Ik heb toen spaghetti klein gesneden zodat ik het niet hoefde kauwen.Was ook prima.
Britt
Geplaatst: 26-04-11 12:04
Bij mij viel de pijn idd relatief mee. Met een ijspacking kom je al een heel eind om de pijn op te vangen. Zolang ik maar niet hoefde te kauwen
DDDMakkink
Geplaatst: 26-04-11 12:04
hij lust geen melk maar wel melkproducten? denk dat je het beste gewoon kan aankijken wat hij zelf wilt wie weet eet hij makkelijker dan je denkt misschien een frikandel in hele kleine stukjes dat is zacht en en heb je zo weg
Steph86
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-11 12:08
Ambre, maar had je daarna geen last van het gehakt wat in de gaten bleef steken? Ik heb er ook aan gedacht, maar ik kon het niet eten door het gehakt wat elke keer in het gat bleef zitten zeg maar.
DDDmakkink, ja sneu is het idd, en hij zal er ook wel gauw overheen zijn. Tot nu toe ben ik ook stukken nerveuzer als dat hij is Hij lust wel melkproducten idd, zo drinkt hij geen melk maar wel weer nesquik,vla etc lust hij ook allemaal. Een frikandel vind hij ook niet lekker ( onze kinderen zijn niet zo gecharmeerd van patat,frikandellen etc )
We hopen idd maar gewoon het beste en ik blijf hoop houden dat het mee zal vallen.
DDDMakkink
Geplaatst: 26-04-11 12:15
haleluja ik was al bang dat onze kinderen raar waren want die vinden patat etc ook niet echt super ben niet de engiste gelukkig ja dat is mama eigen toen mijn dochter het ziekenhuis in ging was ik ook al 3 dagen nerveus hoor heb gewoon staan huilen maar ik had een goed excuus zei gewoon dat het de hormonen waren want ik was toen al 8 maanden zwanger
ambre
Geplaatst: 26-04-11 12:17
Ik had daar geen last van,maar was ook gehecht. Anders zonder gehakt maken? Tis maar voor een paar dagen,dus even ongezond mag best. Succes
Bonen prakken, dat is nog beetje voedzaam. Soep, appelmoes, vla, yoghurt, een lekkere fruitsmoothie maken, van die zachte koekjes kan je op sabbelen. Oja en spoelen met kamille thee, tegen ontstekingen!
DDDmakkink,dan kan ik het ook op mijn hormonen afgeven,ik ben nu 21 weken in verwachting. Alleen mijn man zal raar staan kijken,ik ben juist een krengetje nu ipv een emotionele
Heb jaren geleden mijn verstandkiezen laten trekken(moet er nog 2...)en toen hielp het spoelen met de thee heel erg. Het prikt ook niet (of een heel klein beetje misschien)dus ideaal voor kinderen! En die bonen prakken; er zitten vezels in, is voedzaam en makkelijk weg te krijgen. Succes ermee.....!
DDDMakkink
Geplaatst: 26-04-11 12:51
bonen prakken lijkt me echt smerig en ranzig om in je mond te hebben worteltjes zacht koken of lust hij dat ook niet?
Worteltjes vind hij wel lekker. Wortels uit een potje zijn helemaal zacht,ik kan wel eens kijken of hij ze uit een pot ook lekker vind.
DDDMakkink
Geplaatst: 26-04-11 13:06
en anders een paar verse zijn ook gezond en beter van smaak vind ik zelf en die dan langer koken dan normaal zodat ze bijna uit elkaar vallen dat slik je bekant zo door
Steph86
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-11 13:16
Normaal eten wij ook verse worteltjes,vind ik ook lekkerder smaken. Alleen die krijg ik nooit zo snotterig (zacht) als uit een potje.
DDDMakkink
Geplaatst: 26-04-11 13:19
oh jawel hoor gewoon een flinke pan water en dan een 20 minuten tot half uur koken ligt er even aan hoe soppig je ze wil hebben tussendoor even prikken en dan kijken of je ze oke vind
Het zijn melkkiesjes neem ik aan, dan denk ik dat het met de napijn ook wel mee zal vallen. Deze elementen hebben veel minder lange wortels dan de blijvende, en in veel gevallen zijn de wortels al aan het oplossen (al is 5 jaar nog wel jong). Sterkte voor je zoontje!
Sas, het zijn idd melkkiesjes. We gingen heen voor 2 kiezen,maar er blijkt er nog 1 erg slecht te zijn. Zijn voortand gaat er uit doordat die toch een flinke klap heeft gehad toen hij ruim 2 1/2 jaar geleden is gevallen in het zwembad,1 voortand mist hij daardoor. De voortand die er nu ook uitgaat,ontsteekt hem om de haverklap en de tand is ook echt aan het dood gaan nu.
toen ik 4/5 was heb ik mijn kaak op 2 plaatsen gebroken mocht toen alleen vloeibaar eten 8 weken lang. dus toen ging alles door de blender heen. nu moet ik sinds deze week weer de blender te voorschijn halen want mijn litteken langs me kaak in me mond is zwaar ontstoken en kan dus niet kauwen
Bedankt DDDmakkink, we zijn nu weer terug op de afdeling. om kwart over 8 is hij geholpen en om kw v 9 kon ik weer naar de verkoever kamer. Ik zal later een uitbreider verslag doen.
Dat hebben ze fijn vroeg gedaan, hopelijk knapt hij snel op en heeft hij niet teveel pijn! Mogen jullie vandaag al direct naar huis?
Steph86
Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-11 09:12
Britt schreef:
Dat hebben ze fijn vroeg gedaan, hopelijk knapt hij snel op en heeft hij niet teveel pijn! Mogen jullie vandaag al direct naar huis?
Ja we mogen straks weer naar huis,hij moet eerst nog even plassen en goed wakker zijn,hij is nog wat duffig..
Steph86
Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-11 14:46
Het beloofde verslag:
Om half 8 moesten we ons melden in het ziekenhuis in Zwolle. Eerst nog even een klein gesprekje gehad met de verpleegkundige ( hoe alles in zijn werking gaat etc), daarna moest ik hem omkleden en kreeg hij een blauw operatieschort aan. Om 8.00 uur zijn we richting de verkoeverkamer gegaan, daar moesten de verpleegkundige en ik mijzelf hijsen in een geweldig blauw uniform met een bijpassend mutsje. Daarna werd hij op een ander bed gelegd en reden we naar de ok. Daar kwam de chirurg zich nog even voorstellen en nog het eea vertellen. Toen werd [***] in zoverre klaar gemaakt voor de narcotiseur, plakkertjes op zijn lichaam en een vingerknijpertje. Toen de narcotiseur kwam en [***] het kapje om zijn neus/mond kreeg begon hij een beetje te snikken maar na 2 grote snikken was hij al vertrokken.
Nou eerlijk waar je moederhart breekt als je,je kind daar moet achterlaten. Om kwart over 8 zijn ze begonnen met de ingreep en om kwart voor 9 bracht de verpleegkundige me wederom naar de verkoeverkamer waar meneer nog heerlijk oerwouden aan het omzagen was tijdens het wakker worden heeft hij zuurstof toegediend gekregen maar verder geen narigheid! Hij werd al kuchend wakker na 15 min, hij kuchte wat bloed mee maar niet misselijk ofzo.
Nadat hij goed wakker was mochten we terug naar de afdeling, daar heeft hij lekker liggen bijkomen,heel af en toe viel hij in slaap maar als je ging verziten op de stoel dan deed hij zijn ogen weer wagenwijd open. Hij heeft nog 2 glazen ranja gedronken daar, geplast en rond kwart v 11 mochten we naar huis, onderweg heeft hij wel een aantal keer overgegeven maar eenmaal thuis was hij weer helemaal opgeknapt en heeft hij 3 boterhammen naar binnen gewerkt!
Hij eet en drinkt goed, en als ik hem zo bekijk en zie hoe hij is in zijn doen en laten zal je bijna gaan denken dat hij vandaag helemaal geen operatie heeft gehad. Het resultaat is dat hij nu 4 kiezen eruit heeft ( 1 kies meer als gepland) en 1 boven voortand. Vanaf morgen moeten we 3 maal daags spoelen met Chloorhexidine Diggluconaat 0,2% F.N.A en hij krijgt zolang als het nodig is 3 x daags een paracetamol zetpil van 500 mg.
Haha wel creatief is iedereen hoor! Tis maar voor een paar dagen en dan is vla en soep wel genoeg hoor! Ga je niet dood van! Wat trouwens ook wel gaat is kaas in kleine stukjes, dat brokkelt niet. Want gehakt enzo dat lijkt me erg onverstandig. Al die kleine stukjes verdwalen zo de wond in. Zowiezo vlees niet, op een of andere manier lijkt het me frisser om het te houden bij zuivel en fruit.