Avond mens?? Ik wordt niet moe!!! Nog meer mensen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

layka1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:15

ik heb het ook heeel erg ik ben 13 en ik moet om kwart voor 7 uit bed maar ik lig vaak pas rond 1 uur s'nachts te snurken !!
en in de ochtend dan zeggen mn moeder en broertje nooit iets tegen me omdat ik dan alrijd heel chagie reageer . _O-
ja ,ik kan het ook niet helpen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:49

ja zelfde probleem hier.. ben echt een avond/nacht mens.. zit momenteel ook in de zektewet maar heb hier ook last van als ik wel werk..
als ik r dan om 7 uur uit moet ben ik tot een uur of 4 smiddags dood en doodmoe.. maar als ik dan thuis kom ben ik weer helemaal wakker en topfit en slaap ik dus gewoon niet eerder dan 2 uur snachts.. als het niet later is

ik kan nu in de ziektewet ook wel wakker blijven tot 5 uur snachts maar ik probeer wel elke keer rond een uurtje of 2 a half 3 in mijn bed te liggen.. word dan ook makkelijk pas om 1 uur smiddags wakker

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:13

Cayenne schreef:
mika11 schreef:
Maar ik ga straks naar bed, en blijf tot vier uur vanmiddag slapen :)

Ja, dan is het logisch dat je pas laat moe bent. Heeft verder niets te maken met een avondmens zijn, maar met een verkeerd ritme.
En wat zonde van je dag om tot 4 uur in je bed te blijven liggen!
Ik ga altijd standaard rond 22:00 naar bed en slaap dan rond half 12.
En dan om 6 uur weer wakker. Heerlijk!

Maar dat is niet mijn normale ritme. :)
Als je iets terugleest, zie je dat ik in de nachtdienst zit, ik moet 3 nachten werken.
Dan kan ik pas 's morgens om 8 uur naar bed, vandaar.
Normaal sta ik 's ochtends gewoon op tijd op :)

knollentuin

Re: Avond mens?? Ik wordt niet moe!!! Nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:19

:') kinderen nemen...
[ben zelf ook een vreselijke nachtbraker..nou sinds de kinderen..:n.alhoewel ik avondmens blijf ! en smorgens moeilijk opstart is het wel beter geworden]

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 15:25

haha ik heb geen kinderen :P en was ook nog niet van plan er aan te beginnen haha

vind het wel grappig om te lezen dat hier meer mensen last van hebben ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:26

tis ook niet echt aan te raden om er om deze reden aan te beginnen natuurlijk,maar dat had je zelf ook al door :+

Rocks11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:33

Ik heb het ook maar ik heb er al last van sinds dat ik heel jong was, begon ongeveer toen ik 3 a 4 jaar oud was. Maar wat bleek was dat ik een slaap stoornis had insomnia, dus misschien heb jij daar ook wel last van.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:48

Cayenne schreef:
Je creeert op deze manier je eigen ritme omdat je steeds later naar bed gaat.
Heeft verder niets met je natuurlijke ritme te maken, maar alles met timing.
Daar zijn echt ontzettend veel onderzoeken naar gedaan.
Ik had er eerst ook last van, maar het is echt een kwestie van discipline en gewoon op tijd naar bed gaan.
Op die manier volhouden en dan kom je vanzelf weer in een gezond ritme :)
Mensen met een baan van 9 tot 5 bijvoorbeeld, moeten hun ritme ook wel aanpassen, anders kun je niet meedraaien.

http://www.gezondheidsnet.nl/beter-aan-het-werk/artikelen/522/ochtendof-avondmens

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:26

Misschien 's avonds gaan sporten (tussen een uur of 8 á 9) bijvoorbeeld een uur gaan wandelen of fietsen!
Daarnaast inderdaad voor ritme zorgen.
Voor de rest kan je voor dat je gaat slapen thee drinken (van die goede nacht rust oid.)
Of nog in bed gaan lezen (een half uur) dan krijg je vermoeide ogen (meestal :P )
Veel succes!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:22

je kunt zelf je ritme verzorgen. ben ook een avondmens maar sinds ik elke keer om 6.00 uit bed moet probeer ik er altijd rond 22.00 in te ligge zodat ik toch aan mijn slaap kom. te weinig slaap is niet gezond voor een mens.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:33

Hier ook hetzelfde probleem..

Ik ben in Januari tijdelijk gestopt met school en het is echt verschrikkelijk. Het lijkt wel of ik 's nachts leef en overdag slaap :=

Gelukkig werk ik nu veel en moet ik elke dag vroeg op dus ik hoop echt dat mijn ritme weer terug komt..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:35

Cayenne schreef:
mika11 schreef:

Ja, dan is het logisch dat je pas laat moe bent. Heeft verder niets te maken met een avondmens zijn, maar met een verkeerd ritme.

Uit jezelf om 6 uur wakker??

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:44

Nog een keer ter informatie, mensen dachten dat ik het gewoon ben om tot 's middags vier uur te slapen.
Maar dat is omdat ik nu in de nachtdienst zit, dan kan ik pas om acht uur 's ochtends naar bed :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:11

Ik heb daar al járen last van. Probleem is dat ik 's ochtends om 4.45/5.00 uur eruit moet. Ik slaap nóóit voor 1 uur 's nachts, dus je kunt je voorstellen dat ik de grootste moeite heb met opstaan :+.

Soms doe ik 's middags even een tukkie, maar 8 van de 10 keer niet en hoe moe ik ook ben, na 22.00 uur krijg ik een of andere hyper-aanval, die ervoor zorgt dat ik niet voor 1 uur in slaap val.

Shadowflower: dat is niet waar. Ik probeer het namelijk al jaren: 's ochtends gewoon normale tijd eruit (dat is voor mij dus 4.45/5.00 uur), de hele dag doorgaan zonder te slapen en dan 's avonds om 22.00 uur naar bed. Resultaat: mijn plafond aanstaren tot een uur of 1 's nachts. Misschien dat dat voor sommige mensen werkt, voor mij helaas niet en dus waarschijnlijk voor meer mensen niet.
Daarbij sport ik 3x in de week 's avonds best fanatiek (skaten of hardlopen) en doe ik mijn paard 5x per week. Dus op zich genoeg redenen voor de meeste mensen om om 20.00 uur in een coma te raken :).

Heb ook ooit bij de huisarts geloof ik een of ander blad gelezen waar dus instond dat je het patroon van een ochtend- of avondmens niet kan doorbreken..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:13

Sodeletuut schreef:
Cayenne schreef:
mika11 schreef:

Uit jezelf om 6 uur wakker??

Jep :j en dan meteen een kwartiertje sporten (als ik er toe in staat ben) :+

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:16

Sinds een paar weken ben ik weer helemaal het nachtmens.. In de winter is het een crime, maar in April begint het feest dat ik moeiteloos vol energie van 6.00 - 23.30 (of nog langer) door kan.. Ik ga nu 's morgens sporten of zwemmen om dat nuttig te besteden, maar ik vind het heerlijk om op die zonne-energie te werken :))

_Denisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:34

een vriendin van mij die kon ook haast niet in slaap komen maar dat was omdat ze bijna geen/heel laat Melatonine aanmaakt nu krijgt ze daar medicatie voor en gaat het goed met een goed slaapritme, misschien kan dat het zijn?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:36

Ik ben echt een ochtendmens, niet handig met een avondmens als man :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:41

Hoi ik ben ook een dagslaper helaas maar waar ik ben een adhder en slik savond medicijnen mede om moe te worden en rustig

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:44

Zelfde hier. Ik werk smiddags en savonds, vaak tot 23:00. Daarna kan ik nooit slapen. Ik sta rond 08:30 op iedere dag, maar ik ben echt heel ochtendmens. In de avond kan ik rustig tot een uur of 02:00 vrolijk opblijven!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:46

Hier ook een avondmens.. Heel vervelend, want ik word ook niet moe. 's ochtends kan ik bijna niet wakker worden, dan denk ik van ik ga vanavond echt om 10 uur op bed, maar 's avonds heb ik weer nergens last van en kom ik niet in slaap..

Ik werk gewoon 5 dagen van 8 tot half 5, maar blijf er last van houden..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:57

Ik val onder koffiemens.
Je mag me wakker maken wanneer je wil om iets te doen, maar geef me dan tenminste koffie.
Dus ipv een goeiemorgen krijg je een "Is er koffiiieeee?!"

Als ik al een beetje een ritme heb, hangt het af van mijn bezigheden. Nu werk ik, dus is dat 7.20 opstaan en tegen 23.30 toch wel liggen snurken.
In schoolmodus is dat idem, maar dan een uurtje vroeger.
Vakantie-/ studentenmodus is dat om 9u eens opstaan om de hond buiten te laten en de krant te pakken, en 11u30 effectief opstaan. En rond 02.00 à 02.30 gaan slapen.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:34

Haha dat lijkt me best handig.

Maar zoals nu bijvoorbeeld. Ik weet dat ik eigenlijk allang zou moeten slapen, maar ik ben gewoon niet moe! En morgen ochtend ben ik niet vooruit te branden.. Irritant!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:37

Wat? het is nog maar ..
oeps, tien en half :P

Het internet is zo interessant :(

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:43

Ik wou dat ik een avond mens was. Ik ben om 12 uur altijd helemaal uitgetelt en dan kan ik overal slapen :') best leuk idee dat ik binnenkort tot 1.30 moet werken :=