verstandskies, ziekenhuis of eigen tandarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:16

2 a 3 jaar geleden is bij mij links boven eruit gehaald.
omdat ik redelijk ruimte gebrek had is daar door de links onder kies naar boven gekomen en gaan kantelen.
a.s. maandag gaat die eruit.
de vorige is door mijn eigen tandarts getrokken en maandag gebeurd dat weer.

de vorige is zeer netjes en snel verlopen en ik ga er van uit dat dat nu weer zo zal gaan.
een beetje tandarts kan wel inschatten wat hij wel of niet kan.

Arabesk

Re: verstandskies, ziekenhuis of eigen tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:10

Afspraak gemaakt bij de TA voor over twee weken :\

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:22

Dat is nog wel een hele tijd om er tegen op te zien.... :P

Als ik je een tip mag geven, zou ik een aantal dagen van te voren beginnen met de D6 Arnica druppels (VSM)!!! Top spul!
En voordat je naar de tandarts gaat 2 paracetamols nemen, zodat je alvast een spiegel op bouwt en dan na de behandeling (voordat de verdoving is uitgewerkt) nogmaals 2 en dan voor het naar bed gaan 2!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:24

ik moest eerst om 9h 's ochtends, maar heb daar maar 11h van gemaakt, aangezien oxazepam na 3 uur na inname op z'n hoogtepunt is :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:10

Je mag er daar 2 van per dag, misschien een idee om er 1 de nacht van te voren te nemen!? (ik sliep er in het ieder geval erg goed van :P ) (en je zult dat al wel weten, maar neem aan dat je dan niet zelf rijdt?!)

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:16

Ik heb ook een verstandskies bij de tandarts laten verwijderen. Ik zag er erg tegenop en op het moment dat ik dacht oeiii nu gaat hij beginnen was hij al een watje aan het halen, de kies was er allang uit en ik had niets gevoeld :+

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:14

mijn eigen tandarts heeft het gedaan :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 09:20

Kentaro schreef:
Je mag er daar 2 van per dag, misschien een idee om er 1 de nacht van te voren te nemen!? (ik sliep er in het ieder geval erg goed van :P ) (en je zult dat al wel weten, maar neem aan dat je dan niet zelf rijdt?!)

dat was ik wel van plan ja, de TA zit hier op het dorp, dus ik hoef niet ver te rijden

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:35

Mijn tandarts is m'n oom en die vertrouw ik echt wel! Alleen verstandskiezen laat ik gewoon lekker bij de kaakchirurg doen. Als ze onverhoopt iets tegenkomen lig ik liever bij de chirurg :P

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:48

Ik moest mijn verstandskies (boven) laten trekken, want de helft was er af gebroken. Hij zei dat hij het zelf zou trekken. Ik vroeg toen of het wel zou lukken, omdat de helft er af was, maar hij zei dat als hij had gedacht dat het niet zou lukken, hij mij wel had door verwezen naar het ziekenhuis.

Resultaat: Nergens last van gehad, en ik heb er niks van gevoelt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:54

ik zeg lekker naar het ziekenhuis, ze hebben gewoon veel meer mogelijkheden is mij zelf ook opgevallen en die waren zo makkelijk mn kiezen dat er gelijk twee aan beide kanten uitgingen, en de ta kreeg ze niet op de foto. in het ziekenhuis ging er gewoon een camera om mn hoofd heen met een stokje tussen mn tanden en niet zon heel geval in je mond tegen je gehemelte. leve de kaakchirurg

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:14

Arabesk schreef:
ik moest eerst om 9h 's ochtends, maar heb daar maar 11h van gemaakt, aangezien oxazepam na 3 uur na inname op z'n hoogtepunt is :+

Zo heftig?

Ik heb er 2 laten trekken en had genoeg aan 1 of 2 paracetamollen. En volgens mij heb ik bij de laatste (vorig jaar) niet eens iets nodig gehad. Of dat weet ik niet meer omdat ik nog bijna dagelijks 2 tot 4 van die pillen slik voor mijn rug }>

Maar goed ik heb alleen maar goede ervaring bij de tandarts , ook met de laatste tand die erg scheef lag. Maar het is haar gelukt( klein aziatisch vrouwtje :D )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 20:19

oxazepam is om rustig te blijven _O- ik ben bang voor naalden en dus de verdoving, wat ze daarna doen maakt me geen ruk uit maar die NAALD!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:40

Ik ben erg bang van de tandarts gelukkig gaat het steeds beter hoor maar ben ook naar de kaakchirurg geweest om een verstandskies te laten trekken.
Mijn tandarts had op de verwijzing gezet over mijn kokhals reflex waardoor ik heel snel in paniek raak en daar haakte de kaakchirurg zo goed op in zo lief en rustig was echt super tevreden en daarna geen pijn gehad zelfs geen pijnstillers nodig gehad dus wat wil je nog meer!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:21

Ik heb nooit vorraf pijnstilling genomen. Ik weet nooit echt of dat een goed idee is samen met de verdoving. Verdovingen werken al ontzettend sterk en lang bij mij. Ik heb een paracetamol genomen een uurtje na het trekken en vlak voor het slapen gaan. In het ziekenhuis krijg je ook extra pijnstilling mee als je wilt, bij de tandarts doorgaans niet. Ik heb geen enkel pijntje gevoelt ervan. Alleen dat vieze watje dat ze erin prakken vond ik echt afschuwelijk en heb ik zo snel mogenlijk uitgespuugt (wel een beetje genant als je met de metro onderweg naar huis bent).

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:02

Ik heb mijn verstandskiezen gewoon bij mijn tandarts laten trekken. Van geen een heb ik last gehad, was telkens in een paar minuten gepiept. En hij gebruikt van die hele dunne verdovingsspuitjes die je niet eens voelt, je voelt alleen een paar keer een drukje tegen je tandvlees en that's it! En na 20 min is het alweer uitgewerkt ;)
Voor mij dus geen kaakchirurg als mijn tandarts meent dat hij het wel kan. Ben super tevreden over hem!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:52

xxappiexx heb je je onderste verstandskiezen ook bij de tandarts laten trekken?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 10:01

ik heb rechts boven én onder laten doen nu bij de TA, ondanks een kromme wortel kreeg hij m er gewoon netjes uit. Alleen heb ik veel napijn gehad, maar dat ligt misschien aan het feit dat ik al 31 ben :+

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:02

Oke ik dacht dat de kiezen onder altijd in het ziekenhuis moesten, geen idee hoe ik erbij kom

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:03

Toen ik een jaar of 3 geleden 2 bovenkiezen (dus geen verstandskiezen) moest laten trekken, heeft mijn tandarts mijn bovenste verstandskiezen ook gelijk getrokken. Het was toch allemaal verdoofd.
Maar goed, dat had ie mij niet verteld (ik heb enorme tandartsangst gehad dus dat was heel slim van hem om het niet te vertellen :D ) en toen ik 2 dagen geleden weer voor controle in de stoel lag en hem vroeg wanneer mijn bovenste verstandskiezen er uitmoesten, heeft ie me keihard uitgelachen _O-
Ik heb er echt serieus nooit wat van gemerkt dat ze eruit waren en ook nooit last van gehad, dus wanneer mijn onderste verstandskiezen eruit moeten, laat ik het lekker door mijn eigen tandarts doen :D

Fijn dat het meeviel!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-04-11 10:05, in het totaal 2 keer bewerkt

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:04

Ik ben ook bij de onze tandarts geweest samen met mijn zusje mocht ik toen ik twee zij drie. Was zo gebeurt en ik had iets last maar met een paracetamol was dat ook weer verholpen en mijn zusje die deed savonds alles weer dus lekker prakkie eten tenminste dat at ze al twee uur later en zij had ook nog een hechting onder.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:09

Cayenne schreef:
Toen ik een jaar of 3 geleden 2 bovenkiezen (dus geen verstandskiezen) moest laten trekken, heeft mijn tandarts mijn bovenste verstandskiezen ook gelijk getrokken. Het was toch allemaal verdoofd.
Maar goed, dat had ie mij niet verteld (ik heb enorme tandartsangst gehad dus dat was heel slim van hem om het niet te vertellen :D ) en toen ik 2 dagen geleden weer voor controle in de stoel lag en hem vroeg wanneer mijn bovenste verstandskiezen er uitmoesten, heeft ie me keihard uitgelachen _O-
Ik heb er echt serieus nooit wat van gemerkt dat ze eruit waren en ook nooit last van gehad, dus wanneer mijn onderste verstandskiezen eruit moeten, laat ik het lekker door mijn eigen tandarts doen :D

Fijn dat het meeviel!

_O- geweldig! Helemaal niets gemerkt :')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 10:27

Boven merk je ook bijna niets van, die zijn er uit voor je er erg in hebt :j

Onder is váák in het ziekenhuis omdat die de neiging hebben scheef te gaan liggen, maar als ze redelijk recht staan kan je TA het evt ook.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:38

goed dat je het bij je eigen ta laat doen aangezien als de ta het zelf kan het niet vergoed wordt in het zh. Dit is sinds 1 januari dit jaar veranderd. Alleen extracties die de ta niet zelf kan wegens bijv erg kromme wortels worden met een verwijzing van de ta vergoed bij de kaak chirurg. Dus niet meer op eigen houtje naar het zh gaan want je komt met een fikse rekening thuis.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:14

dat zei mijn moeder dus ook: het wordt niet meer vergoed als je naar de kaakchirurg gaat. Helaas heb ik zo'n eigenwijze tandarts die zichzelf overschat en denkt dat ie alles zelf kan. Hij blijft er dus mooi af, ik neem wel een ibuprofennetje extra en zeg tegen mezelf dat ik me aanstel en geen kiespijn heb