deze meid....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:27

Ik kan me helemaal vinden in je verhaal, heb ook altijd nagels gebeten.
Maar sinds 2 weken heb ik al niet meer op me nagelsgebeten, dus ze worden al aardig lang en ben al lekker aan het vijlen.
Ik ben gestopt omdat ik in een cafe ga werken en ik het daar niet vond kunnen om met afgekloven nagels aan te komen. Ik heb 2 dagen nepnagels op gehad maar daar werd ik helemaal gek van.
En toen dacht ik bij me eigen wat zwak eigenlijk dat ik niet kan stoppen en ik heb daarna gewoon niet meer gepulkt!
en nu...
ben ik heel trots op me mooie nageltjes!
succes, de knop moet om en dan moet het lukken. Ik heb namelijk ook van alles geprobeerd, ik had het zelf vaak niet eens door dat ik aan het pulken was....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:29

Ik beet vroeger ook vreselijk op mn nagels... ''Opgelost'' door op de randjes aan weerszijden van mn nagels te gaan bijten, dan blijven je nagels iig heel... T is niet ideaal, en heb een hele tijd heeeele mooie nagels gehad met lelijke afgekloven randjes := Maar op de een of andere manier was daar veeel makkelijker vanaf te komen dan van nagelbijten. Op een goeie dag vond ik het gewoon zonde omdat t geen porem was met mn keurig gelakte en bewerkte nagels, en ben er toen vanaf gebleven.

Maar t is idd wel echt zo dat als je even doorzet je er daarna gewoon helemaal vanaf bent.. Als je eigen nagels eenmaal helemaal mooi aangegroeid zijn blijf je er vanzelf vanaf :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:03

och meid ik heb precies hetzelfde!! :D
het enige wat ik niet doe is bijten op mijn nagels zelf :P
maar wel nagelriemen en velletjes etc..
tegenwoordig knip ik die velletjes weg met een nagelknipper zodat ik er ook niet verder aan kan gaan pielen waardoor je dus weer die wondjes krijgt.. misschien een tip :P

wat ik ook heel erg heb is dat ik loop te krabben aan mijn duimknokkel (als dat zo heet :o ) waardoor dat nu een dikke eeltlaag is.. of was.. want dat knip ik dus ook weg en vijl dat dus glad.. om vervolgens weer lekker te gaan pielen en frutten en zo begint alles weer van voor af aan :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:07

Hier nog een afkicker, ben er denk ik/hoop ik bijna van af. Een jaar geleden ongeveer besloot ik dat ik toch echt mooiere nagels wilde, en bovendien had ik gehoord dat de nagels steeds zwakker worden als je ze afbijt. Dus ik besloot dat ik nog wel mocht bijten :o maar dan 1 nagel per week. En in het begin leefde ik daar de hele week naartoe :') maar het wordt steeds minder en eigenlijk is het zonde van je steeds sterkere en mooiere nagels om je tanden erin te zetten. Ik bijt nog wel elke week 1 nagel, en als er eentje inscheurt bijt ik 'm ook af maar dat inscheuren of beschadigen is steeds minder vaak. Ze worden inderdaad sterker als je eens in de 10 weken aan je nagel bijt ipv 10 keer per dag.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:11

Laatst bijgewerkt door SimoneDV op 14-04-11 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:12

Ik was/ben ook een drama, maar sinds (een maand of 3) ik heb gelnagels heb blijf ik er van af.... zelfs mijn nagelriemen!!
Ga naar een goede nagelstyliste en je komt er van af!!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:13

Foto? :o

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:16

Ik was een jaar of 15 toen ik in de wei zat, naar mijn afgekloven nagels keek en dacht, dit is echt te verschrikkelijk. Toen heb ik met mezelf afgesproken dat ik alleeeeeen nog maar mijn pinknagels mocht kluiven, de rest moest ik afblijven. Dat ging eigenlijk heel erg goed, begon ik aan een andere nagel was het, ohnee, de pink! Maar die was al zover afgekloven dat er weinig aan te bijten viel, al hield het me wel bezig ;) Een week of wat later zat ik weer in de wei en bewonderde mijn lange nagels. En ineens waren die afgekloven pinken me een doorn in het oog. Toen had ik echt zoiets van, als ik van 8 nagels af kan blijven, dan kan ik ook van 10 nagels afblijven :j Sindsdien bijt ik geen nagels meer. Wel peuter ik graag aan korstjes, dat is mijn zwak. Vind dat ook vreselijk moeilijk om mee op te houden, denk dat het me gewoon nog te weinig irriteert dat ik het doe :o

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:18

Amable schreef:
Ik was een jaar of 15 toen ik in de wei zat, naar mijn afgekloven nagels keek en dacht, dit is echt te verschrikkelijk. Toen heb ik met mezelf afgesproken dat ik alleeeeeen nog maar mijn pinknagels mocht kluiven, de rest moest ik afblijven. Dat ging eigenlijk heel erg goed, begon ik aan een andere nagel was het, ohnee, de pink! Maar die was al zover afgekloven dat er weinig aan te bijten viel, al hield het me wel bezig ;) Een week of wat later zat ik weer in de wei en bewonderde mijn lange nagels. En ineens waren die afgekloven pinken me een doorn in het oog. Toen had ik echt zoiets van, als ik van 8 nagels af kan blijven, dan kan ik ook van 10 nagels afblijven :j Sindsdien bijt ik geen nagels meer. Wel peuter ik graag aan korstjes, dat is mijn zwak. Vind dat ook vreselijk moeilijk om mee op te houden, denk dat het me gewoon nog te weinig irriteert dat ik het doe :o

Ik had dat ook ongeveer zo, alleen dan contra, Ik kreeg op 1 nagel een randje en was daar zo blij mee, dat ik probeerde om alles te knagen en te doen, BEHALVE die nagel met dat randje en z\o ben ik dat gaan uitbreidden

Miekemuis_

Re: deze meid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:24

byte-x :j
is een waterachtige vloeistof die je op je nagels/vingers doet, met een vorte smaak. Echt vort, ik ging ooit eens proeven, jeeeeeetje! De smaak blijft dan nog hangen ook, je komt nooit meer aan je nagels.. !

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:48

Miekemuis_ schreef:
byte-x :j
is een waterachtige vloeistof die je op je nagels/vingers doet, met een vorte smaak. Echt vort, ik ging ooit eens proeven, jeeeeeetje! De smaak blijft dan nog hangen ook, je komt nooit meer aan je nagels.. !

Nou, dan had jij geluk

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:56

rachel_j schreef:
als nagelstyliste raadt ik je aan om een set gel of acryl nagels te laten zetten, deze minimaal elke 3 weken laten onderhouden, en braaf elke avond voor het slapen gaan je nagelriemen insmeren met verzorgende nagel olie. (of een goede amandelolie)
even door de zure appel heen en volhouden en gegarandeert dat je van je bijtnageltjes en alle bijkomende ellende verlost zal zijn!!

Nou, ik ben ook een bijter, en een set acryl, vers gezet daar springt binnen 30 minuten spontaan de lucht onder bij mij.. maakt niet uit of ze een of 50 x primer doen.. geen houden aan, na 3 dagen ligt alles eraf, zonder pulken (ja echt waar). Mevrouw van de nagelstudio waar ik dat toen heb laten doen zegt dat dat vaak voorkomt met nagels in dergelijke conditie...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 01:29

Elma_ schreef:
Nou, ik ben ook een bijter, en een set acryl, vers gezet daar springt binnen 30 minuten spontaan de lucht onder bij mij.. maakt niet uit of ze een of 50 x primer doen.. geen houden aan, na 3 dagen ligt alles eraf, zonder pulken (ja echt waar). Mevrouw van de nagelstudio waar ik dat toen heb laten doen zegt dat dat vaak voorkomt met nagels in dergelijke conditie...

Dan heb je ws ook hele platte nagels?
Dat had ik wel tenminste dat ik nog nagelbeet. Toen had ik zulke platte nagels, dat ze er niet eens op te zetten waren, want de neppers plakte zalleen aan de randen van mijn nagels en raakte verder helemaal nergens mijn eigen nagel
Nu heb ik eindelijk weer een bolling op mijn nagels.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:29

kimmie88 schreef:
Elma_ schreef:

Dat had ik wel tenminste dat ik nog nagelbeet. Toen had ik zulke platte nagels, dat ze er niet eens op te zetten waren, want de neppers plakte zalleen aan de randen van mijn nagels en raakte verder helemaal nergens mijn eigen nagel

Nu je het zegt, ja ze zijn indd helemaal plat :P Wist niet dat dat er ook mee te maken had..

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:06

Elma_ schreef:
rachel_j schreef:
als nagelstyliste raadt ik je aan om een set gel of acryl nagels te laten zetten, deze minimaal elke 3 weken laten onderhouden, en braaf elke avond voor het slapen gaan je nagelriemen insmeren met verzorgende nagel olie. (of een goede amandelolie)
even door de zure appel heen en volhouden en gegarandeert dat je van je bijtnageltjes en alle bijkomende ellende verlost zal zijn!!

er zal dan een nagelbedverlenging geplaatst moeten worden, en dan evt met een minimaal randje, maar dan ook absoluut niet meer dan dat. (hoe langer de nagel, des te sneller zal er lucht onder komen, of zal bij breken etc etc. hij heeft simpelweg maar weinig aanhechtingsgebied)
het erop smeren van primer alleen is niet de oplossing , bijtnagels staan erom bekend dat ze "vochtig" zijn, dus het eerste wat aangebracht dient te worden is een prep , en dan vervolgens pas de primer.
ik ga absoluut niet beweren dat het een makkelijk karwei is, en het vraagt van een nagelstyliste tijdens het zetten ook veel inspanning en geduld, (en reken voor een set maar 2x zoveel tijd) maar ik weet uit eigen ervaring dat het wel degelijk mogelijk is.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:09

kimmie88 schreef:
Elma_ schreef:

er is wel een heel groot verschil tussen "neppers plakken " en kunstnagels plaatsen.
onder kunstnagels versta ik gel/acryl/fiberglass , en die zijn met de juiste technieken op ELKE nagel aan te brengen.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:36

xtostarlight schreef:
Ik had dat vroeger ook, ik beet zelfs door die vieze nagellak tegen bijten heen.
Wat bij mij hielp was een beugel :+ Door de plaatjes op mn tanden KON ik niet meer bijten. Nu ben ik er vanaf, heb er wel een vijl tic aan overgehouden, maar beter als bijten haha.

Ik bijt ook door die vieze nagellak heen. Heb nu al een jaar een beugel. was een maandje niet gelukt toen, maar na die maand kreeg ik het weer door en beet ik gewoon door mn beugel heen. nu bijt ik minder door mn tongpiercing, maar mn nagels zijn niet meer te redden.

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:47

Ik houd dit topic even in de gaten, want ik ben ook nagelbijter. :=
Ik heb echt hele enge nagels :=

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:51

Misschien je handen helemaal inbinden met verband?
Mn vriendin beet ook nagel en we hadden afgesproken dat elke keer als zij ging nagelbijten ze geld (€1,-) moest betalen.
Dat werkte wel erg goed. :D

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:57

Handen inbinden met verband?
Of een washandje om je handen met slapen.
Weet niet of je zo'n die-hard bent dat je het ook in je slaap doet?
Overdag is dat natuurlijk geen doen

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:15

meid ! IK VERZEKER JE ,
slechter dan mij kan je het volgens mij niet treffen tenzij je het niet erg vind om ...

... scheve pinken te hebben :')

________
maar dat is wel irritant !
ik deed tape om mn vingers
ik heb het ook moeten doen omdat ik heel erg op mn nagels beet etc..
en het werkt wel goed !

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:43

haha helemaal mee eens!! EINDELIJK nog iemand gevonden die hetzelfde heeft als mij!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:36

Ik heb (gelukkig) nog sterke nagels, ondanks jaren nagelbijten.
Ben ook een echt 'melkmuilken', dus dat heeft er misschien mee te maken.
't Water is hier ook heel kalkhoudend :p

Voor de rest om af te bouwen heb ik 't zo gedaan:
- ik bijt niet meer aan mijn ringvingers, ging dat goed, dan telkens verder:
- ik bijt niet meer aan mijn ring - en middelvinger
- ik bijt niet meer aan ring-, middel- en wijsvinver
- ik bijt niet meer aan ring, middel, wijs en duim

Nu doe ik enkel nog m'n pinkjes, en de zijkanten van m'n duimen :P
Wat bij mij helpt (maar dit gaat enkel thuis, uiteraard) is mezelf een pedicure geven.
Dan ben ik wel beugeprutst + heb ik mooie voetjes.
Voor je kloofjes en eelt: een goede handcrème gebruiken
En misschien elke keer smeren ipv bijten :j

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:42

Ik was ook een extreme nagelbijter, beet ook tot bloedens toe mijn nagels af. Ik heb toen acrylnagels laten zetten, veel stylistes hebben ook een speciaal nagelbijt arrangement waarbij je bijvoorbeeld 1keer in de week je nagels laat controleren en opvullen. Sinds dat ik acrylnagels heb bijt ik geen nagels meer omdat ik het jammer vind om mijn mooie nagels te verpesten. Ik zeg er ook boj dat ALS er een keer een nagels afbreekt door wat dan ook bijt ik wel meteen mijn eigen nagel af. Gelukkig komt het eigenlijk nooit voor dat er nagels afgaan :)

Heeft me erg geholpen om van het nagels bijten af te komen!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:21

Ohhhh TS en andere verhalen kan ik me zo in vinden.
Heb precies hetzelfde..
nu sinds paar weken probeer ik van mijn nagels af te blijven, maar zit ik aan de velletjes rondop mn nagels :')
En mn nagels zijn zo lelijk.. geen mooi figuur, maar meer vierkant ofzo :')
Dan denk ik , bah wat lelijk en is het er weer af pff.
Paar die maar mooi blijven :P
geen idee of je ze ooit weer mooi kan krijgen in model

Die foto's hierboven zijn wel heffy en eng.. :o
schrik ik toch best van