Aan 1 kant niks meer kunnen zien ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:01

Talisa, als het netvlies op tijd weer vast gezet wordt, kun je wel degelijk je zicht weer terugkrijgen cq behouden. Alleen als je te laat bent of de macula heeft al losgelegen dan niet meer. Helaas, ik ben ervaringsdeskundige. En als er iets mij ingeprent is, is dat ik zsm naar het ziekenhuis moet als mijn rechteroog ook uitvalsverschijnselen vertoont.

Maar hier lijkt het duidelijk een klassieke migraine-aanval (ja, ook daarvan ben ik ervaringsdeskundige ;) )

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:03

Fitzroy schreef:
Talisa, als het netvlies op tijd weer vast gezet wordt, kun je wel degelijk je zicht weer terugkrijgen cq behouden. Alleen als je te laat bent of de macula heeft al losgelegen dan niet meer. Helaas, ik ben ervaringsdeskundige. En als er iets mij ingeprent is, is dat ik zsm naar het ziekenhuis moet als mijn rechteroog ook uitvalsverschijnselen vertoont.

Maar hier lijkt het duidelijk een klassieke migraine-aanval (ja, ook daarvan ben ik ervaringsdeskundige ;) )

Ik bedoel dus dat het niet verbeterd zonder behandeling, ik ken de pathofysiologie en behandeling van de aandoening. ;)
Dus past niet in deze casus aangezien ze na een tijdje haar zicht weer terug kreeg.

Fitzroy

Re: Aan 1 kant niks meer kunnen zien ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:05

O, op die manier. Ik dacht dat je bedoelde dat het dan niet meer te redden was. Excuses ;)