Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar dat is weer een ander verhaal!
babydolll schreef:Tja, die sukkels zeiden dat er absoluut niks aan de hand was en dat ik de volgende dag weer moest beginnen met lopen, vonden het complete onzin om uberhaubt bij de Fysio een afspraak te moeten maken. Banden zijn verkeerd aangehecht door verkeerde en te snelle belasting, ze kunnen er verder ook niets meer aan doen nu.
Nijn schreef:Ik heb circa 3 weken geleden mijn enkelbanden gescheurd, huisarts heeft het netjes ingetaped en we hebben gips besproken als optie wanneer het met krukken lopen niet gaat ivm reuma.
Net verhuist en dus een nieuwe huisarts, gebeld voor een afspraak en krijg te horen dat de assistente dat soort dingen doet, prima, gevraagd naar het gips zegt de assistente doe nog maar een weekje tape dan kun je volgende week terecht bij de huisarts als je dossier binnen is.
Kom ik vandaag bij de huisarts en die constateert dat de boel nog steeds gescheurd is, vraag weer naar gips en zegt dat het de reinste onzin is en dat opnieuw tapen ook geen zin heeft want ik heb al 2 keer tape gehad.
Leuk en aardig maar mijn handen vinden die krukken niet leuk, krijg ik te horen dat ik dan maar zonder krukken moet lopen.
Dat ik een hond heb en ik die moet uitlaten was niet zijn probleem, en dat dit al de 5e keer is dat ik ze scheur is toeval.
Oplossing zou zijn andere huisarts zoeken maar alles zit vol, dit was de enige huisarts die nog patiënten aannam en daar ik geen fiets of auto heb moet het wel te doen zijn op loopafstand.
Ik heb nu geen flauw idee wat ik kan doen, mag een huisarts mij zo maar laten zitten? Mijn enkel is nog steeds blauw, dik en vol met uitstortingen en weet ook niet zo goed hoe ik nu in godsnaam met mn hond de deur uit ga.
Zwitsal schreef:ts: fijn dat de fysio je goed heeft kunnen helpen! heb je nog een vervolg afspraak gemaakt voor eventuele controle/ begeleiding bij het opbouwen van de belasting?
babydoll: als jij je enkelbanden gescheurd had geeft dit een enorme zwelling. een foto laten maken in het ziekenhuis heeft absoluut geen nut omdat je hiermee: 1. de banden uberhaubt niet zichtbaar krijgt op de foto (nooit niet). 2. door de zwelling kan ook een eventuele breuk niet zichtbaar zijn op de foto.
tevens mag je ook niet tapen zolang het nog echt dik is en is een drukverband (om de zwelling te verminderen) toch een goede optie.
als er enkelbanden gescheurd zijn staat er ook niets 'scheef' en hoeft er ook niets recht gezet te worden.
ik vraag me verder af wat voor klachten je had dat ze je naar huis stuurden met "er is niets aan de hand". (met 'niets' aan de hand bedoelen ze misschien ook wel: niet iets aan de hand dat zodanig ernstig is dat er verdere stappen moeten worden ondernomen). kon je lopen op je voet (enkele passen)?.
en je hebt er nu nog steeds last van? welke klachten heb je nu dan nog?
als je enkelbanden namelijk volledig afgescheurd zijn zullen ze niet aangroeien. (kapot is echt kapot bij dat type weefsel). als je nu nog klachten hebt in de vorm van instabiliteit ed kun je dit wel trainen. door krachttraining kunnen je spieren de functie van je afgescheurde banden overnemen. maar dit moet je wel trainen (en blijven trainen). En je moet denk ik verder gewoon accepteren dat jouw enkel gewoon een zwakke plek is geworden.
(dat het systeem af en toe niet werkt en er misschien te vaak aandoeningen/letsels ed over het hoofd gezien worden, of dat je met een paracetamolletje weer naar huis wordt gestuurd. tja.. soms werkt het inderdaad niet lekker, ben ik met je eens.)