wie heeft ervaringen anti depressieva?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:07

Ik heb ongeveer vier jaar lang Seroxat geslikt. Heel lang 10mg, laatste 1,5 jaar 5mg.
In het begin even hoofdpijn gehad, wat misselijk en slecht geslapen.
Sinds januari ben ik gaan afbouwen en sinds begin maart ben ik helemaal gestopt.
In het begin weer slecht geslapen. Heb nu alleen nog steeds wel af en toe last van duizeligheid.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 18:10

Haagsemeid schreef:
Ik heb ongeveer vier jaar lang Seroxat geslikt. Heel lang 10mg, laatste 1,5 jaar 5mg.
Sinds januari ben ik gaan afbouwen en sinds begin maart ben ik helemaal gestopt.
In het begin weer slecht geslapen. Heb nu alleen nog steeds wel af en toe last van duizeligheid.

niet dat je stemming eerst vereergerde?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:54

Zit nu een jaar aan de a.d. en ben nu aan het afbouwen om weer over te stappen op een ander soort.
In het begin verergde m'n situatie inderdaad. De eerste week heb ik doodziek op een bank gelegen, kon niet lopen, kon niet eten, kon niets..
Heb in het begin ook een periode gehad dat ik geen idee had waar ik was en wat ik deed. Werd er heel vlak door.
et heeft z'n tijd nodig (zoals gezegd 6 a 8 weken) om goed in te werken.
En nu is het bij mij zoeken wat wel werkt.. Er zijn zoveel soorten AD.
Blijven de bijwerkingen te lang, neem dan contact op met de huisarts/psychiater, want dan is het misschien niet het juiste middel voor jou.
Maar je moet het wel even de tijd geven om in te werken.

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:33

Ik heb bijna een half jaar Nortrilen geslikt, maar dit was hopeloos bij mij. Paniek, huilen, woede, alles werd alleen maar erger. Had ook enorm last van obstipatie en inderdaad de droge mond. Daarna overgestapt op Fluoxetine en dat was een verademing. Kon na een week al een enorm verschil merken en heb hier ook geen bijwerkingen van gehad. Dit heb ik ook een flinke tijd geslikt, maar vanwege sexuele probleempjes en vermoeidheid ben ik sinds dinsdag overgestapt op Wellbutrin. Ben benieuwd of dit middel werkt en ook de probleempjes waarbij Fluoxetine niet werkte oplost, heb tot nu toe in ieder geval nog geen last van bijwerkingen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 21:10

Michje schreef:
Ik heb bijna een half jaar Nortrilen geslikt, maar dit was hopeloos bij mij. Paniek, huilen, woede, alles werd alleen maar erger. Had ook enorm last van obstipatie en inderdaad de droge mond. Daarna overgestapt op Fluoxetine en dat was een verademing. Kon na een week al een enorm verschil merken en heb hier ook geen bijwerkingen van gehad. Dit heb ik ook een flinke tijd geslikt, maar vanwege sexuele probleempjes en vermoeidheid ben ik sinds dinsdag overgestapt op Wellbutrin. Ben benieuwd of dit middel werkt en ook de probleempjes waarbij Fluoxetine niet werkte oplost, heb tot nu toe in ieder geval nog geen last van bijwerkingen.

echt waar?! hmmm dus kan ook dat dit gevoel niet minder word?! pfff ;( ik help je iig duimen dat je nu een beter middel gevonden hebt.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:14

De eerste week/2 weken kan het juist zijn dat je klachten verergeren...
Daarna zou het toch wel weer rustig aan beter moeten gaan worden.
Succes er mee en hou nog even vol!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 12:12

pfff heftig hoor dit... morgen ook nog een verjaardag vieren -O-

girlyggirl

Re: wie heeft ervaringen anti depressieva?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 19:43

waarom zijn avonden toch altijd t lastigst

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:44

Geen idee.....
Daar heb ik gelukkig geen last van, heerlijk lam op de bank hangen met lappie op schoot.
Sterkte er mee!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:43

girlyggirl schreef:
Haagsemeid schreef:

niet dat je stemming eerst vereergerde?

Nee heb ik geen last van gehad