Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ik denk dat het vaak echt een kwestie is van te zoeken wat bij jou past. Niet elke creme werkt bij iedere persoon. Ik heb clerasil ook geprobeert, ik reageerde er verschrikkelijk op (extreem droge huid en meer pukkels dan ervoren). Op varkensvlees reageert mijn huid ook redelijk sterk (2dagen na elkaar varkensvlees en ik heb het zitten), terwijl ander eten geen effect heeft. Cremes van dove werken bij mij het beste, daarbij merk ik echt dat ze mijn huid herstellen. En hoewel ik geen echt droge huid heb (zo af en toe eens een droog plekje), werkt de creme 'extreem droge huid' nog het beste...
luve_rozes schreef:Ik vind je wat te jong om al dag en nachtcreme te gebruiken. Je huid gaat pas rond je 20ste verouderen, en dan is een nachtcreme vroeg genoeg. Hoe meer je scrubt en smeert, hoe meer de natuurlijke balans van je huid verstoord wordt. Als je make-up gebruikt, gewoon verwijderen, mascara met een speciale oog reiniger, en je gezicht met een reiniger voor de gevoelige huid. Tegen de zon een speciale zonnebrand creme voor het gezicht. Verder nog geen nacht creme, en het liefst geen foundation, of iets wat je gezicht dicht plamuurt. Gebruik een luchtig poedertje, bv een zgn sunpowder.
Je hebt de leeftijd voor wat puistjes, meestal gaan ze weg als je wat ouder wordt. Eet gewoon gezond, sport lekker, maar doe juist niet teveel aan je huid. Mocht je toch wat proberen, houd er dan rekening mee, dat je resultaten pas ziet na 6 weken, maar niets mag roodheid of jeuk veroorzaken, dan is het zowiezo niet goed voor jouw huid.
iemand hier ervaring mee ?