verstandskiezen weg laten halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: verstandskiezen weg laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 10:46

pff heel veel succes dan.
gelukkig zitten mijn linkerkaand nog netjes onder het tandvlees en heb ik er geen last van.
eigenlijk durf ik niet te gaan maar ik zal wel moeten als ik van de pijn af wil.
ben ik eens benieuwd hoe dat met jou vrijdag gaat.
ben je niet nerveus?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:48

Ik weet echt niet wat mij te wachten staat en ben daarom niet zo nerveus.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:02

Nou zal ik dan even een positief verhaal neerzetten??
Mij was verteld dat mijn verstandskiezen niet slechter konden liggen..
Ik zou waarschijnlijk heel veel last krijgen..

Bij beide totaal geen pijn gehad :)
Dus het kan ook anders!!

Succes TS, hopelijk valt 't mee!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:07

Bij mij zijn ze er alle vier ook uitgehaald, in drie keer.
De eerste keer moest ik er twee, de tweede en de derde keer eén.
Vond de prikken totaal niet pijnlijk, de laatste keer had ik een andere tandarts en daarbij voelde ik er al helemaal niets van.
Ze zaten er bij mij ook net pas in en waren daarom ook makkelijk weg te halen, de laatste keer heb ik zelf aan de tandarts gevraagd of ze hem eruit wilde halen.
Nu ben ik er tenminste vanaf en kan ik er later geen problemen meer mee krijgen!
Heb bij alle drie de keren niet eens pijnstillers hoeven te gebruiken, voelde het natuurlijk wel maar het was echt niet super pijnlijk en ondraaglijk. :)

Van mijn kant dus geen horrorverhalen! :))

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:08

Ik heb ze alle vier eruit laten halen. In 4x dus per keer maar 1.
2 bij de kaakchirurg onder, lagen nog in mijn kaak.
Spuiten waren vervelend en het getrek aan je hoofd maar de pijn viel ontzettend mee.
Meteen na de behandeling speciale zakjes met pijnstilling genomen en daarna niet meer nodig gehad.
Eerste dagen alleen soep/vla etc gehad om het wondje met rust te laten en echt heel weinig last gehad.

Boven heb ik bij de tandarts laten doen. Spuiten voelde ik bijna niet.
Kiezen waren er zo uit en totaal geen last gehad!
Mijn wang voelde heel dik van de verdoving maar voor de rest niet heel veel pijn.
Ook meteen pijnstilling genomen om de pijn voor te zijn.
Het was wel een vervelend gevoel maar ik ben denk ik 2 dagen niet naar werk/school geweest en daarna wel gewoon.

Het zijn dus niet alleen maar vervelende ervaringen!

Je geur uit je mond is denk ik niet heel vreemd, wat mensen al hier zeggen gewoon goed spoelen.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:13

Nou, ook ik met een positief verhaal. ;)
Ook mijn kiezen lagen niet heel geweldig, eerste keer 1 kies laten verwijderen, weinig last gehad. De tweede keer heb ik de overige 3 eruit laten halen, nog minder last gehad dan de eerste keer. Kreeg alleen een kleine ontstekingsreactie omdat ik geen ibuprofen had genomen de eerste 2 dagen. Was binnen 2 a 3 dagen over.

Succes Sammy1 en Th0mas!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 12:26

pff word steeds zenuwachtiger heb geen zin bah.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:34

Ben ik even blij dat die van mij voorlopig nog niet tevoorschijn komen!! :oo

Rot joh TS! Ben benieuwd wat de tandarts zegt..

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 14:15

Zit nu in het ziekenhuis helemaal aan trillen doe me maar liever een bevalling hihi.pfff

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:59

En? Is het meegevallen?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:54

Nou ik heb er vanochtend 2 uitgekregen bij de tandarts en ik vond het enorm tegen vallen.. Die verdovingsspuit onder was zo gemeen! Heb een poosje terug een navelpiercing laten zetten nou dat viel echt in het niets vergeleken met de pijn van die spuit. Maar goed poosje gewacht en toen begon hij aan m'n bovenste kies te trekken en dat deed toch zeer! Dus meer verdoving en toen voelde ik alles nog steeds gewoon dus nog meer verdoving en toen had ik inmiddels al 10 spuiten ofzo gehad. En toen voelde ik de bovenste niet toen hij hem eruit had, hij had hem er ook zo uit. Onder heb ik wel gewoon gevoeld en dat deed zeer! Bah.. En nu voelt het gewoon heel raar, heb constant m'n mond vol met bloed en het doet zeer. Hoop dat ik er snel vanaf ben. Gelukkig groeien ze niet weer aan. :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 20:59

Ik was daar geweest en de arts kon niks vinden heb een spuitje meegekregen om uit te spoelen wat ik al deed,dus kan ik het me opsoppen met de pijn.hij zei dat was normaal.

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:26

Heel herkenbaar :=

Heb je nog last? Ik had net als jij eerst niet zoveel last, een aantal dagen later wel. Ook met een vieze geur en vooral 's nachts veel pijn. Naast de 600 mg. die ik 3 keer per dag mocht nemen ook nog eeen paar 400 gr. gebruikt, maar hielp amper. Is wel goed om ontstekingen tegen te gaan!

Heb dit toen ook nagevraagd, en er schijnt een bacterie te zijn (komt niet bij iedereen voor) die na ong. een week vanzelf overgaat (ben de benaming vergeten). Het is even vervelend, zeker die geur, maar gaat dus vanzelf over.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:18

de wond zelf ziet er een stukje beter uit s nachts doet inderdaad veel pijn overdag gaat het nu wel gelukkig.
jildau wat vervelend van die spuiten en zoveel.
gaat het nu beter met je?

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:47

Voor mij is het alweer een tijd terug gelukkig, nu nergens meer last van! Maar echt, ik ga nooit weer naar een kaakchirurg. Onbeschofte lui!

Wat trouwens voor mij ook goed werkte was mondwater van een merk waar ik niet meer op kan komen.. zit in een grote witte fles, zijn meerdere varianten van, vrij prijzig (meen een euro of 7/8), maar erg fijn, én zonder alcohol. Te koop bij o.a kruidvat en trekpleister.

Succes nog even :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 11:21

ok dankjewel,
ik heb van hun zo n spoelspul gekregen dat bijt goed op de wond maar voelt daarna wel fijn aan,
ja onbeschoft zijn ze zeker,
ze behandelen je als een nummer,
terwijl de assistente juist heel erg leuk waren.

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:50

Het lijkt wel of je bij de mijne bent geweest := , maar dat zal wel niet, was in Enschede.

Had meerdere malen aangegeven dat ik als de dood was (beide keren nat van het zweet, de 2e keer wist ik niet eens meer of ik zo nat was van het zweet of gewoon in mn broek had geplast, en nee, das geen grapje :o ), en ook dat ik bij verdoving van de tandarts vaak flauwgevallen ben (geen idee of het spanning is of dat ik er niet tegen kan).. ze deden er niks op uit! De 1e keer werd ik alleen op een ander kamertje gezet om 'af te koelen', 2e keer moest ik maar in de wachtkamer gaan zitten om bij te komen. Moest eind vd middag en als ik naar mijn eigen apotheek moest gaan zou ik nooit op tijd zijn, dus gevraagd of ik ook in Enschede naar de apotheek kon. Zelfs daar konden ze geen antwoord op geven.. Inderdaad echt nummertjeswerk 8)7 .

Is de nare geur al wat weg?

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:55

Jeetje Linsey, dat kan idd echt niet.

Mijn tandarts heeft mij voordat ik een afspraak ging maken een aantal namen ingefluisterd waar ik beter geen afspraak bij kon maken, dat schenen nogal beulen te zijn. Heb afspraak gemaakt bij een andere, en ben supergoed behandeld.

Sammy, hoop dat het snel wat beter gaat!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:34

Ik had ook uitermate lastige verstandskiezen. Alle 4 groeide ze horizontaal en al onder andere tanden door! :') Mijn orthodontist had mij verteld dat het een zeer lastig ingreep zou worden en het maar moest laten doen onder algehele narcose.

Ik was als de dood. Onder algehele narcose wilde ze niet doen dus met zweet oksels naar het ziekenhuis. Zat al jankend van de schrik in de wachtkamer gelukkig waren de assistentes erg aardig. Ik was ook helemaal nat van het zweet en lag trillend als een rietje in de stoel. 5 dagen als een hamster rond gelopen en 1 maand laten mocht ik terug. Toen ging het de mist in omdat de verdoving niet goed werkte. Hevig gegild van de pijn. Ik moest maar gewoon stilliggen. 8)7 Hij kreeg ze er niet uit, ze moesten om een hoekje heen en door 2 gespleten worden. }:) De 15 minuten liepen uit naar 35 minuten...

Wederom 5 dagen als een opgezwollen hamster rondgelopen maar gelukkig met betere pijnstilling. Ze moesten zelf toegeven dat ze toch wel behoorlijk wat kracht hadden moeten zetten. Ik rook als een dood vogeltje de eerste dagen. :oo Ik kreeg er geen tandenborstel tussen omdat het zo opgezwollen was. Kan er nu wel redelijk om lachen, maar nooit meer. Dat hoeft gelukkig ook niet want eruit is eruit :D

Je moet wel goed in de gaten houden dat je geen koorts krijgt. Krijg je dat wel dan moet je direct terug gaan!

Bij sommige mensen is het een zeer makkelijke ingreep, andere komen er iets minder goed vanaf. Ik heb de kaakchirurg vriendelijk bedankt en hem gezegd dat ik hoopte hem nooit meer in deze situatie hoeven te ontmoeten. :')

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:37

Pff ikke, wat een verhaal zeg! Heftig! Heb hem ook op dezelfde manier bedankt ;)

Je hoort idd heel verschillende verhalen, de 1 nauwelijks last, de ander vergaat van de pijn. Ik had gelukkig helemaal geen dikke wangen gekregen, maar kon mijn mond (zeker de 2e keer) nauwelijks open doen om te praten, zeker 's nachts. En de ibu kreeg ik alleen maar hoofdpijn van :') (wat een belachelijk slecht spul moet dat trouwens zijn, kreeg er hoofdpijn van, zweette me dood na zo'n tablet, 'hartkloppingen' oid. Voor mij lieven nooit meer ibufprufen). Moest dus kiezen tussen hoofdpijn of tandpijn..

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:53

Ik heb 3 weken geleden links onder weglaten halen, 1,5 week last gehad. ook goed dik geweest en vieze smaak. Dat is nou helemaal weer goed. gister is rechts onder weggegaan. Ook wel dik maar een stuk minder en heb er ook echt veel minder last van. Allebij de keren hebben ze wel hevig kracht moeten zetten en moeten boren. De eerste keer werd mijn onderkaak gebruikt om daar kracht op te zetten. Voelde aardig gekneust daarna. Assistentes en artsen waren erg aardig.( moest ook wel want lag echt te shaken op die stoel.) Verdovingsspuiten vond ik links minder vervelend als rechts.. Maar o wat ben ik blij dat ze eruit zijn!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 20:00

ikkuh15 schreef:
Ik had ook uitermate lastige verstandskiezen. Alle 4 groeide ze horizontaal en al onder andere tanden door! :') Mijn orthodontist had mij verteld dat het een zeer lastig ingreep zou worden en het maar moest laten doen onder algehele narcose.

Ik was als de dood. Onder algehele narcose wilde ze niet doen dus met zweet oksels naar het ziekenhuis. Zat al jankend van de schrik in de wachtkamer gelukkig waren de assistentes erg aardig. Ik was ook helemaal nat van het zweet en lag trillend als een rietje in de stoel. 5 dagen als een hamster rond gelopen en 1 maand laten mocht ik terug. Toen ging het de mist in omdat de verdoving niet goed werkte. Hevig gegild van de pijn. Ik moest maar gewoon stilliggen. 8)7 Hij kreeg ze er niet uit, ze moesten om een hoekje heen en door 2 gespleten worden. }:) De 15 minuten liepen uit naar 35 minuten...

Wederom 5 dagen als een opgezwollen hamster rondgelopen maar gelukkig met betere pijnstilling. Ze moesten zelf toegeven dat ze toch wel behoorlijk wat kracht hadden moeten zetten. Ik rook als een dood vogeltje de eerste dagen. :oo Ik kreeg er geen tandenborstel tussen omdat het zo opgezwollen was. Kan er nu wel redelijk om lachen, maar nooit meer. Dat hoeft gelukkig ook niet want eruit is eruit :D

Je moet wel goed in de gaten houden dat je geen koorts krijgt. Krijg je dat wel dan moet je direct terug gaan!

Bij sommige mensen is het een zeer makkelijke ingreep, andere komen er iets minder goed vanaf. Ik heb de kaakchirurg vriendelijk bedankt en hem gezegd dat ik hoopte hem nooit meer in deze situatie hoeven te ontmoeten. :')

dat is dan ook een hele ervaring gelukkig heb je ze eruit.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 20:02

war een verhalen.
het gaat steeds beter.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:14

Mijne is nu ook inmiddels eruit, ze deden in 2 minuten en ik zit nog met verdoving.

Ik wacht ff af met die pijn en doe alvast bruistablet van ibuprofen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 14:55

ok dat heb ik ook gehad met die verdoving,
de ingreep zelf stelt opzich ook niks voor,
vond hem wel erg bot die arts.
maar die pijn daarna grr,
eerste drie dagen gingen echt goed.
hoop voor dat je er geen last van krijgt.
hebben ze je gehecht?