Altijd veel kunnen slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:22

Ik heb dit precies hetzelfde. Ik kan slapen wanneer en hoelang ik wil. Dit heb ik al mijn hele leven, en ik ben al tig keer bij de huisarts geweest.
Het enige wat ik te horen krijg, is dat ik een slaapstoornis heb, en dan de hypergrypnie versie. Daar is niks aan te doen, alleen vroeg opstaan..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:25

Nog meer langslapers!
Ik ben ook altijd een langslaper geweest, ook al ben ik gezond. Ik maak regelmatige diensten, ik ga elke dag tussen 10 en 11 slapen, sta om kwart voor 8 op.
Ik sport 3 keer per week, ben gezond (in december nog door de mallemolen geweest) maar ik slaap gewoon graag en goed. :D

Heeft niets met gezondheid/stress/Pfeiffer te maken want dan ben ik al 21 jaar ziek, zwak en misselijk als ik dat moet geloven.
Vriendje slaapt bijvoorbeeld veel minder dan mij en als hij bij mij is of ik bij hem, dan is m'n ritme heel anders.
Slaap dan gerust een paar uur bij zodra ik weer alleen ben.
Sommige mensen hebben gewoon meer slaap nodig dan anderen. Ik heb me erop ingesteld.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:45

Wauw, dit is herkenbaar! (en stiekem ook wel een opluchting dat het schijnbaar best veel voorkomt)

Ik slaap ook veel, ben vaak moe en dan ook écht moe, niet lui zegmaar. Ik heb momenteel weer een zware periode, slaap 10 uur per nacht ongeveer, (soms meer), en heb 's ochtends nog veel moeite om de dag te beginnen en ben gewoon heel blij als ik 's avonds weer mn bed in kan.

Ik ben getest op vitaminengebrek, ijzergebrek, pfeiffer (meermaals) en nog een aantal dingen meer. Nooit iets gevonden. Gewoon een ritme aanhouden werkt niet, als ik in zo'n periode bv gewoon mezelf dwing na acht uur slapen op te staan ben ik na twee weken hartstikke ziek.

Wat mij op het moment vooral nekt is de frustratie...ik ben 23, heb paarden, school, stage, werk, ik ben een enorm harde werker en het liefst altijd bezig. Maar als ik niet af en toe mijn rust neem, val ik op den duur gewoon om en dat is zo'n aaarghhh gevoel zegmaar...ik wil zo graag maar het lukt me niet...Niet op de manier die ik wil tenminste. Ik heb altijd het gevoel dat ik tekortschiet als ik 's middags op de bank ga liggen, of als ik bv niet ga rijden omdat ik gewoon te moe ben...Iemand die dit herkent, misschien tips heeft om ermee om te gaan?

Avelienvd

Re: Altijd veel kunnen slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:31

Ik kan ook makkelijk 12 uur slapen in 1 nacht.
Mijn dag/nacht ritme ligt ook anders dan bij de meeste mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:21

fijn te lezen dat veel bokkers dit hebben...
ik werk zeer onregelmatig(ochtend,dag,avond,nacht door elkaar)en ben snel en veel moe.
zoals nu ook,ben doodmoe en ga een uurtje slapen...anders trek ik de avond niet.
heb me hier heel vaak en soms nog wel, voor verontschuldigd maar ik denk dat mijn lichaam het niet voor niets aangeeft...

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:10

dat heb ik ook altijd al veel gekund,maar ben daarnaast ook altijd verschrikkelijk moe..
lees mijn topic maar eens in mensenwelzijn,ik blijk een slaapstoornis te hebben,en ben 5x per uur wakker terwijl ik denk dat ik slaap,dus dan rust je natuurlijk niet goed uit en heb je meer slaapuren nodig.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 18:24

Nou zo te horen ben ik niet de enige gelukkig.. Nu heeft mn vader wel narcolepsie.. Is pas vastgesteld.. Dus miss heb ik daar ook wat van?? Kan erfelijk zijn namelijk.. Maar dan heb ik het in lange niet zo'n erge mate als mn vader....