Nog meer bokkers aan de melatonine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:51

Anne_mieke88 schreef:
elke nacht het nemen terwijl je het niet nodig hebt zou ik ook niet doen, maar mensen die door trauma of stoornis niet kunnen slapen vind ik een ander verhaal.

Eens, weet je wat het was: ik sliep niet doordat mijn vader s'nachts een kettingzaag nadeed. Dus ik sliep niet, ben op de melatonine gegaan en voor dat ik het wist slikte ik elke dag. Daarom wil de mensen waarschuwen die denken dat het niet verslavend is, want dat is het wel. Als je een stoornis, trauma of iets dergelijks hebt, begrijp ik het.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:51

Ik heb het voor zo'n 3 maanden gebruikt, ongeveer 2 jaar geleden. Volgensmij nam ik zo'n 3 pilletjes, uur vordat ik naar bed ging. Maar het hielp echt helemaal niks. Ik sliep wel heel snel, maar rond een uur of 3 was ik echt klaarwakker en kon ik ook echt niet meer slapen. Ik ben er nu dus mee gestopt.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:53

Ik slik al sinds juli melatonine, 10mg per nacht. Heel soms pak ik maar 5 mg (maar als dat 4x per maand is dan is het veel)
Ik ben echt blij met die dingen anders slaap ik voor geen meter.. slaap nu veel beter door en als ik dan ff wakker wordt omdat ik bijvoorbeeld dorst heb of iets hoor slaap ik daarna weer in. Als ik ze niet pak kan ik niet in slaap komen, word ik 1000x per nacht wakker en kan ik na het wakker worden niet meer slapen.

(uiteraard op doktersrecept)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:53

ik gebruik het altijd als ik nachtdienst heb gedraaid, vanwege dat ik dan heel moeilijk in slaap val en slecht slaap.
maar ik gebruik gewoon die van de drogist.

Alwiene

Re: Nog meer bokkers aan de melatonine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:54

Ik heb ze wel, maar gebruik ze meestal niet :) Heb ze voorgeschreven gekregen van de psych toen ik medicatie had waarbij ik moeizamer in slaap kon komen dan nu. Máár ik reageer er niet zo fijn op := Ik kreeg pilletjes van 5mg voorgeschreven, en dat vond ik al nogal veel, dus probeerde eerst maar eens een halve, 2,5 mg dus. Nou voor mij dus veel te veel, slapen doe ik er wel op, dat is het probleem niet, maar de volgende dag ben ik supergejaagd en daardoor chaggerijnig. Dit is een niet bekende bijwerking en daarom 'kan het niet' maar het gebeurde bij mij toch echt :+

Nu heb ik mijn oude medicatie weer terug en heb ze eigenlijk niet meer nodig, maar héél soms als ik echt voor geen meter kan slapen omdat er weer eens een wervelwindstorm in mijn hoofd zit die maar niet stil wil gaan liggen (liedjes, gedachten, melodieen, leuk joh, tekst van liedje A die zich afspeelt in je hoofd op de melodie van liedje B en die je alleen met héle sterke wil stil kan zetten en zodra je je concentratie erafhaalt gaat het weer door in je hoofd, als een op hol geslagen cd speler := ). Op zo'n moment neem ik dan nog wel in, maar dan een kwart tabletje, dus 1,25 mg en dan heb ik er de volgende dag voor zover ik kan merken geen last van :)
Het werkt trouwens bij mij maar heel kort, het werkt vrij snel in en dan moet ik ook echt wel gaan zorgen dat ik lig om te slapen, dram ik er dan doorheen door bijvoorbeeld stug te blijven lezen ofzo dan is het met hooguit een halfuur/uur wel wel gebeurd en ben ik alsnog klaarwakker en niet slaperig meer :+

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:59

Ik gebruik ze ook. Niet structureel, maar enkel wanneer ik (ik werk wisselende diensten) een late dienst, en de dag erop een vroege dienst moet draaien. (Zoals vanavond) Ik neem ze minstens een uur voordat ik ga slapen, zodat ik na een late dienst eerder moe ben (anders kan dit gerust 01.30u zijn). Kom ik aan m'n nachtrust, en ben de volgende dag weer fit.
Ik koop ze zelf bij de drogist, en neem 2 à 3 pilletjes per inname.

Annet_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:24

Ik gebruik ze elke nacht, 1 per nacht :+ . Zonder slaap ik pas vanaf 2 uur, ook als ik het een keer niet neem. Maar zo gaat het prima :) .

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:38

heb het een tijd gekregen van de huisarts.
voor het slapen gaan 1 tabletje van 5 mg
een hele tijd niks aan de hand geweest maar op een gegeven moment
als ik dan s' nachts wakker werd om wat voor reden dan ook kon ik niet meer
slapen (terwijl dat anders wel iets beter ging)
Doe het dus niet meer

iMyrable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:59

Ik heb het jaren geslikt, maar het werkt niet meer. Ik slaap niet, ongeacht of ik het spul slik, dus dan slik ik het maar niet.

Ik heb trouwens pilletjes van 1 mg op doktersrecept, maar als ik meerdere pilletjes tegelijk neem slaap ik alsnog niet.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:10

XmissdaphX schreef:
Jemawi schreef:
Eh, dat bedoelde ik inderdaad. Ik heb ze dus van 5 mg.

Op recept moet je inderdaad zelf betalen.

Hoeveel moet jij betalen..?
Ik betaal €13,65...

12.50 en heb dus dan een hogere dosering. Voordeel is dat je dus maar 1 of een half pilletje hoeft te nemen.
Melatonine en echt verslavend kan ik me niet echt voorstellen. Dat moet toch echt in je eigen hoofd zitten, zoals ik aangaf.
Ik neem 2.5 mg en als ik een nacht lekker door wil slapen 5.
Ik werk trouwens ook wisselende diensten en dan is melatonine echt een uitkomst.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 07:24

Was mijn melatonine maar zo goedkoop! Ik betaal 40euro ofzo voor 30 capsules van 5mg..

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 09:09

Ik heb trouwens 3mg :)
Ook voor 30 pillen!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:14

Iris82 schreef:
Jemawi schreef:
(je slikt dan 0.2 mg).

20x 0.1mg is = 2 mg.

Verder: ik wil het bij voorkeur niet op recept omdat dit ten koste gaat van mijn eigen risico.
Dus daarom blijf ik het in de winkel kopen.

En welke reden zit hierachter dan? Eigen risicio kan maar beter op zijn, want betalen moet je het toch. Dan liever van het eigen risicico toch?

Ik heb het gelukkig niet nodig, maar ken idd mensen die er veel baat bij hebben :)

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:28

XmissdaphX schreef:
Ik heb trouwens 3mg :)
Ook voor 30 pillen!

Oh das niet duur dan! Ik heb trouwens voor 60 capsules maar dan is het nog veel...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:59

zap schreef:
En welke reden zit hierachter dan? Eigen risicio kan maar beter op zijn, want betalen moet je het toch. Dan liever van het eigen risicico toch?

Ik heb het gelukkig niet nodig, maar ken idd mensen die er veel baat bij hebben :)

Nouja, daar heb je wel gelijk in.
Maar volgens mij liggen de prijzen die je via de apotheek betaald nog hoger.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:49

Iris82 schreef:
zap schreef:

Nouja, daar heb je wel gelijk in.
Maar volgens mij liggen de prijzen die je via de apotheek betaald nog hoger.

Scheelt dat veel? Want anders betaal je dubbel he... én je eigen riscio én je pillen bij de drogist. Misschien is het de moeite om uit te rekenen of het dan nog steeds goedkoper is voor je?

Stel je betaald 20,- bij de drogist en je betaald bij de apotheek 30,-
Je hebt 5 doosjes nodig in een jaar (allemaal fictief he:P) dan ben je bij de drogist 100,- kwijt en bij de apotheek 150,-

Nu weet ik niet of je je eigen risico er altijd uit haalt natuurlijk, want dan is het zeker te weten goedkoper. Want als je dan bijvoorbeeld bloed laat prikken en een doktersbezoekje en nog wat antibiotica bv, dan is je eigen risico van 175 (?) nog maar 25,-. En anders betaalde je én de 100,- van de drogist én de 175 euro eigen risico. Scheelt je toch weer 100,-.

Als je nu nooit het eigen risico haalt, dan moet je ff kijken hoeveel je op jaarbasis uitgeeft aan de pillen. Is dat hoger dan je eigen risico, dan moet je het natuurlijk gewoon bij de apotheek halen. Dan maakt het nl ook niet meer uit of ze duurder zijn of niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:14

Ik betaal € 12,95 voor een potje van 500 pillen waar ik 4 maanden mee doe.
Je hebt helemaal gelijk Zap. Alleen wil ik mijn HA niet om een recept vragen voor Melatonine als ik het ook zelf kan halen. De dosering is hoger (1 mg) en ik wil niet in de verleiding komen om meer te gaan gebruiken dan nu.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:15

Ik heb ze ook :j Ze werken super bij mij, als ik niet kan slapen. Gelukkig heb ik ze tegenwoordig nog maar zelde nodig, tijdje geleden elke dag. Dus er zit vooruitgang in. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:16

Iris82 schreef:
Ik betaal € 12,95 voor een potje van 500 pillen waar ik 4 maanden mee doe.
Je hebt helemaal gelijk Zap. Alleen wil ik mijn HA niet om een recept vragen voor Melatonine als ik het ook zelf kan halen. De dosering is hoger (1 mg) en ik wil niet in de verleiding komen om meer te gaan gebruiken dan nu.

Dan is het idd zo een prima oplossing en vallen de kosten zeker te overzien :j

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:21

ik heb het ook geslikt, melatonine themazepam en oxazepam en nog wat.
toen ik depressief was nam ik het in om beter te kunnen slapen.
alles werkte half bakken en lag nachten wakker.
ik mocht het ook maar 2 weken slikken anders raakte je verslaafd eraan.

nu neem ik 1 blowtje s'avonds en slaap er heerlijk van.
het is een stuk goedkoper en werkt veel beter, en het is een natuurlijk product :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:27

Melatonine is iets heel anders dan Themazepam en Oxazepam. Dat is niet te vergelijken.
Het lijkt me niet een goed advies om iedereen maar aan het blowen te helpen. ;)

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:31

Ik zit er ook aan, 3 mg, mijn zusje is er in eerste instantie mee begonnen (0,5 mg) omdat die gewoon hélemaal niet in slaap kwam. Mijn broertje en ik hadden er ook wel last van, maar voor een meisje van 5 jaar is dat natuurlijk wat anders. Hier in NL vonden we ze hartstikke duur, dus we hebben ze via het buitenland besteld, veel goedkoper en even veilig (na laten testen). Wij hebben de 1e lading ook via de psycholoog gekregen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:38

Hier haal ik de lage dosis bij de drogist 500x 0.1mg voor 10,- euro. 4/5 pilletjes is voor mij genoeg om goed op te slapen, maar die rare dromen die ik er gratis bij krijg maakt dat ik het lang niet elke nacht gebruik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:44

Ik slik het heel soms wanneer mijn slaapritme een beetje opspeelt, maar het doet bij mij heel weinig :=
Mijn vader heeft ze uit Amerika meegenomen en 1 pil bevat 3 mg.
Mijn vader gebruikt ze wanneer hij naar Amerika moet vliegen en op 1 pil slaapt hij bijna van Amsterdam naar Amerika.
Wanneer ze gaan landen moet ie zelfs gewekt worden _O-

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:49

Ik kreeg er nare reacties op.

Werd bv s'nachts geestelijk wel wakker, maar mijn lichaam kon zich dan niet bewegen (doodeng) of ik kon s'morgens echt niet wakker worden en was de halve dag strontchagerijnig. Ik denk dat de dosis gewoon te hoog was, mss dat ik de pilletjes van de drogist wel verdraag. Slapen blijft een eeuwig dilemma bij mij, als ik een dag ritalin geslikt heb slaap ik gewoon zo licht dat ik in mijn hoofd alsnog wakker ben en loop letterlijk te kauwen als een malle, en met melatonine krijg een soort out-of-body experience.. tis wat met die pilletjes