Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar op de een of andere manier was daar veeel makkelijker vanaf te komen dan van nagelbijten. Op een goeie dag vond ik het gewoon zonde omdat t geen porem was met mn keurig gelakte en bewerkte nagels, en ben er toen vanaf gebleven.

) waardoor dat nu een dikke eeltlaag is.. of was.. want dat knip ik dus ook weg en vijl dat dus glad.. om vervolgens weer lekker te gaan pielen en frutten en zo begint alles weer van voor af aan
maar dan 1 nagel per week. En in het begin leefde ik daar de hele week naartoe
maar het wordt steeds minder en eigenlijk is het zonde van je steeds sterkere en mooiere nagels om je tanden erin te zetten. Ik bijt nog wel elke week 1 nagel, en als er eentje inscheurt bijt ik 'm ook af maar dat inscheuren of beschadigen is steeds minder vaak. Ze worden inderdaad sterker als je eens in de 10 weken aan je nagel bijt ipv 10 keer per dag.
Een week of wat later zat ik weer in de wei en bewonderde mijn lange nagels. En ineens waren die afgekloven pinken me een doorn in het oog. Toen had ik echt zoiets van, als ik van 8 nagels af kan blijven, dan kan ik ook van 10 nagels afblijven
Sindsdien bijt ik geen nagels meer. Wel peuter ik graag aan korstjes, dat is mijn zwak. Vind dat ook vreselijk moeilijk om mee op te houden, denk dat het me gewoon nog te weinig irriteert dat ik het doe

Amable schreef:Ik was een jaar of 15 toen ik in de wei zat, naar mijn afgekloven nagels keek en dacht, dit is echt te verschrikkelijk. Toen heb ik met mezelf afgesproken dat ik alleeeeeen nog maar mijn pinknagels mocht kluiven, de rest moest ik afblijven. Dat ging eigenlijk heel erg goed, begon ik aan een andere nagel was het, ohnee, de pink! Maar die was al zover afgekloven dat er weinig aan te bijten viel, al hield het me wel bezigEen week of wat later zat ik weer in de wei en bewonderde mijn lange nagels. En ineens waren die afgekloven pinken me een doorn in het oog. Toen had ik echt zoiets van, als ik van 8 nagels af kan blijven, dan kan ik ook van 10 nagels afblijven
Sindsdien bijt ik geen nagels meer. Wel peuter ik graag aan korstjes, dat is mijn zwak. Vind dat ook vreselijk moeilijk om mee op te houden, denk dat het me gewoon nog te weinig irriteert dat ik het doe

rachel_j schreef:als nagelstyliste raadt ik je aan om een set gel of acryl nagels te laten zetten, deze minimaal elke 3 weken laten onderhouden, en braaf elke avond voor het slapen gaan je nagelriemen insmeren met verzorgende nagel olie. (of een goede amandelolie)
even door de zure appel heen en volhouden en gegarandeert dat je van je bijtnageltjes en alle bijkomende ellende verlost zal zijn!!

Elma_ schreef:Nou, ik ben ook een bijter, en een set acryl, vers gezet daar springt binnen 30 minuten spontaan de lucht onder bij mij.. maakt niet uit of ze een of 50 x primer doen.. geen houden aan, na 3 dagen ligt alles eraf, zonder pulken (ja echt waar). Mevrouw van de nagelstudio waar ik dat toen heb laten doen zegt dat dat vaak voorkomt met nagels in dergelijke conditie...
kimmie88 schreef:Elma_ schreef:Nou, ik ben ook een bijter, en een set acryl, vers gezet daar springt binnen 30 minuten spontaan de lucht onder bij mij.. maakt niet uit of ze een of 50 x primer doen.. geen houden aan, na 3 dagen ligt alles eraf, zonder pulken (ja echt waar). Mevrouw van de nagelstudio waar ik dat toen heb laten doen zegt dat dat vaak voorkomt met nagels in dergelijke conditie...
Dan heb je ws ook hele platte nagels?
Dat had ik wel tenminste dat ik nog nagelbeet. Toen had ik zulke platte nagels, dat ze er niet eens op te zetten waren, want de neppers plakte zalleen aan de randen van mijn nagels en raakte verder helemaal nergens mijn eigen nagel
Nu heb ik eindelijk weer een bolling op mijn nagels.
Wist niet dat dat er ook mee te maken had.. Elma_ schreef:rachel_j schreef:als nagelstyliste raadt ik je aan om een set gel of acryl nagels te laten zetten, deze minimaal elke 3 weken laten onderhouden, en braaf elke avond voor het slapen gaan je nagelriemen insmeren met verzorgende nagel olie. (of een goede amandelolie)
even door de zure appel heen en volhouden en gegarandeert dat je van je bijtnageltjes en alle bijkomende ellende verlost zal zijn!!
Nou, ik ben ook een bijter, en een set acryl, vers gezet daar springt binnen 30 minuten spontaan de lucht onder bij mij.. maakt niet uit of ze een of 50 x primer doen.. geen houden aan, na 3 dagen ligt alles eraf, zonder pulken (ja echt waar). Mevrouw van de nagelstudio waar ik dat toen heb laten doen zegt dat dat vaak voorkomt met nagels in dergelijke conditie...
kimmie88 schreef:Elma_ schreef:Nou, ik ben ook een bijter, en een set acryl, vers gezet daar springt binnen 30 minuten spontaan de lucht onder bij mij.. maakt niet uit of ze een of 50 x primer doen.. geen houden aan, na 3 dagen ligt alles eraf, zonder pulken (ja echt waar). Mevrouw van de nagelstudio waar ik dat toen heb laten doen zegt dat dat vaak voorkomt met nagels in dergelijke conditie...
Dan heb je ws ook hele platte nagels?
Dat had ik wel tenminste dat ik nog nagelbeet. Toen had ik zulke platte nagels, dat ze er niet eens op te zetten waren, want de neppers plakte zalleen aan de randen van mijn nagels en raakte verder helemaal nergens mijn eigen nagel
Nu heb ik eindelijk weer een bolling op mijn nagels.
xtostarlight schreef:Ik had dat vroeger ook, ik beet zelfs door die vieze nagellak tegen bijten heen.
Wat bij mij hielp was een beugelDoor de plaatjes op mn tanden KON ik niet meer bijten. Nu ben ik er vanaf, heb er wel een vijl tic aan overgehouden, maar beter als bijten haha.