Edelstenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:56

_Tara_ schreef:
Ik heb zelf biomedische wetenschappen gestudeerd, heb hoorcolleges gehad over straling en alles eromheen, dus ik weet dat er onderzoeken zijn die inderdaad aantonen dat mensen er geen last van kunnen hebben maar dat er ook onderzoeken zijn die aantonen dat er mensen zijn die er wel last van hebben.
Feit is dat ik al een tijd (een jaar of 3) last heb van hoofdpijn die onregelmatig op komt zetten, periodes waarin ik ontzettend misselijk ben enz. Artsen zeggen: neem rust of ze schrijven iets voor wat "misschien wel eens kan helpen". Daar kan ik niks mee, voel ik me niet goed bij. Nu ben ik bij een natuurarts geweest die er dus onder andere achter kwam dat ik gevoelig ben voor straling. Ze schrok er zelfs van, van de mate van gevoeligheid. Daarom heb ik nu die edelstenen hier liggen, hier voel ik me wel goed bij. Ondanks m'n studie die ik gedaan heb waarin acupunctuur al weggewuifd werd als onzin. Ik ben me er dus heus wel bewust van dat dit wetenschappelijk allemaal "onzin" is, niet aan te tonen enz. Dus? Hier kan ik in ieder geval iets mee en hier voel ik me goed bij. Dus wat onderzoeken ook zeggen, ik ga hiermee door en ik geloof hierin.

Of mensen er wel of geen last van hebben, of de stenen wel of niet werken. Zit gewoon weg heel simpel tussen je oren. :)
Het is onmogelijk om er last van te hebben, je kan er wel in geloven er last van te hebben en er dus ook daadwerkelijk "klachten" aan over houden. Denk maar vaak genoeg ik heb dit of dat en ja hoor, je krijgt of voelt het ook.

Het is echt een psychische "aandoening". Ik ben het eens met Arabesk en geloof je er in, zal je best "merken" dat het "werkt". Het zit gewoon simpel weg tussen je oren. Wetenschappelijk is bewezen dat men geen klachten kan krijgen van de straling (al helemaal niet van PC's of GSM's) en ook bewezen dat de stenen niet werken. Echter wil je geloven dat het werkt, zullen de klachten vanzelf "verdwijnen". Echter verdwijnt het psychische gedeelte en de (in gedachten bestaande) klachten.

Het mooiste van alles is dat mensen die geloven last te hebben of klachten van de straling hebben, ook geloven (en dus werkt het ook) in de stenen....

Dus ja, het is net waar je in wil geloven. Vind je dat je er gevoelig voor bent, dan zullen de stenen best werken. Beide omdat je er in "gelooft". Het is dus gewoon een psychische "aandoening". Plus het placebo effect is hier zeer aanwezig.

Sorry als mijn zinsbouw niet helemaal juist is, het is koninginnen nacht. :)

_Tara_

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 23:00

Ik vind niet zomaar dat ik er gevoelig voor ben, het is getest. Maar volgens jou heb ik dus een psychische aandoening :P

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:12

Aandoening is misschien een beetje groot, maar grotendeels is het psychisch ja. :)
Tijdens mijn studie een heel groot deel daar over gehad.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:15

Er zijn anders ook geluiden van mensen die er baat bij hebben zonder dat ze weten wat een dergelijke steen doet. Die een hanger met een steen kado krijgen van vriend of vriendin, deze gaan dragen en ineens van hun klachten af zijn of duidelijke verbetering voelen.

Maar voor degenen die er sceptisch tegenoverstaan....mag hoor. Wat de wetenschap niet uit kan leggen, bestaat niet....
Stel je voor dat je open zou staan voor het onbekende...veel te scary....
Dus lekker kop in het zand, hard blijven ontkennen....veel veiliger....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 23:17

@ Quir: Tja dat kan wel zijn, als ik hiermee aankom op mijn studie verklaren ze me ook voor gek. Maar net als wat Cassidy zegt, er is echt wel meer tussen hemel en aarde dan wat wetenschappelijk te bewijzen is.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:31

Leuk die wetenschap maar ondanks dat ik de werking van edelstenen niet helemaal geloof, geloof ik daarintegen wél in het effect van straling van apparatuur. Ik kan zelf bijvoorbeeld geen mobiel in m'n broekzak hebben want dan voel ik een gevoel van pijn in de spier in m'n bovenbeen. Daar zal vast ook wel een edelsteen voor zijn maar daar geloof ik gewoon niet in. Dat neemt niet weg dat als TS vind dat het werkt we TS in waarde moeten laten en ''de wetenschap'' er lekker buiten moeten laten. Als je er zo stelling tegen bent als Arabesk en Quir, start dan een eigen topic waarin je de werking van edelstenen in combinatie met straling discussieert. TS heeft hier meer aan ervaringen. ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 07:51

Heb je daar bij een pc dan ook last van friendly, van de straling? Het kan natuurlijk nooit kwaad om het eens te proberen, een steentje van zwarte toermalijn.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:06

iemand al van placebo-effect gehoord?

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:29

desty schreef:
Ik heb geen ervaring met die kruising van stenen, maar ik heb altijd geleerd dat je het beste 1 steentje tegelijker tijd bij je kunt dragen :)

Je kunt heel goed edelstenen combineren hoor. :j
Ik citeer even uit het boek 'Edelsteentharapie van A tot Z': Je kunt het beste niet meer dan 3 stenen tegelijkertijd dragen. Voor (jonge) kinderen is het verstandig niet meer dan één steen tegelijkertijd te dragen.
Vaak zul je zien dat de eigenschappen waar je naar op zoek bent, in één steen gecombineerd kunnen worden. Soms wil je die eigenschappen aanvullen met de eigenschappen van één of twee andere stenen. Voor volwassenen is dat dus prima.
Iedere steen heeft zijn eigen hardheid. Zorg daarom ervoor dat een zachte steen niet in aanraking komt met een harde steen. Want dan zal deze beschadigen. Houdt ook altijd in de gaten of je geen stenen combineert die een tegengestelde werking hebben.

kynshiri schreef:

Of het komt doordat het werkt of omdat je er in gelooft en er zo een zelf-genezend vermogen ontstaat is altijd al discussie over geweest. Als je er niet in gelooft zal het ook nooit gaan werken. Dan zou je zeggen dat het werken van een edelsteen alleen tussen je oren zit, maar het kan ook zijn dat hij pas echt zijn werk gaat doen als jij er voor open staat. De één zegt dat het om accepteren van de krachten van de natuur gaat, de ander denkt dat een 'dood' ding niks kan doen.
Ik geloof in de kracht van edelstenen. Als het mij helpt om bijvoorbeeld van een ziekte te herstellen dan maakt het toch niet uit of het is omdat het tussen mijn oren zit of dat het echt 'werkt'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:19

kynshiri schreef:

Wie niet.
Maar... Wat maakt het uit? Als het werkt, wat zal mij het dan kunnen schelen waaróm iets werkt?
Van mijn auto boeit de techniek me ook niet, als 'ie het maar doet.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:29

Arabesk schreef:
Ik snap gewoon echt niet dat mensen hier in geloven, het is toch anno 2011 en bijgeloof is toch iets middeleeuws :?

Energie heeft niets met bijgeloof te maken. ;)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:35

Cassidy schreef:
Er zijn anders ook geluiden van mensen die er baat bij hebben zonder dat ze weten wat een dergelijke steen doet. Die een hanger met een steen kado krijgen van vriend of vriendin, deze gaan dragen en ineens van hun klachten af zijn of duidelijke verbetering voelen.

Maar voor degenen die er sceptisch tegenoverstaan....mag hoor. Wat de wetenschap niet uit kan leggen, bestaat niet....
Stel je voor dat je open zou staan voor het onbekende...veel te scary....
Dus lekker kop in het zand, hard blijven ontkennen....veel veiliger...
.

Beetje overdreven en enorme onzin (accepteer een ander zijn mening ook en doe niet zo extreem achterlijk).
Ik geloof zeker dat er meer is tussen hemel en aarde en ik geloof dat het werkt, maar dan op een andere manier dan hier aangehaald wordt. Inderdaad het zogenoemde placebo effect (en ja dat werkt, zelfs aangetoond door de wetenschap). Ik zal niemand hier willen aanvallen, integendeel zelfs. Alleen noem ik de "manier" waar ik in geloof en dat mag klaarblijkelijk niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:39

Ik ben zelf wetenschapper, maar heb zelf ontdekt wat Universele Levensenergie met je kan doen (Reiki).
Verder heb ik onlangs zelf mogen ervaren wat de Power of attraction allemaal kan doen, misschien allemaal Hocus Pocus voor degenen die er niet in geloven, toeval voor de sceptici, maar ik geloof er wel degelijk in dat je dat kunt aanboren en dingen op kunt roepen. Niet op de manier van glaasje draaien of Ouija borden en allerlei twijfelachtige sessies, maar door de kracht van je woord.
Je bent zelf de architect van je leven.
En als je op een bepaald niveau zit, niets zweverigs aan, komen dingen naar je toe.

Zie onderschrift.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:51

Pff wat jammer dat er zulke reacties zijn waarin gezegd wordt dat dit onzin is en blabla.
Ik heb zelf ook een zwarte steen bij mijn computer, waar ik de naam neit van weet.
Als ik mijn jaspis bij me draag, voel ik me anders dan wanneer ik hem niet bij me draag. Kan het niet echt uitleggen hoe ik me dan voel, maar het voelt beter :)
En over ontladen en opladen, ik weet dat in de grond ontladen heel goed is voor stenen.. En zonlicht goed is om op te laden. Maar alles heeft te maken met je intentie. Als jij je steen onder het water houdt met de intentie dat het water de steen reinigt, da zal dat ook zo zijn. Gedachtes hebben een hele sterke invloed, zo ook op water.

En, zweverig? Dít? Ik vind dit totaal niet zweverig. Stenen hebben gewoon bepaalde trillingen die goed voor mensen zijn. Dat is toch geen bijgeloof?
Ik zou zeggen, laat de mensen die dit niet geloven maar eens het effect voelen van zo'n steen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:57

Cassidy schreef:
Ik ben zelf wetenschapper, maar heb zelf ontdekt wat Universele Levensenergie met je kan doen (Reiki).
Verder heb ik onlangs zelf mogen ervaren wat de Power of attraction allemaal kan doen, misschien allemaal Hocus Pocus voor degenen die er niet in geloven, toeval voor de sceptici, maar ik geloof er wel degelijk in dat je dat kunt aanboren en dingen op kunt roepen. Niet op de manier van glaasje draaien of Ouija borden en allerlei twijfelachtige sessies, maar door de kracht van je woord.
En als je op een bepaald niveau zit, niets zweverigs aan, komen dingen naar je toe.

Zie onderschrift.

Ik vind er niets zweverigs aan. Ow en Miss_Caroo, ik bedoel niet dat dit onderwerp onzin is, juist integendeel! Alleen ik geloof er op een andere manier in!
En wat is "wetenschapper", ik heb zelf ook wetenschap gestudeerd. Je hebt zoveel vakgebieden in de wetenschap. Ik zal de link in je onderschrift eens gaan door kijken, ik sta er wél voor open maar zie het (nu) gewoon op een andere manier. Mijn mening en mijn idee er over (die tevens niet per definitie vast staat, maar ik ben wel van het "eerst zien, dan geloven").

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:02

_Tara_ schreef:
Ik vind niet zomaar dat ik er gevoelig voor ben, het is getest. Maar volgens jou heb ik dus een psychische aandoening :P

Getest kan het alleen worden door medici. Alles wat zegt dat ze dat soort zaken meten zonder erkende medische opleiding(WO nivo) valt voor mij in de categorie kwakzalvers.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:02

Wat betreft Reiki en Universele Levensenergie: mensen kunnen zichzelf en anderen belazeren, maar dieren liegen niet. Als ik Reiki op mijn paarden toepas staan ze onder mijn handen te pitten, en ontspannen. Pijn wordt verzacht, genezing versneld. De afgelopen maanden op alledrie mijn paarden zelf mogen zien.

@Quir, ik ga even een paar links voor je opsnorren, en ze hier in het topic neerzetten, misschien heb je er zin in om er even tijd voor te maken. Wat er in de filmpjes staat heeft zeker waarde...

En voor wie daar nog niet klaar voor is, is het verder ook niet erg.

If the pupil is ready, the teacher will arrive...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:04

NatasjavE schreef:
_Tara_ schreef:

Getest kan het alleen worden door medici. Alles wat zegt dat ze dat soort zaken meten zonder erkende medische opleiding(WO nivo) valt voor mij in de categorie kwakzalvers.

En heel veel medici hebben in het verleden acupunctuur, chiropractie, osteopathie en andere alternatieve geneeskundige methodes daar ook toe gerekend. Gelukkig staat men daar tegenwoordig postiever tegenover (al vindt mijn huisarts sommige dingen ook gewoon gebakken lucht, was voor mij een reden om te switchen van HA)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:06

NatasjavE schreef:
_Tara_ schreef:

En dit is iets wat in mijn ogen heel snel uit het oog word verloren. Iedereen noemt zichzelf 'bekwaam', terwijl ze er soms de ballen verstand van hebben, en iedereen 'is opgeleid', al is dit soms door iemand die er zelf de ballen verstand van heeft...

Tuurlijk, de medische wereld heeft nog lang niet alles ontdekt en leert nog steeds, maar persoonlijk vind ik sommige ontwikkelingen aan de ene kant pure oplichting en aan de andere kant ronduit (levens)gevaarlijk.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:11

Ik ga zeker de filmpjes kijken en luisteren, ga nu even kijken of ik het kan volgen (ben best moe, hihi).

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:55

jammer dat sommige mensen het nodig vinden dit topic zo te besmeuren, laat iedereen in zijn waarde zou ik zeggen.

ik heb altijd een rozenkwarts engeltje om , het is mijn bescherm engeltje en helpt mij voor de rust.
ook heb ik een tijgeroog armband en hangertje die ik om heb als ik ergens heen moet met een negatieve sfeer.
en ik heb een gezondheidssteen in huis liggen( weet de naam zo niet)
of je er in geloof of niet, voor mij helpt het.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:09

Cassidy schreef:

Zie onderschrift.

Exact mijn ervaring. Ik zit zelf op een dergelijk niveau en ik loop bij een coach/therapeut/noem het zoals je wil, die mij helpt met het gebruiken van mijn eigen energie en hoe om te gaan met die van anderen. En nog veel meer maar dat laat ik maar achterwege.

Even in jip en janneke taal.

Maar anderen zullen het wel beter weten natuurlijk. :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:20

En ik wil de coaching kant (Life Coaching, Executive Coaching) op. Niets zweverigs, mensen helpen om hun eigen kracht aan te boren. En in de toekomst gaat daar steeds meer vraag naar zijn...materiele dingen maken je namelijk niet gelukkig (ja, misschien voor even...)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:34

TS: Om op jouw vraag terug te komen.. Bij pc's heb ik het tot nu toe nog niet meegemaakt. Ook niet bij tv's of andere elektrische apparaten. Alleen mobieltjes.. ;)