Rotweer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 16:18

JuliaMaria schreef:
Kan me opzich wel voorstellen dat ze het niet leuk vinden als je dat zegt... Sta je lekker van het heerlijke weer te genieten, komt er iemand tegenaan lopen schoppen. ''Hm wat een rotweer'' ''Oh sneeuwde het maar...'' ''Pff te warmmmmm...''

Zou mij ook m'n neus uit komen op een gegeven moment. Ik houd uberhaupt niet van zeurende mensen, maar dat is een ander verhaal. :+

En dat heb ik nu in de winter! Als ik loop te genieten van de sneeuw lopen er dus ALTIJD mensen tegen me te zeuren en te klagen en vooral heel boos te worden. Dus zij mogen in de winter wel klagen, maar nu mag ik niet klagen. Snap je?

Het is een meerderheid die van warmer weer houdt. Daarom ben ik dus echt steeds de pineut. Ik moet wel zeggen dat ik gedacht had veel commentaar te krijgen maar ik vind het erg leuk te zien dat ik tòch niet alleen ben!

justdiesel schreef:
En een flinke regenbui snachts is voor het land ook zeeeeeer gewenst!["

Absoluut!!!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:19

Heerlijk juist dit weer :+:
Wel jammer dat je het echte lente gevoel nu helaas niet meer hebt.
Maar dit weer is voor mij erg welkom :D

Wel erg lastig dat je jezelf zo beroerd voelt met dit weer :(:)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:22

Agossie schreef:
JuliaMaria schreef:
Kan me opzich wel voorstellen dat ze het niet leuk vinden als je dat zegt... Sta je lekker van het heerlijke weer te genieten, komt er iemand tegenaan lopen schoppen. ''Hm wat een rotweer'' ''Oh sneeuwde het maar...'' ''Pff te warmmmmm...''

Zou mij ook m'n neus uit komen op een gegeven moment. Ik houd uberhaupt niet van zeurende mensen, maar dat is een ander verhaal. :+

En dat heb ik nu in de winter! Als ik loop te genieten van de sneeuw lopen er dus ALTIJD mensen tegen me te zeuren en te klagen en vooral heel boos te worden. Dus zij mogen in de winter wel klagen, maar nu mag ik niet klagen. Snap je?

Het is een meerderheid die van warmer weer houdt. Daarom ben ik dus echt steeds de pineut. Ik moet wel zeggen dat ik gedacht had veel commentaar te krijgen maar ik vind het erg leuk te zien dat ik tòch niet alleen ben!

Kan ik me voorstellen. Zelf houd ik ook niet van dat gemiep in de winter, maar dus ook niet in de zomer.

Je bent inderdaad flink in de minderheid en delft zodoende het onderspit. Sterkte ermee, en met de warmte. :(:)

Conclusie: Laten we allemaal ophouden met zeuren en GENIETEN van het feit dat we wisselende seizoenen hebben, voor ieder wat wils en ieder seizoen heeft z'n charmes (en een eigen zeurende menigte). :D

Kimbers

Re: Rotweer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:26

Voor mij als zonaanbidder is dit topic echt onbegrijpelijk :P Ik ga nu nog even genieten van de laatste zonnenstraaltjes op mijn balkon!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:31

Ik hou zo van de zon! :D Maar ik zit dan te miepen als het koud en nat is, dus ieder zijn ding.. Koud met een lekker zonnetje vind ik ook wel leuk. Maar toch liever warmte en zon. Ik geniet nu met volle teugen (studeren schiet er helaas nogal bij in :P ).

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:44

Ik vind dit weer ook juist heerlijk, heb de hele middag op een strandje gelegen. Goddelijk...
Als het echt boven de 35 graden gaat vind ik het weer wat anders, dan is het niet lekker meer als je ook maar iets moet ondernemen. Maar zoals nu, een lekker gemiddeld temperatuurtje van een graad of 20/25, vind ik ideaal.
Mensen die zeuren over het weer kunnen soms wel vervelend zijn inderdaad, sneeuwt het, loopt iedereen te piepen, en dan schijnt eindelijk de zon eens en is het voor sommigen ook weer niet goed... Ik probeer het zo min mogelijk te doen omdat ik me er bij anderen zo aan irriteer.
Ik vind sneeuw 's winters trouwens ook helemaal geweldig en een flinke regenbui ook helemaal niet erg. Het enige weer waar ik echt chagrijnig van kan worden is als het de hele dag maar door blijft regenen, zonder stoppen, van dat depressieve grijze natte weer, bah.
Ach, je kan er toch weinig aan veranderen, dus we moeten maar accepteren wat er komen gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:59

Eindelijk mensen die het ook hebben! ALLE mensen waarmee ik praat, vinden dit weer heerlijk, en zij zouden het liever nog warmer hebben, nou, mij niet gezien..

SNEEUW <3

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:04

Ik kan me dat gewoon écht niet voorstellen!

Ik wen echt zo snel aan warmte, maar ook weer zo slecht aan kou! Heb afgelopen winter denk ik 80% van de tijd in mijn skikleding rondgelopen, in normale kleding was ik gewoon niet vooruit te branden.. Op stal, tijdens het paardrijden, tijdens het werk (ben koerier, dus werk nogal veel buiten). Vind dit weer echt heerlijk, mag van mij nog wel een paar graden warmer! Alhoewel ik een skivakantietje ook niet afsla, dat vind ik dan ook echt het enige leuke aan sneeuw..

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:11

Ik vind dit weer ook heerlijk, kan ook genieten van kou en sneeuw...maar niet te lang. Ik roep altijd de maand dec mag koud en wit zijn en dan in jan moeten de temperaturen snel oplopen!
Al moet er nu wel wat regen gaan vallen....

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 20:43

Spruitjee schreef:
Eindelijk mensen die het ook hebben! ALLE mensen waarmee ik praat, vinden dit weer heerlijk, en zij zouden het liever nog warmer hebben, nou, mij niet gezien..

SNEEUW <3

_/-\o_

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 20:47

Van mij mag er van half november tot eind maart sneeuw liggen! En niet een dun laagje, neeeeee... mag echt wel minimaal 50+cm zijn!!! En natuurlijk een dikke laag ijs op de wateren! Lekker schaatsen! Elfstedentocht! Kom maar op!!!
Lekker dikke kleding aan maar o zo lekkere frisse lucht inademen... Echt... ik mis het nu al...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:54

heb jij dan geen last van asma? Want hoe warmer het is hoe minder lucht er is, daar hebben mensen met asma toch direct last van?
Ik vind de lente het mooiste seizoen, niet te warm niet te koud. Voor mij is het nu ook al iets te warm. Gelukkig kan ik in de schaduw zitten ofzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:56

Ik kan er ook helemaal niet tegen, loop nu ook alweer dagen rond met hoofdpijn. Frisse lucht mis ik inderdaad, ik heb regelmatig het gevoel dat ik niet genoeg zuurstof krijg en kan daar echt wanhopig van worden, soms tot huilens toe. :o Ik word ook echt naar bij het idee dat dit nog wel minstens 4 maanden kan duren. Nergens is 'verlossing' te vinden. Dus ik snap je heel goed, en ook de frustratie die het onbegrip van veel mensen met zich meebrengt. :(:)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:00

Een goede vriendin van mij had dus asma en die vertoonde al die kenmerken. En daarvan heb ik toen ontdekt dat ik dit ook in kleine mate heb.

Ik heb ook geen zuurstof meer met dit weer, wandelen lukt ook maar moeilijk, en in de zon liggen is al helemaal niet aan de orde! Met dat te weten merk ik direct op waar er weinig en waar er veel zuurstof is. Zo kan bij een groene boom staan heel verfrissend en deugd doen! eindelijk weer lucht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:22

dat van de boom klopt zeker ja! Echt heerlijk :)
Schommelen in de schaduw is ook 1 van mijn favorieten, amper inspanning maar wel frisse lucht ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 21:24

Ik ben wel CARA patient, maar dat was vroeger veel erger dan tegenwoordig. Ik heb wel altijd medicijnen bij me indien ik een astmatische aanval krijg, maar dat is echt al heel lang geleden. Ik heb nu wel hooikoorts, maar dat heb ik ook als het minder warm is en ook daar heb ik medicijnen voor.

Ik heb gewoon last van dat ik niet kan afkoelen met dit weer... Bah... Ik hoop van harte dat het niet warmer wordt. En ik wil wel een stevige regenbui 's nachts!

Maar eigenlijk ben ik het een beetje zat dat mensen (en ik ben blijkbaar gelukkig niet de enige) het niet begrijpen en boos worden omdat ik het nu eenmaal anders ervaar. In hun ogen MOET ik van dit weer houden, maar mag ik mijn mond zeker niet open doen als er een prachtige, nieuwe, witte, frisse deken op de wereld ligt die alles zo veel lichter en frisser en schoner maakt...

Als ik in de winter op mijn www op hyves zeg dat ik het weer zo mooi vind, die verse sneeuw, reageert een 'vriendin' met "Pleur op!!!!!"... Maar als ik dat bij haar zou doen als zij over het "mooie" warme weer begint, ben ik wéér de gebeten hond... Ik ben dus heeeeel blij dat er meerderen zijn die van het zelfde weer houden als ik!!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:26

kan ik me voorstellen dat dit leuk is! Ik wil ooit een hangmat in men tuin. Maar dat zal voor later zijn als ik een tuin met bomen heb :) !
In de zomer vind ik het dus heerlijk onder een boom te zitten!

Edit: ik heb hier ook geen moeite met de winter. Alleen vind ik de lente ideaal. Temperatuur is dat het beste voor me. Al kun je het nu wel geen lente meer noemen ;) !

Mensen zeggen me ook vaak: àlee zet u in het zonnetje! Ik: nee bedankt :Y) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:29

@ Agossie
Die reactie van de mensen ken ik zeker, maar in mijn vriendengroep zijn ze er onderhand wel gewend aan, en die zien het alleen maar als voordeel dat er iemand is die altijd zin in ijs heeft :+
De mensen die boos/chagrijnig/wat dan ook worden laat ik gewoon maar voor wat ze zijn, het is hun mening, en dit de mijne :)
Al kon ik die mensen wel heerlijk klieren in de winter, dus nu krijg ik dat wel een beetje terug, maar dat is dan terecht :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 21:39

@ Charlot: in de lente heb ik vaak last van hooikoorts, dus ook niet echt een fijn seizoen. Maar ik moet zeggen dat ik het mooier en fijner vind dat de herfst!! Niets kan echter tippen aan de winter... de èchte winter. Zodra de eerste sneeuw valt, ben ik buiten in de sneeuw! Ookal is dat midden in de nacht! :))

@ Spruitjee: dat doe ik inmiddels ook... En mijn echte vrienden kennen me inmiddels en zeggen er maar niets meer op. Ik heb echt ruzie gehad in de winter dat ik met een blij gezicht door de sneeuw liep te banjeren met mijn paard... Dat vonden ze "niet kunnen" en maar klagen! Dus nu ga ik klagen! :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:40

ik hou ook van sneeuw :+:
beter dan dit weer

en inderdaad ik mag nu niet zeuren, maar die mensen mogen in de winter wel zeuren? Ga toch fietsen. :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:49

Agossie schreef:
En dat is precies wat ik bedoel! Ik kan me kleden op koud weer... niet op warm weer... Ik kan mijn warmte dus niet kwijt. Ik zoek dus altijd een plekje in de schaduw.

Ik heb menig ruzie gehad op stal met mensen. Die echt boos worden als ik zeg dat ik dit weer verschrikkelijk vind. Of dat ik helemaal blij word van sneeuw! Ik vind het ZOOO mooi!!! Verse sneeuw, zonnetje... Oef, echt zooooo mooi!!! Maar je moet ze eens horen op stal... alsof ik ze voor ik weet niet wat uitscheld...

ze kijken mij ook altijd zo aan.. wat!?!
ik zeur niet maar als ze tegen ij zeggen heerlijk zo.. kan ik niet zeggen ja he.. echt niet..doe mij maar sneeuw of maximaal 18 graden.

en als ik vrij ben dan zit ik ook binnen.. als ik al buiten ben in de schaduw(barbequeen bij familie ofzo)

en dan al die rot insecten ... ik lus geen vlieg die in mijn keel vliegt wesp die steekt of vleigen in me ogen of neus

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:32

Tsja ieder seizoen heeft zo z'n charmes!
Just gotta deal with it. ;)

Ik ben wel een zomerliefhebber, maar normaal is het in de lente zo rond een graad of 20 en nu is het zo opeens zomers warm.. Je bent indd in de minderheid dus ik kan de reacties wel begrijpen maarja is jouw mening. Meeste mensen hebben een hekel aan die lange koude winter dus die zijn blij dat de zon eindelijk schijnt en dan loopt er iemand over te klagen. :P Maar gaat ook zo andersom.
Zomer, winter - brengt beide ongemakken met zich mee.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 23:29

denk dat de mensen die haar nu vinden zeuren zelf eens hele dagen hoofdpijn moeten hebben door dit weer ( ik heb er ook last van en dan ook echt goed soms 5 dagen dag en nacht hoofdpijn, ga er mee naar bed en sta er mee op)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:28

Joh je had mij moeten zien met de sneeuw.ik werd helemaal gek!(heb uren buiten gewandeld en met de kinderen in de sneeuw gespeelt)Heerlijk dat gekanp onder je schoen,lekker warm aankleden en als het te koud wordt lekker warm kopje thee.Heerlijk!!!
Nee geef mij maar de winter herfst en een beetje de lente.Maar die rothitte.Nee dank je ,ik kan er ook niet tegen vooral zodra mijn bronchitis opspeelt dan krijg ik bijna geen adem.Maar zodra ik het zeg pff wat een rotweer word ik nog net niet gevild.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:44

zomer is leuker vind ik zelf maar de winter vind ik ook wel mooi als er een pak sneeuw ligt en ik niet naar buiten hoef
want als het gaat dooien word het altijd een grote blubber zooi en glad
heb liever lekker warm weer en dat je was buiten kan hangen en BBQ'en
en zo kan ik nog wel meer dingen bedenken met het mooie weer
zeker voor mensen met een paard zonder binnebak is de winter niks met al dat sneeuw etc