Maar goed, dat had ze natuurlijk wel even wat vriendelijker over kunnen brengen.. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar goed, dat had ze natuurlijk wel even wat vriendelijker over kunnen brengen.. IMJ schreef:Aan oorpijn doen ze normaliter de eerste 3 dagen niets.
Heb je het vaak?
Zit je neus ook verstopt? Dan zou je iig wat kunnen gaan neussprayen. Durf zeker niet te beloven dat je oorpijn dan weggaat maar wie weet dat de druk er wat afgaat door een betere drukverdeling van binnenoor-buitenoor wanneer de buis van Eustachius open is.
Verder, Paracetamol. Wordt het echt ondraaglijk: huisartsenpost!
BraveSpots schreef:Is er dan zo'n tekort aan huisarstsen in Nederland?

stef schreef:Maar goed, iets wat in jou belevind een luttele klacht is, is voor de persoon in kwestie wellicht heel serieus. Bijv die man met die knie.... Hij liep er gewoon op.. Tja, maar misschien heeft ie vorig jaar wel zijn meniscus geschadigt en is ie bang dat nu weer iets mis is. Je kan IMO niet oordelen over de klachten van een ander. En daarnaast, dan komen mensen voor wissewasjes... Ik betaal 220 euro PER MAAND (net als iedereen in NL) en ach, dan mag je ook best voor een wissewasje bellen IMO.
Zoals mijn oor nu, dat is nu nog een wissewasje, ik ga niet kapot van de pijn, maar ik had er geen zin dat het erger wordt (wat het wel wordt trouwens) en ik straks in het weekend zit te klooien, maarja, nu heb ik geen keuze

Marieke_K schreef:Dat en mensen komen vaak onbenullige dingetjes. Mijn huisarts is makkelijk (gelukkig). Je kan bellen vanaf 8 uur s ochtends tot 12 uur s middags en als je vroeg belt kan je meestal dezelfde dag terecht.
Paar weekjes terug had ik op een zondagmiddag een ongelukje gehad met een paard en een hek, gevolg: gat in mijn arm wat gehecht moest worden. Huisartsenpost bellen. Duurde al 15 minuten voordat ik iemand aan de lijn kreeg, kan. Vervolgens na wat onderhandelen met de assistente (moet het echt gehecht worden? Ja ik ben niet blond er zit een rijtwond van 4 cm lengte in mijn arm). Uiteindelijk mocht (!) ik langs komen. Zit ik in de wachtkamer, komt er een kerel binnen lopen. We raken aan de praat, hij vraag wat ik heb gedaan, en ik vraag wat hij heeft. Krijg ik als antwoord: ja ik heb net mijn knie gestoten tegen de tafel, dat deed pijn, denk ga even naar de dokter. Toen brak mijn klomp en dat heb ik hem ook gezegd.. Hij kwam lopend binnen! En door zo'n figuur ik moest een uur wachten om 4 hechtingen te laten zetten..
En door dergelijke acties zijn HA minder vriendelijk.. Dat mag eigenlijk niet, maar het was druk die zondagmiddag met mensen die zo weer buiten stonden..
), maar ik heb het idee dat zo'n HAP (die bij ons i.d. buurt althans) mensen ook wel (te) snel naar huis stuurt in het weekend. Mijn broer is een paar weken geleden naar huis gestuurd met een bloedende milt. Ondanks dat ie zelf heel erg had aangedrongen om verder onderzocht te worden, had veel pijn, opgezette buik (en hij is nogal smal van zichzelf, dus dat viel gelijk op) en bloed in de urine. Hij werd gewoon naar huis gestuurd met de boodschap "Zal wel een nierkneuzing zijn, hou het maar even in de gaten". Zulke dingen vind ik echt niet kunnen. Mijn broer woont sinds kort op zichzelf, voor hetzelfde geld was er 's nachts iets goed mis gegaan en was ie de volgende ochtend niet meer wakker geworden.