Alcoholgebruik onder de bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Alcoholgebruik onder de bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:09

ik heb de laatste 2 jaar bijna geen alcohol meer gedronken :+ misschie 4 glaasjes goldstrike en 2 glaasjes wijn :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:14

Ik drink door de weeks thuis niet, maar er zijn twee avonden dat ik wel wat drink, dat zijn meestal de dinsdag en de zaterdagavond. Die twee avonden zijn goed voor 10-15 glaasjes alcohol. Ik drink dan meestal jenever cola.
In de zomer drink ik minder, dan drink ik veeeeeel water en op de terrasjes zo'n lekkere grote bel ijsthee met een citroentje en ijsklontjes :D (daar ben ik echt verzot op!)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:17

Helemaal niks :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:22

Ik drink heel soms wat met uitgaan of een lekker wijntje bij het eten.
Uitgaan doe ik trouwens ook hooguit 1x in 3 maanden!
Mensen denken vaak dat ik vet dronken ben als ik in de kroeg sta omdat ik zo idioot doe. :)) En dat terwijl ik aan de cola zit.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:34

Ik drink echt nagenoeg nooit. Laatste keer was met Trance Energy, 3 mixdrankjes ofzo. Dat was in februari geloof ik. Daarvoor had ik met oud en nieuw 1 glaasje champagne op. En dat noemt zich dan een student :P

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:42

Ik drink 2 a 3 keer per jaar een paar biertjes op de tentfeesten in de buurt. De rest van het jaar drink ik geen druppel, en ook bijv niet met oud & nieuw. Een glaasje fris smaakt me net zo lekker :)

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:46

Eerder dronk ik redelijk wat, nu vind ik er niet zoveel meer aan, zijn weken dat ik geen glas aanraak, of dat een half glas wijn in de gootsteen verdwijnd. Ik lust ook niet veel soorten alcohol, pisang, malibu etc. vind ik allemaal rotzooi, het enige wat ik lust is 43, wodka met redbull of een lekker wijntje.

Waarom ik amper meer drink, geen idee eigenlijk. Misschien omdat ik zelf in een cafe werk, en me af en toe behoorlijk stoor aan dronken mensen :') Ook heb ik er een hekel aan om de volgende dag wat vermoeider/slapper te zijn.

Enige keer wanneer ik wel redelijk wat drink is met het dorpsfeest wat we 1 keer per jaar hebben.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:50

Ik vind 't wel opvallend. Ik dacht dat we een drinkprobleem hadden in Nl, maar dat schijnt hier dan nog wel mee te vallen :P Of ze reageren niet natuurlijk.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:52

Ik drink echt bijna nooit, heb er weinig behoefte aan ook :P . Alleen met kerst en oud & nieuw wil ik nog wel eens een paar wijntjes drinken, maar verder eigenlijk bijna nooit.

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:54

_Tara_ schreef:
Of ze reageren niet natuurlijk.

Dat denk ik }>

Maar denk eens goed na, wie vond het nou niet stoer/spannend om op zijn 14/15e wat te drinken? Zeker jongeren waarvan de ouders heel streng zijn qua alcoholgebruik. Nu is het allemaal 'legaal', dus lang niet zo spannend en stoer meer.

Ik verbaas me overigens iedere keer weer hoe makkelijk het is voor jongeren om zonder problemen alcohol te halen in de supermarkt. Noem mij maar een kreng, maar bij twijfel, vraag ik altijd om id op mijn werk :j .

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:56

Ik drink regelmatig een glas wijn bij het eten, gemiddeld 2 keer per week.
Dan nog wel eens een borrel als ik thuiskom van een drukke dag, zeg ook 2 keer per week.
Als ik op stap ga drink ik geen alcohol.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:59

Hm ik geloof ik best veel :o
Ik zit bij de studentenvereniging, ook in een comissie en na de vergadering op dinsdag doen we sowieso een drankje met z'n allen.. En we krijgen nogal eens wat toegeschoven :o
En op feestjes.. verschilt bij mij heel erg, ene keer helemaal niks en dan weer een keer 8 mixjes :o
Maar paar weken/maanden zonder moet makkelijk kunnen hoor :D

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:00

Op het moment drink ik helemaal geen druppel meer vanwege me medicijnen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:20

Linsey1 schreef:
Maar denk eens goed na, wie vond het nou niet stoer/spannend om op zijn 14/15e wat te drinken?

Ik. Mijn ouders waren altijd heel makkelijk met alcohol, al vanaf vrij jong zelfs. Nou ja, als in een bodempje of een slokje wijn (en dat mag je letterlijk nemen) bij een goed diner dan. Tegenwoordig schijnt dat heel fout te zijn, geloof ik. Maar ik heb daardoor alcohol altijd heel normaal gevonden, niet iets om stoer mee te doen en spannend was het al helemaal niet.
Gevolg van die opvoeding is verder dat ik toen en nu een heel matige drinker ben die alcohol ziet als iets voor bij gezellige gelegenheden, net zoals nootjes, kaasjes of ander lekkers. Net zoals warme chocolademelk bij koud weer en Sinterklaas en koffie in de ochtend en na het eten 'hoort'. En net zoals bij koffie en chocolademelk moet ik er maar net ook nog zin in hebben...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:23

Ik drink al 20 jaar geen druppel meer,heb er ook geen behoefte aan.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:26

Ik drink geen alcohol. Heb me 1 keer zo ladderzat gezopen en ben echt dagenlang beroerd geweest. Dat was een wijze les.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:28

Ik drink niet en heb het ook nooit gedaan, ook niet in mijn tiener/puber jaren. Niet vanuit principe of overtuiging, maar simpelweg omdat ik het niet lekker vind. Vaak krijg ik dan naar mijn hoofd geslingerd dat je het moet leren drinken, maar waarom zou je jezelf met veel pijn en moeite iets aanleren wat veel geld kost en wat over het algemeen genomen niet zo heel goed voor jezelf is????

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:29

Dat heb ik met koffie inderdaad en thee. Lust ik ook niet en dan krijg je ook te horen dat je 't moet leren drinken. Ik wil 't helemaal niet leren drinken :') Moet ik dadelijk ook standaard een kop koffie 's morgens omdat ik anders niet wakker word...

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:33

Ik drink alleen als ik uitga. Dat 1x in de 2 weken ofzo..
Dan druk ik ongeveer 7 drankjes ofzo met indrinken meegerekend :)

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:39

Pluizebolpum schreef:
Linsey1 schreef:
Maar denk eens goed na, wie vond het nou niet stoer/spannend om op zijn 14/15e wat te drinken?

Ik. Mijn ouders waren altijd heel makkelijk met alcohol, al vanaf vrij jong zelfs. Nou ja, als in een bodempje of een slokje wijn (en dat mag je letterlijk nemen) bij een goed diner dan. Tegenwoordig schijnt dat heel fout te zijn, geloof ik. Maar ik heb daardoor alcohol altijd heel normaal gevonden, niet iets om stoer mee te doen en spannend was het al helemaal niet.
Gevolg van die opvoeding is verder dat ik toen en nu een heel matige drinker ben die alcohol ziet als iets voor bij gezellige gelegenheden, net zoals nootjes, kaasjes of ander lekkers. Net zoals warme chocolademelk bij koud weer en Sinterklaas en koffie in de ochtend en na het eten 'hoort'. En net zoals bij koffie en chocolademelk moet ik er maar net ook nog zin in hebben...

Ik mocht wel eens een wijntje aangemengd met water, maar juist omdat dat een grote uitzondering was, vond ik het spannend om dat zelf eens stiekem te doen ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:47

Ik weet niet eens wanneer ik mn eerste slok alcohol nam.
Sowieso dronk ik op mn 16e meer dan nu. Heb er wel altijd wel goed tegen gekunt en ben nooit lam thuis gekomen :P Meestal ga ik ook met de auto naar de stad dus dan ga ik aan de fris, of 1 licht drankje voor de lekker :).

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:51

Hmm dat is echt verschillend, Zo drink ik een half jaar niks en zo in het weekend af en toe. Maar dan geen hele fles wijn. Meestal is dat dan een halve fles wijn. Dus valt nog mee. Als ik echt goed gedronken heb dan ben ik altijd zo brak de volgende dag en daar heb ik nooit geen zin in. Vandaar dat ik ook niet veel drink.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:51

Hhilde schreef:
Helemaal niks :)

Hier precies hetzelfde :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:55

Als ik uitga drink ik denk ik wel 15 glazen, vaak bier dan. (fluitjes geen amsterdammertjes :D )
als ik niet uitga drink ik in het weekend wel thuis een biertje of bijv na een avonddienst ofzo. Laatste tijd weinig meer uitgeweest dus het valt nu wel mee :P

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:56

Mijn vriend en ik halen elke vrijdag 1,5 liter wodka en 3 liter energiedrink. Daar doen we mee tot zondagavond :+