Anne_mieke88 schreef:elke nacht het nemen terwijl je het niet nodig hebt zou ik ook niet doen, maar mensen die door trauma of stoornis niet kunnen slapen vind ik een ander verhaal.
Eens, weet je wat het was: ik sliep niet doordat mijn vader s'nachts een kettingzaag nadeed. Dus ik sliep niet, ben op de melatonine gegaan en voor dat ik het wist slikte ik elke dag. Daarom wil de mensen waarschuwen die denken dat het niet verslavend is, want dat is het wel. Als je een stoornis, trauma of iets dergelijks hebt, begrijp ik het.

Heb ze voorgeschreven gekregen van de psych toen ik medicatie had waarbij ik moeizamer in slaap kon komen dan nu. Máár ik reageer er niet zo fijn op
Ik kreeg pilletjes van 5mg voorgeschreven, en dat vond ik al nogal veel, dus probeerde eerst maar eens een halve, 2,5 mg dus. Nou voor mij dus veel te veel, slapen doe ik er wel op, dat is het probleem niet, maar de volgende dag ben ik supergejaagd en daardoor chaggerijnig. Dit is een niet bekende bijwerking en daarom 'kan het niet' maar het gebeurde bij mij toch echt
Ze werken super bij mij, als ik niet kan slapen. Gelukkig heb ik ze tegenwoordig nog maar zelde nodig, tijdje geleden elke dag. Dus er zit vooruitgang in.