Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

( heel slecht ik weet het) 
)
Cayenne schreef:Melle_Odet, klinkt alsof wij hetzelfde hebben.
Alleen rook ik niet (en foei, dat is echt de doodsteek wanneer je COPD hebt
Mijn dokter heeft me op het hart gedrukt noooooooit te gaan roken, want dat ga ik niet overleven)
Ik slaap ook het liefst zo hoog mogelijk, alleen krijg ik dan weer last van m'n rug omdat je in een bocht gaat liggen
Ik had het wel geweten als ik jou was.
(verwaarloosde bronchitis in combinatie met in de rook van anderen zitten is geen goede combi
)
dus eten mag nog wel.Quellian schreef:Lalidan, dan moet er ook gestopt worden met alcohol drinken (leverproblemen), gestopt worden met eten (vet is ook niet goed voor de vaten), autorijden (lévensgevaarlijk, kost ook geld als je in het ziekenhuis komt te liggen doordat je een ongeluk krijgt), dus ik vind je post niet helemaal terecht.
Ik heb een longziekte en ik rook, MAAR de aandoening die ik heb komt maar heel zelden voor en dan grotendeels bij mensen die niet roken. Moet ik dan stoppen met roken ondanks dat mijn longen vooruit gaan? Medicijnen moet ik toch wel slikken, of ik nou wel of niet rook.
Ik daarentegen drink geen alcohol en snoep niet, dus heb dan wat credits de andere kant op
Het lijkt me ook wel een relevant onderwerp in dit topic.

Ik heb hem zelf overigens nooit gehaald ondanks de oproep.
Ik was niet degene die begon over roken, maar dat geeft niets. Quellian schreef:Ik veeg niets weg hoor MB, maar zoals je wellicht weet is roken bij mij niet de aanleiding, maar hooi & stro en dus mijn hobby.
Overigens is dit geen topic om roken te bekritiseren of te bediscussieren, daarover bestaan al 300 topics.
purny schreef:Wat ik het ergst vind is dat de groep die wil stoppen met roken, het vergoed krijgen en wij helemaal niks of minder. Dat is toch krankjorum? Ik hoest op het moment nog wel een beetje maar heb veel last van sputum. Daar wordt ik gestoord van.. meer mensen er last van?
Maar goed, straks is de temperatuur wat stabieler en dan gaat het weer wat makkelijker hoop ik.
Dat schijnt te maken te hebben met de minder rekbare longblaasjes waardoor je minder lucht inneemt, daardoor sneller gaat ademen en het dus ook warmer krijgt.
...Idd wat last van mijn rug maar beter dan geen adem!
. Maar goed ben nu al weer nerveus voor zo
Heb nu alleen nog aeromir in huis en loratadine voor mijn allergie. De huisarts zei me wel dat ik af en toe langs moet komen zodat zij mijn longfunctie kunnen checken omdat ik altijd dus door mijn klachten heen ben gelopen. Maar verder heb ik geen klagen. Mijn laatste allergie aanval is nu 1,5 maand geleden denk ik? (Vriendlief had een bloempje voor me geplukt
). Sindsdien gebruik ik dagelijks loratadine en ik doe 1 á 2 keer per dag een pufje aeromir omdat het seizoen weer begint en ik het wel weer begon te voelen. Enige wat ik wel altijd blijf houden is dat ik het snel koud, maar bij inspanning ook heel snel heel warm heb.
Heel veel sterkte in het ziekenhuis weer meid!
. Dan ineens komt er slijm mee. Evenals na het eten vaak. Overigens kan ook ik geen zuivelproducten eten. Allereerst komen mijn maag en darmen in protest, maar daarna hoest ik ook erg veel slijm op. Nou schijnt dat wel typisch bij die producten te horen, maar ik heb het dus ook met andere dingen die ik eet.
Wat dat betreft was singulair toch wel redelijk uniek blijkbaar (en ik dus ook, want als er ontzettend veel mensen zouden zijn met dezelfde klachten, zouden er allang meer en betere medicijnen zijn).

).