een condoom, en door stress wat ik even had, kan het zijn dat de pil niet goed werkte.. In onze familie staat ook "extra" vruchtbaar bekent.. Me moeder was van mijn broer bevallen, pil gebruikt, en toch zwanger en tadaaaa hier zit ik nu haha

Oké leuk zo'n vruchtbare familie :D
Idd voor hygiene is het wel fijn om wat dingen nieuw te kopen maar er is echt heel mooi spul te krijgen wat tweedehands is!
Mijn hele kinderkamer(commode(plankje),ledikantje,kledingkast en box heb ik toen voor €450 gekocht!
En het was werkelijk waar nog als nieuw! En zo heb ik ook heel veel kleding gekregen dat is zo handig :)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:33

Wbt de kosten, op mp zijn hele leuke babykamers 2ehands te koop voor relatief weinig geld!
Wij hebben de babykamer van ons eerste van mijn ouders gehad,de kinderwagen mochten we uitzoeken op mijn oma's kosten en kleding kregen we in overvloed!
Voor ons 2e zoontje hebben wij een babykamer van mp gekocht voor 250 euro ( complete 4 delige babykamer).
Ons dochtertje gebruikt nu de babykamer van ons eerste.
De kinderwagen die wij hadden gekregen van mijn oma heeft super diensten verleend voor alledrie onze kinderen.
Nu moeten we alleen een andere kopen daar ik nu een duowagen nodig ben.
Een maxicosi, matrasjes etc dat hebben wij allemaal nieuw gekocht, idd wegens hygiene maar met autostoeltjes ook wegens de veiligheid.

Waar je eventueel ook nog kunt kijken voor ''goedkope'' babykamers is Ebay.de ( veel winkels adverteren daar ook, is gewoon nieuw) en verzenden ook naar NL.
Babydump heeft basic babykamers vanaf 599 euro.
Als je je aanmeld op http://www.lekkerinhetleven.nl dan krijg je eens in de zoveeltijd een boekje thuis met allemaal kortingsbonnen, waaronder voor pampers,wasmiddel en andere huishoudelijke dingen.

Je kan je aanmelden voor de wij jonge ouders, dan krijg je een jaar lang een gratis magazine thuis gestuurd ( ik vind het een leuk blad) waardoor je ook nog eens veel kortingen krijgt en je kan met +- 7 maanden zwangerschap en met +-3 maanden nadat je kindje is geboren een gratis zwangerschaps/baby cadeau doos ophalen bij de prenatal waar leuke folders,kortingsbonnen en hebbedingentjes inzitten.
Laatst bijgewerkt door Steph86 op 03-05-11 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:35

Ik wil zelf dingen als een autozitje gewoon nieuw kopen ook betrekking tot de veiligheid, je weet nooit wat er gebeurd is. Maar inderdaad bedje kan je tweedehands kopen je koopt toch nieuw bedden goed, en al dat soort dingen. Ik ga zeker eens als (alles na 12 weken) goed verloopt op die sites! goede tip ! hartstikke bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:43

Gefeliciteerd TS!!!
En veel sterkte met vertellen. Lijkt me moeilijk om het echt te gaan vertellen ook al denk je dat je ouders wel leuk zullen reageren (bij mij net zo)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:47

@vivalavida Het wordt moeilijk, maar ze moeten het toch eens weten ;) je gaat op een gegeven moment toch wat zien haha

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:50

Gefeliciteerd!

Ik heb het ook gelijk verteld! Was een week of 6, en ik ben binnen gekomen en mijn vriend stond nog in de gang hihi... Moet het gewoon gelijk kwijt. Wij waren net gaan samenwonen, want mijn vriend heeft gelukkig een koopappartementje dus qua woning zaten wij niet zo.

Mijn ouders waren ook wel geschrokken, net zoals ik eigenlijk ze wisten dat ik graag kinderen wilde maar eigenlijk nog niet nu volgend jaar ofzo dan was mijn paardje net ingereden etc etc.. Maar ja het is er nu eenmaal en ben er nu echt super blij mee! Ja je moet je leven aanpassen maar weghalen kan ik ook niet, zou het ook echt niet willen.

Ben nu echt trots zwanger 15 weekjes en kinderkamer is al besteld :D Heb er echt zin in!, en nu de meeste dingentjes een beetje geregeld zijn heb ik zelf ook meer rust!
Trek je niets van anderen aan, iedereen heeft een mening en een eerste reactie! Maar jij en je vriend moeten er achter staan en de rest moet je lekker laten banketstaaf en je proberen er niets van aan te trekken.

Mocht je er over willen praten of tips willen staat mijn pb open
Laatst bijgewerkt door Fury08 op 03-05-11 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:51

Mioux schreef:
@vivalavida Het wordt moeilijk, maar ze moeten het toch eens weten ;) je gaat op een gegeven moment toch wat zien haha

"kind wat ben je aangekomen toen wij op vakantie waren"
"eh nee ma ik ben zwanger"
:')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:57

@furo08 Ik ben er ook wel trots op hoor! en kan niet wachten tot hun terug zijn van vakantie, ik ben nu zo'n 3-4 weken onderweg en het voelt al goed! zo van pff ! het wordt druk, zwaar etc, maar we kunnen het aan. Me vriend en ik staan er ook achter, en we gaan het doen hoe moeilijk het ook wordt, het kind gaat niks tekort komen !
Bedankt!

@vivalavida hahaha ja ! ach het is maar een wee kdat ze weggaan zoveel (hoop ik !) kom ik niet aan al hahaa

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:02

Ik ben nu 22 weken zwanger van nr 4 en niemand die iets ziet aan me.
Dat terwijl ik bij de eerste 2 toch echt al een walrus was, bij de derde was ik ook heel bescheiden zwanger.
Hier ben ik 21 weken en 3 dagen zwanger van nr 4 : http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ZSTOKKN.jpg

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:04

Mogelijk wordt het dan weer een meisje Steph?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:07

@steph86 wow je ziet het echt niet? Ze zeggen toch inderdaad, als je in het begin weinig ziet en naderhand gaat het meer je buik naar boven dat het een meisje wordt? of zal t bijgeloof wezen? haha
Ik weet ook niet of t snel te zien is, maar wil het voor die tijd laten weten aan mijn ouders, en merk dat ik al veel dingen van de symptomen heb en daarom weet ik niet of de test klopt of dat het kan dat je al snel symptomen hebt

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:08

IMJ schreef:
Mogelijk wordt het dan weer een meisje Steph?

Nou we gaan uit van een boy, bij de 20 weken echo was beeb zo eigenwijs dat het zich niet goed wilde laten zien.
Het lag voor de echoscopiste ook erg vervelend, met zijn/haar rug tegen mijn buik aan en in een soort van boedha stand met de benen uiteraard tegen elkaar aan in stuit.
30 mei heb ik een pretecho gepland staan, ik heb goede hoop dat beeb dan niet zo eigenwijs is!

Mioux,

In bijgeloof en bakerpraatjes geloof ik niet.
Ik weet dat deze beeb nu wel veel meer ruimte heeft als een beeb in je eerste zwangerschap, drie zijn deze beeb tenslotte ook al voor gegaan.
Deze beeb ligt ook erg diep in mijn bekken, dat is waarschijnlijk ook een reden dat ik niet tot weinig zwanger toon.
En wbt het geslacht, als het maar gezond ter wereld komt dan ben ik al blij!
Laatst bijgewerkt door Steph86 op 03-05-11 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:08

Mioux schreef:
@furo08 Ik ben er ook wel trots op hoor! en kan niet wachten tot hun terug zijn van vakantie, ik ben nu zo'n 3-4 weken onderweg en het voelt al goed! zo van pff ! het wordt druk, zwaar etc, maar we kunnen het aan. Me vriend en ik staan er ook achter, en we gaan het doen hoe moeilijk het ook wordt, het kind gaat niks tekort komen !
Bedankt!

@vivalavida hahaha ja ! ach het is maar een wee kdat ze weggaan zoveel (hoop ik !) kom ik niet aan al hahaa

Ja ik heb het ook gelijk verteld! Het voelde goed, dus heb het gelijk aan iedereen verteld. Vond het leuk om aan iedereen te vertellen, en net wat jij zegt het voelt gewoon goed.. En mensen zeiden wel moet je dat wel nu al vertellen... Maar ik vond van wel ben trots wil het van de dagen schreeuwen en als het fout mocht gaan zou ik het ook fijn vinden als ze vragen hoe het met je gaat..

We hebben een leuk zwangerschapstopic als je zin heb kan je meekletsen leuk hoor, goede tips en erg gezellig :D
Zal zo de link plaatsen : [HK] Weer frambozenbladthee? Zwangeren en mama's in deeltje twee!

Steph86 : WOW is inderdaad niets bij jou... Mensen vroegen aan mij met 9 weken al of ik zwanger was van een tweeling hihi... Ik ben ook erg klein dus het kan weinig kanten op ipv naar voren :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:11

@fury08 daarom wil ik zodra hun thuis zijn van vakantie in t weekend iedereen bij elkaar, en t gaan vertellen ook voor als het misgaat kunnen we de steun gebruiken en weten ze waarom je je zo voel..

Ik ben ook erg klein.. oei ! haha dalijk zie je het al heel snel...

En ook bedankt voor de link, ik wil liefst nog even afwachten voor ik me teveel ga verwennen met het mama gebeuren, voor als het misgaat!
Laatst bijgewerkt door Mioux op 03-05-11 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:12

Fury08, ik ben ook niet groot hoor, ik ben 166 :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:12

ik ben 1,60 ;) haha dalijk is het baby waar ga je met je mama heen hahaha of denken ze het is me zusje of broertje

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:14

Ik ben 1.58 hihi... Ik kan mijn werkkleding al bijna niet aan.. Moet zeggen dat iedereen wel zegt dat het een mooie bescheiden buikje is hoor hihi... En moet zeggen vind het ook wel leuk :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:15

1 voordeel haha kan je je kleding nog lang aan !

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:19

Mijn moeder was ong 158 cm lang toen ze zwanger van mij was ( ik ben de jongste van de 4 en mijn moeder is inmiddels wat gekrompen :') )
Werd gefeliciteerd door de toenmalige buurvrouw met haar zwangerschap, ze dacht dat mijn moeder net 3 maanden zwanger was alleen was ze toen al ruim 7 maand zwanger van mij.
Dus er is nog hoop :+
Laatst bijgewerkt door Steph86 op 03-05-11 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:23

haha ach je weet dat je wat rond wordt (A) we zullen zien haha