Het leed, dat muggenbulten heet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Re: Het leed, dat muggenbulten heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:16

ik heb er ook altijd zo snel last van. word ook al lek gestoken en broer en moeder hebben nergens last van ^)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:18

bassistje schreef:
Ik reageer er ook superallergisch op met mega grote schijven.
Maar vorig jaar was het zo erg dat ik zelfs ermee naar de HA kon gaan omdat ik mn knie niet meer kon buigen :(
Die vertelde dat ik gewoon een antihistaminetabletje bij de drogist kon halen, en dat zou goed helpen tegen de zwellingen.
En wonder boven wonder het werkte *\o/* *\o/*
Bij de lidl hebben ze nu ook die tabletjes, kosten nog geen euro, maar werken super!!
Heb er deze week ook alweer 2 moeten nemen en ben gezegend met 2 schijven op mn been maar jeuk of pijn heb ik er niet aan en de zwelling neemt al goed af nu

Ah dat klinkt als goed nieuws!
Wel fijn voor mij dat ik dit net lees tijdens het paasweekend en de drogist voorlopig dicht is :')

bassistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:27

Anoli schreef:
Wel fijn voor mij dat ik dit net lees tijdens het paasweekend en de drogist voorlopig dicht is :')

Oepssss ja idd daar heb ik zelf ook even geen erg in gehad, maar dan weet je in ieder geval wat je dinsdag kan gaan halen :D :D
En als het echt de spuigaten uitloopt, eventueel even bellen naar de dienstdoende apotheek? Als je uitlegt hoe of wat he je kans dat je miss even langs kan gaan als ze aanwezig zijn.
Hier mocht het vorig jaar toen ik belde en het uitlegde ( was doosje kwijtgeraakt en was gestoken op zaterdag, en zondags amper mn arm kunnen bewegen door de zwelling)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:26

Anoli schreef:
lisasander schreef:
pff ik heb er ook al weer een aantal te pakken...en ik ben er allergisch voor, ze worden dus elke keer 5 centimeter doorsnee die bulten, op een slechte dag wel 7 cm.....Echt, als ik ergens een hekel aan heb zijn het muggen :+

Hier nog 1, ik hbe het nooit laten testen bij de arts maar ik weet voor 99% zeker dat ik allergisch ben voor dat gif.

Gigantische bulten/zwellingen en keiharde plekken die idd met gemak een doorsnede krijgen van minimaal 5 cm en soms wel 8 a 9 cm...
Dit blijft ongeveer een week zo, en daarna slinkt het meestal weer aardig.

Jeuk heb ik er bijna niet aan maar dat komt omdat de pijn erger is dan de jeuk bij zo'n bult...
Vitamine B slik ik al heel lang maar echt effect heeft het niet -O-

Iemand nog een goede tip behalve horren voor de ramen, en 's avonds niet meer buiten zitten?

Ik heb eens van een kennis aangeraden gekregen om Allerfre te slikken (gewoon 1 pilletje) als zo'n bult dan heel dik is geworden, nou ik zeg je, het is een WONDERMIDDEL!!! Echt super, het is wel duur maar als je bijvoorbeeld 5 grote bulten heb en je slikt een zo'n pilletje zijn ze wel allemaal geslonken tot normaal formaat _/-\o_

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:23

Ik zit onder de blijvende littekens door die beesten, echt lelijk.... Ik ga jeuken in mn slaap en lig helemaal open sochtends, lelijk. Ik had er laatst eentje die mij wakker hield, ben gelijk naar zolder gegaan en heb de klamboe weer opgehangen. Die hangt eigenlijk grotendeels van het jaar boven mijn bed.

Voor het buitenzitten kan Deet heel goed werken, en dan een hoge concentratie. Je moet daar alleen niet allergisch voor zijn. Ik gebruikte dat volop toen ik in Afrika zat, en dat hielp wel goed om ze iets op afstand te houden. Al moest je wel ECHT alels insmeren, want ze vonden zo nog de plekjes die je had overgeslagen. Ook door je broek soms heen :? Krengen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:49

[LZP] > [MW]

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:58

bassistje schreef:
Anoli schreef:

Oepssss ja idd daar heb ik zelf ook even geen erg in gehad, maar dan weet je in ieder geval wat je dinsdag kan gaan halen :D :D
En als het echt de spuigaten uitloopt, eventueel even bellen naar de dienstdoende apotheek? Als je uitlegt hoe of wat he je kans dat je miss even langs kan gaan als ze aanwezig zijn.
Hier mocht het vorig jaar toen ik belde en het uitlegde ( was doosje kwijtgeraakt en was gestoken op zaterdag, en zondags amper mn arm kunnen bewegen door de zwelling)

Geeft niks hoor, gelukkig is de bult al minder hard geworden, wel helaas nog grotere omvang maar in ieder geval kan ik weer lopen zonder pijn. Nu ga ik alleen nog maar dood van de jeuk :')
Maar ga er zeker aan denken en halen als ik weer gestoken word!! :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:36

Mijn tip: lichtje aan, raampje en deurtje dicht.
Doe ze pas weer open als je het licht uit hebt gedaan.

Semmie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:02

Ik vind die muggen ook altijd zo irritant vooral dat gezoem bij je oor :') Ik ga in de zomervakantie ook altijd op vakantie naar Frankrijk en dan hebben we vaak als het donker is in de caravan de deur open en de lichten aan, nou daar krijg je insecten (muggen) van. Maar om te zorgen dat ik niet lek geprikt word en verga van de jeuk gebruik ik gewoon voor ik mijn bed in ga Autan, dat heb je in die stick vorm (die gebruik ik) en ik geloof ook spray maar daar heb ik geen ervaring mee! Die stick helpt in ieder geval goed ik word niet meer door die rottige muggen gestoken :)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:06

Ik haat muggen. Ben het weekend op de hotel kamer helemaal lek gestoken (en misschien ook een beetje op Groezrock). Heb ze geteld: 37 op mijn linker arm, 42 op mijn rechterarm, 54 op mijn linkerbeen, 21 op mijn rechterbeen, 23 op mijn buik. Vriend heeft rug (31) en nek (42) geteld en ik heb er ook nog 17 op mijn hoofd, en 2 in mijn oor :=

Gebruik één tube prik weg gel van VSM per dag :+ en smeer elke cm van mijn lichaam in met Deet.. Maar word echt helemaal gek van de jeuk :')

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:11

:) Zo heerlijk slapen in het souterrain = zonder muggels :D
Maar als ik 's avonds buiten zit doe ik muggenmelk op met veel deet erin. Werk als een trein!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:21

Voor de mensen die allergisch zijn hier, zijn jullie dat altijd al geweest of is dat plotseling gekomen? Eind vorige zomer ben ik een avond in de wei in de weer geweest en toen zat ik de volgende dag helemaal onder de mega grote muggenbulten met een harde plek in het midden die gloeide en pijn deden! Van te voren had ik noooit last van muggenbulten! Alleen een klein rood stipje kreeg ik altijd.. En nu is het dit weekend weer raak, afgelopen vrijdagavond buiten gezeten en 4 flinke bulten op mijn benen en tot overmaat van ramp hebben ze me gister avond 7 keer in mijn billen geprikt (ik had een broek aan maar dat maakt die beestjes niet uit) en ook weer flinke bulten met harde plekken in het midden en vuurrood.. Ik lijk net een slagveld :'(.. Vraag me ook af of ik er nu plotseling allergisch voor ben geworden of dat het inderdaad een ander soort mug is geweest die het op mij voorzien heeft. Overgens heeft deze mug het ook op mijn linker been en bil voorzien want rechts zit er maar eentje en de rest allemaal links :?