hoe betrouwbaar is deze uitslag?HELP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:50

Nou een vals positief komt weinig voor. Een test reageert namelijk op het HCG in je urine.
Dat is het zwangerschapshormoon, kort gezegd.
Echter goed gebruik, zoals aangegeven, is belangrijk.
In elke gebruiksaanwijzing staat hoe lang je moet wachten voor je een betrouwbare uitslag ziet.
Laat je hem daarna liggen dan kunnen sommige testen misschien doorkleuren, maar het hoort niet.
Gewoon overtesten volgens gebruiksaanwijzing.

Dames die positief hebben getest en later negatief testen hebben de vrucht simpelweg afgestoten.
Meestal lijkt dit op een normale menstruatie met wat extra stolsels

En die soatest is bij vrije contacten nooit een dom idee

femmy91

Re: hoe betrouwbaar is deze uitslag?HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:43

En ts, heb je al een nieuwe test gedaan ??

only_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 18:18

heb een nieuwe gedaan dit x van de kruidvat. deze gaf na 5 minuten niets aan :) alleen controle streep.
Maar vanmorgen dus weer wel 2 strepen te zien erop.
Nu heeft vriendin van mij die zeker weten niet zwanger is ook de testen gedaan en ook de dag erna gekeken en bij haar zie je dan alsnog niets.
maar heb er nog 1 liggen dus doen deze volgende week nog een keer maar denk zelf niet zwanger

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:26

Ik zou toch even naar de huisarts gaan voor een bloedtest, en kun je meteen een soatest doen, wat ook wel verstandig is...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:32

Als je de juiste wachttijd in acht hebt genomen, denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken.. Maar heb je de test niet te vroeg afgenomen? Ik heb er geen verstand van hoor, maar ik dacht dat je dit pas kon doen de dag dat je ongesteld had moeten worden. Kan er ook helemaal naast zitten hoor, ik ben een absolute leek :+

Oh, ik herlees nu je openingspost. Je hebt dus geen onveilige seks meer gehad? Dan denk ik niet dat je zwanger bent.

only_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 18:38

De laatste x was 3 weken geleden maar ben vorige week ongesteld geweest tot dese woensdag

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:45

Ja ik was de precieze inhoud van je openingspost een beetje vergeten.. In elk geval deze site http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwa ... rking.html vermeldt ook dat als de test na vijftien minuten niet verkleurt, je waarschijnlijk niet zwanger bent. En dat het dus binnen de tijd die vermeld wordt moet verkleuren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:48