Dus hou het maar op 2
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Anoli schreef:moonsparkle schreef:Ik durf nooit zo goed meerdere keren achter elkaar door te slikken. Ik sla af en toe een maand over maar ben bang dat het de vruchtbaarheid beïnvloed of naja t moet er toch uit heb ik dan het idee?
Op het moment dat er een eitje rijpt komen er stoffen vrij die ervoor zorgen dat de baarmoeder een geschikte wand maakt (dat wil zeggen veel bloedvaten etc) eitje komt vrij, wordt niet bevrucht, sterft af, en daardoor komen er weer stoffen vrij die ervoor zorgen dat de baarmoeder zich opschoont en de geschikte wand dus eruit gooit inclusief al die bloedvaten etc.
De pil voorkomt dus dat er een eitje kan rijpen en daardoor maakt je baarmoeder ook geen "wand" aan.
tenminste zo heb ik altijd begrepen, correct me if I'm wrong...
Joolien schreef:Anoli schreef:Op het moment dat er een eitje rijpt komen er stoffen vrij die ervoor zorgen dat de baarmoeder een geschikte wand maakt (dat wil zeggen veel bloedvaten etc) eitje komt vrij, wordt niet bevrucht, sterft af, en daardoor komen er weer stoffen vrij die ervoor zorgen dat de baarmoeder zich opschoont en de geschikte wand dus eruit gooit inclusief al die bloedvaten etc.
De pil voorkomt dus dat er een eitje kan rijpen en daardoor maakt je baarmoeder ook geen "wand" aan.
tenminste zo heb ik altijd begrepen, correct me if I'm wrong...
Door de pil krijg je toch sowieso geen eitje?
juudii5 schreef:wat ik me soms wel afvraag.. de pil is natuurlijk geen super spul..
Kan dat invloed hebben op je vruchtbaarheid?
Anoli schreef:juudii5 schreef:wat ik me soms wel afvraag.. de pil is natuurlijk geen super spul..
Kan dat invloed hebben op je vruchtbaarheid?
Durf ik je niet te zeggen, maar waarom praat je er niet eens over met je huisarts?
Misschien kan die je een andere pil aanraden die op latere termijn misschien minder risicovol is...
Al weet ik niet precies wat de pil doorslikken op lange termijn met je lichaam doet.
juudii5 schreef:Had het al eens gevraagd.. hij zei als je na leeftijd 35 nog slik het niet goed zou zijn.
Maarja.. hij zou ook niet alles weten over vruchtbaarheid enz..
Elke lichaam is toch anders..
Maar slik de pil nu al ruim 10 jaar achter elkaar.. vraag me het soms af