Doen of niet doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 09:19

Tazz schreef:
OK het is officieel...ik ben zenuwachtig :D
Nog 9 nachtjes te gaan.

Het schiet al op :) . En ik kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent.

Ik weet ook heel zeker dat als ik het laat doen, dat ik zo plat lig in de stoel. Lig zoiezo al plat := , maar gegarandeerd dat ik ga flauwvallen
als alles eruit is :j . Ben geen held wat dat betreft en de zenuwen die gieren dan door m'n lijf en door de spanning kunnen ze me dan gerust ff laten liggen. Ook daar ben ik bang voor hoor |( .

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:02

Als je heel erg bang bent dan kun je het onder narcose laten doen ;) In de Amalia kliniek in Kerkrade bijv. Helaas moet je de narcose dan zelf betalen en voor mij is het 2 uurtjes rijden. Daarbij komt dat als je je prothese moet laten aanpassen ( in het begin vaak ) je of naar Kerkrade moet of een tandtechnicus vinden die het wil overnemen.

Ik ga heel stoer :(:) voor locale verdoving.... haha en je ligt zowiezo plat dus dat kan dan niet meer gebeuren. Volgende week om deze tijd zit ik in de auto op weg naar een stralende en pijnvrije glimlach :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 07:06

Tazz schreef:
Als je heel erg bang bent dan kun je het onder narcose laten doen ;) In de Amalia kliniek in Kerkrade bijv. Helaas moet je de narcose dan zelf betalen en voor mij is het 2 uurtjes rijden. Daarbij komt dat als je je prothese moet laten aanpassen ( in het begin vaak ) je of naar Kerkrade moet of een tandtechnicus vinden die het wil overnemen.

Ik ga heel stoer :(:) voor locale verdoving.... haha en je ligt zowiezo plat dus dat kan dan niet meer gebeuren. Volgende week om deze tijd zit ik in de auto op weg naar een stralende en pijnvrije glimlach :D

Ik zat vanmorgen nog aan je te denken :j :j
Heb er ook al aan gedacht om onder narcose te gaan maar ja, dan wordt je wakker en verga je waarschijnlijk ook van de pijn en....ik moet dan een heel eind rijden ook ,dus ALS ik het doe zal ik ook heel stoer plaatselijk verdoofd worden :D

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:12

Pijn schijnt echt mee te vallen :(:) maar ik zal het allemaal eerlijk vertellen als ik klaar ben hoor ;)

Mri

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:17

het eerste uur na de operatie valt de pijn alles mee :)
ik kon van ziekenhuis naar huis zonder heel erg veel pijn :) alleen als de verdoving uitgewerkt is :x
ik heb dan wel een heel ander soort operatie gehad (apex resectie) maar ik heb er wel behoorlijkw at pijn aan gehad!
Je moet dan echt op jezelf letten en niet te veel doen hoor!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 14:42

Tazz schreef:
Pijn schijnt echt mee te vallen :(:) maar ik zal het allemaal eerlijk vertellen als ik klaar ben hoor ;)

Maar gaan ze nou eerst boven alles in één keer eruit halen? En krijg je dan een voorlopige prothese, of moet je het ff zonder tanden doen?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:45

Ik weet niet of het al eerder gezegt is maaar,
mijn moeder heeft ook al haar tanden laten trekken, en zelf was ze er ook bang voor, dus ze heeft het onder narcose laten doen. Misschien ook wat voor jou?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 14:59

SophieFT schreef:
Ik weet niet of het al eerder gezegt is maaar,
mijn moeder heeft ook al haar tanden laten trekken, en zelf was ze er ook bang voor, dus ze heeft het onder narcose laten doen. Misschien ook wat voor jou?

Daar ben ik wel over aan het nadenken :j maar ik weet nog niet wat ik ga doen.
In ieder geval bedankt voor je berichtje!

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 06:23

Ze gaan eerst alles boven doen en dan krijg ik gelijk m'n klappertje in ;) Zonder tanden lopen ga ik dus echt niet doen :D
2 weken later 31 mei gaat alles onder eruit. Kaakchirurg wilde niet alles in 1 keer doen omdat ik al m'n elementen nog gewoon heb. Het kan wel in 1 keer maar dan moet ik onder narcose in bijv. Capelle of Kerkrade :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 06:27

Tazz schreef:
Ze gaan eerst alles boven doen en dan krijg ik gelijk m'n klappertje in ;) Zonder tanden lopen ga ik dus echt niet doen :D
2 weken later 31 mei gaat alles onder eruit. Kaakchirurg wilde niet alles in 1 keer doen omdat ik al m'n elementen nog gewoon heb. Het kan wel in 1 keer maar dan moet ik onder narcose in bijv. Capelle of Kerkrade :)

Doet jou eigen tandarts dat niet omdat je het over de kaakchirurg hebt? Bij mij doet de eigen tandarts het voor zover ik weet.
Maar ik zou ook absoluut niet zonder tanden gaan lopen, no way :=

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 06:41

hier ook iemand die in dit traject zit.
had zulke slechte tanden die niet meer te redden waren/zijn.
hier gold ook: ik durfde gewoon niet!
was ook als de dood voor een "klapper",maar nu toch uiteindelijk de stap gezet.

verzekering heeft zijn goedkeuring al gegeven dus alles kan in gang gezet worden.
heb een andere tandarts gezocht,.. iemand bij wie ik me wat "veiliger " voelde en gelukkig heb ik die gevonden haha
heb inmiddels al van die kaakfoto's gehad etc,.. en heb ook al moeten "bijten" en tanden uitgezocht (ja das wel ff raar,.. je kan zelf je tanden+ kleur uitzoeken haha)

nu is het wachten op een telefoontje van de tandarts of mijn gebit klaar is.
dan erheen en in 1 keer alles eruit boven en direct mijn gebit in.
(hoewel ik wel al paar kiezen mis boven)
ja,.zie er wel tegenop dat alles ineens getrokken word,.. maar vind het super dat je tegenwoordig niet meer zónder tanden hoeft rond te huppelen!

binnen nu en een maand zal dit allemaal ongeveer klaar zijn.
ik zal je op de hoogte houden hoe het gegaan is.

en ja,.ik poep echt 7 kleuren voor dit hele gedoe,...
maar ik weet dat het toch moet gebeuren,..

enne,... liever een neppe,mooie lach... dan een verrotte lach toch?

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:24

IngridB schreef:
Tazz schreef:

Doet jou eigen tandarts dat niet omdat je het over de kaakchirurg hebt? Bij mij doet de eigen tandarts het voor zover ik weet.
Maar ik zou ook absoluut niet zonder tanden gaan lopen, no way :=

Is een lang verhaal.... :o Komt hier op neer dat mijn tandarts wil blijven repareren ondanks alle dagen pijn. Ik wilde voor een second opnion naar de kaakchirurg. Dit wilde mijn tandarts niet geven dus heb een andere weg bewandeld :D Ben naar een gebittenman gegaan en deze verwees mij wel gelijk door. Voor de kaakchirurg was het zo klaar als een klontje...eruit die hap :D Heb nu dus geen tandarts meer :+

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:30

mackkwek schreef:
hier ook iemand die in dit traject zit.
had zulke slechte tanden die niet meer te redden waren/zijn.
hier gold ook: ik durfde gewoon niet!
was ook als de dood voor een "klapper",maar nu toch uiteindelijk de stap gezet.

verzekering heeft zijn goedkeuring al gegeven dus alles kan in gang gezet worden.
heb een andere tandarts gezocht,.. iemand bij wie ik me wat "veiliger " voelde en gelukkig heb ik die gevonden haha
heb inmiddels al van die kaakfoto's gehad etc,.. en heb ook al moeten "bijten" en tanden uitgezocht (ja das wel ff raar,.. je kan zelf je tanden+ kleur uitzoeken haha)

nu is het wachten op een telefoontje van de tandarts of mijn gebit klaar is.
dan erheen en in 1 keer alles eruit boven en direct mijn gebit in.
(hoewel ik wel al paar kiezen mis boven)
ja,.zie er wel tegenop dat alles ineens getrokken word,.. maar vind het super dat je tegenwoordig niet meer zónder tanden hoeft rond te huppelen!

binnen nu en een maand zal dit allemaal ongeveer klaar zijn.
ik zal je op de hoogte houden hoe het gegaan is.

en ja,.ik poep echt 7 kleuren voor dit hele gedoe,...
maar ik weet dat het toch moet gebeuren,..

enne,... liever een neppe,mooie lach... dan een verrotte lach toch?

Hahaha ook al kijk ik er naar uit...toch poep ik ook alle kleuren hoor. Alles trekken kan ook in veel van de gevallen wel alleen bij mij durft de kaakchirurg het niet aan. Tja dus dan maar in 2 keer.
Ik ben de gene inmiddels voorbij nu ik ervoor sta maar ook dat heeft wel even geduurt. Nog steeds zeggen mensen tegen mij dat ik gek ben om alles te laten trekken. Zij weten echter niet wat het is om alle dagen pijn te hebben, niet te kunnen lachen en moet nadenken wat je eet en wanneer je wat eet.

Heel veel sterkte ennne...hou ons op de hoogte eej! :j

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:45

bij mij heeft t ook een jaar geduurd voordat ik zover was om het door te zetten hahah.
en de gene voor een kunstgebit ben ik ook kwijt.
zal zo blij zijn als ik weer normaal durf te lachen ,zonder dat ik op een junk lijk met mn rotte gebit.
ja,... ik zie tegen t trekken v erschrikkelijk op,.maar zal zo blij zijn als het zover is en ik het achter de rug heb!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 14:54

@ Tazz, bij jou was de tandarts dus gewoon van "aan haar is geld te verdienen" :( dus niks geen kunstgebit, maar lekker blijven rommelen en doen. Vreselijk zulke tandartsen.
Gelukkig kwam die van mij er zelf mee en daar ben ik aan de ene kant wel blij om. Hij is wel eerlijk ook al kan hij aan mij
ook bergen geld verdienen.

@mackkwek, jij ook heel veel sterkte en hopen dat het mee zal vallen. Laat je wel weten hoe het is gegaan?
Ben heel benieuwd naar de verhalen en misschien dat me dat wel over de streep trekt :j

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 06:48

Ja dat klopt helemaal...mijn gebit heeft al mega veel geld gekost en iedere keer denk je "er gaat niets boven je eigen tanden" Nou die kunnen me inmiddels gestolen worden :D
Mijn laatste gesprek met de tandarts was over wkb's op al me elementen. Haha ik heb er 28 en 2 problemen....1 waar staat de geldboom :) 2 gaat het helpen :j Antwoord was...tja maar dan heb je wel je eigen tanden en nee ik weet niet of het gaat helpen }:0 Toen was ik er helemaal klaar mee.

Brrrrr nog 4 nachtjes dan mag ik m'n nieuwe tanden op gaan halen :') en nog 5 en dan........

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 07:10

[quote="Tazz"]Ja dat klopt helemaal...mijn gebit heeft al mega veel geld gekost en iedere keer denk je "er gaat niets boven je eigen tanden" Nou die kunnen me inmiddels gestolen worden :D
Mijn laatste gesprek met de tandarts was over wkb's op al me elementen. Haha ik heb er 28 en 2 problemen....1 waar staat de geldboom :) 2 gaat het helpen :j Antwoord was...tja maar dan heb je wel je eigen tanden en nee ik weet niet of het gaat helpen }:0 Toen was ik er helemaal klaar mee.

Brrrrr nog 4 nachtjes dan mag ik m'n nieuwe tanden op gaan halen :') en nog 5 en dan........[/qu,

Wat klinkt dat raar hé, 'ik mag m'n nieuwe tanden gaan ophalen' := Moet jij ze zelf ergens gaan ophalen dan??? Want de dag erna wordt er getrokken toch?
Loop je daar met je nieuwe smile in een tasje _O-

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:24

:') :j :') Hahahaha ja ik mag ze bij de tandtechnicus ophalen en dan mogen ze mee naar de kaakchirurg. Ik neem me nieuwe tandjes mee en laat me oude daar.....whahahahaha

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:54

hoi, hier nog 1...ben 32 en na wat afspraken en 2 weken geleden een defenitief gesprek gehad ..bij mij zou alles er in 1x uit gaan en gelijk de "nepperd" erin, alles op 1 dag dus .. ik mocht er even over nadenken , wat ik nu dus nog steeds aan het doen ben :o .
Ik denk steeds , doe het nou gewoon daarna ben je er vanaf ..maar toch die stap nemen om een afspraak te maken vindt ik erg lastig

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 08:04

vwmissy schreef:
hoi, hier nog 1...ben 32 en na wat afspraken en 2 weken geleden een defenitief gesprek gehad ..bij mij zou alles er in 1x uit gaan en gelijk de "nepperd" erin, alles op 1 dag dus .. ik mocht er even over nadenken , wat ik nu dus nog steeds aan het doen ben :o .
Ik denk steeds , doe het nou gewoon daarna ben je er vanaf ..maar toch die stap nemen om een afspraak te maken vindt ik erg lastig

Moeilijk hé om dé stap te zetten? Moet bij jou boven en onder alles eruit of alleen boven of onder?
M'n verstand zegt, meid kom op, doe t gewoon, maar m'n gevoel zegt, helpppppppp _O-
Het is heftig en een grote stap, maar wel een stap naar pijnloos verder leven :j en dat is ook heeel wat natuurlijk.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:19

alles moet eruit, er kan wel wat bespaart worden maar dat zou uitstel van executie zijn...
dus alles in 1x dan maar.

een vriendin heeft het ook gedaan en die roept nog steeds dat ze het 10 jaar eerder had moeten doen , maar ik vindt het doodeng .
ik wil echt mega graag maar het idee dat je daar gaat liggen en geen kant meer op kan maakt me echt gek.
volledige narcose is ook al de revue gepasseerd maar ik heb daar helemaal geen zin in , ik hou graag de controle in handen dus wil ik gewoon bij bewustzijn zijn...

lastig,lastig,lastig !

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 09:13

vwmissy schreef:
alles moet eruit, er kan wel wat bespaart worden maar dat zou uitstel van executie zijn...
dus alles in 1x dan maar.

een vriendin heeft het ook gedaan en die roept nog steeds dat ze het 10 jaar eerder had moeten doen , maar ik vindt het doodeng .
ik wil echt mega graag maar het idee dat je daar gaat liggen en geen kant meer op kan maakt me echt gek.
volledige narcose is ook al de revue gepasseerd maar ik heb daar helemaal geen zin in , ik hou graag de controle in handen dus wil ik gewoon bij bewustzijn zijn...

lastig,lastig,lastig !

Lastig is het Zeker. En ik weet zeker, dat als we het wel doen, dat we zeggen,'had ik dit maar eerder gedaan'!!!
Maar de drempel is voor mij nog té hoog. De knop gaat niet om in m'n hoofd al zou ik wel willen.
Het idee om daar te liggen en één voor één je tanden worden eruit getrokken. Krijg er de kriebels van := .

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:24

nou precies , dat heb ik dus ook ... ik wil het echt graag maar die stap inderdaad!

zullen we anders maar samen gaan :P kunnen we elkaars handje vasthouden :(:)
(ziet al 2 stoelen naast elkaar staan :D )

edit": zie net waar jij woont en ik gok er zelfs op dat we bij hetzelfde tandprotetisch centrum zitten.. :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 10:03

vwmissy schreef:
nou precies , dat heb ik dus ook ... ik wil het echt graag maar die stap inderdaad!

zullen we anders maar samen gaan :P kunnen we elkaars handje vasthouden :(:)
(ziet al 2 stoelen naast elkaar staan :D )

edit": zie net waar jij woont en ik gok er zelfs op dat we bij hetzelfde tandprotetisch centrum zitten.. :D

Fout gegokt :j hahaha
Ik zit bij een tandarts in Etten-Leur en zover ik weet zal het daar ook gaan gebeuren. Maar zover ben ik nog niet, dus moet
dat allemaal ff gaan uitvragen als ik er weer kom.

Ja hahaha, houden we elkaars handje vast _O- ( en hebben we straks twee hele blauwe handen := )

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:14

oh .. ik moet naar oosterhout TCZ.

Ik vindt dat we de stap gewoon moeten zetten ....wat jij ???