waar oordopjes kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: waar oordopjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:19

Waarom ga je uberhaupt naar zo'n concert? Het is toch van de gekken dat je oordoppen in moet hebben omdat je gehoor ander beschadigd wordt!? Men zou zoiets moeten boycotten...

Fenrir

Re: waar oordopjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:21

Hoef je niet eens naar een concert voor hoor. Ik heb zelfs in clubs vaak zat m'n oordoppen in. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:24

Snap dus echt niet dat je dan naar zoiets toe gaat. Maargoed, het zal wel modern en hip zijn om naar gelegenheden te gaan die je gehoor beschadigen. 8)7

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:33

Wat een onzin zeg. Dat heeft toch niks met modern en hip te maken? Ik ga naar concerten omdat ik een muziekliefhebber ben, niet omdat het modern en hip zou zijn. Dat 't geluid hard staat kan ik (helaas) niks aan doen. En in clubs doe ik nu eenmaal vaak mijn oordoppen in ook als het geluid beneden het max niveau zit, gewoon omdat ik dat fijn vind. Helft van de mensen zal dat niet doen, maar ik heb die dingen altijd op zak.

Jij bent zeker nog nooit naar een concert geweest dan?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:11

Wuis schreef:
Snap dus echt niet dat je dan naar zoiets toe gaat. Maargoed, het zal wel modern en hip zijn om naar gelegenheden te gaan die je gehoor beschadigen. 8)7

Ik ga naar die gelegenheden omdat ik voor muziek leef en er ontzettend van houd om bands live te zien en horen. Mijn gehoor raakt er niet beschadigd, omdat ik degelijke oordoppen draagt. What's the problem? :?

Jeetje, als we volgens jouw normen moeten leven kun je vrachtwagens ook maar beter afschaffen. Als die langsrazen komt die herrie ook echt wel boven de toegestane decibel uit. :') Gewoon een beetje je verstand gebruiken, dan is er niets schadelijks aan. Beetje overdreven hoor.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:14

Hema. Niet de gele, die doen zeer, maar de gekleurde, van die goedkope met een doosje erbij die je na een paar keer weggooit. De op maat gemaakte schijnen nog iets minder te dempen in decibel.. Deze werken voor mij prima, ik rijd motor en heb geen last van het gepiep van de wind maar hoor sirenes nog wel goed.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:22

Bij de feedback hebben ze ook veel oordoppen die tussen de dure op maat gemaakte oordoppen en de gewone gele oordoppen in zitten. In veel verschillende prijsklasses en met verschillende demping. Ik zou voor zo iets gaan omdat dat een soort gereguleerd dempt, die gele dempen in principe alles waardoor je het geluid ook uit verband haalt, je hoort dan bijvoorbeeld heel weinig hoog. Als je echt vaak gaat zijn de op maat gemaakte natuurlijk het mooiste.

Op kleine podia is alles trouwens zo hard omdat drums gewoon hard zijn en de rest daarom ook hard staat. Dat is van alle tijden en niet iets nieuws en hips. op grote concerten is het zo hard omdat het impact maakt, en om over de menigte heen te komen. Ooit concerten van de Beatles gezien? Toen had je die mogelijkheid niet en die zijn gestopt met optreden omdat je alleen nog maar de menigte hoorde.

Dat discotheken zo hard staan vind ik ook van de zotten.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 21:34

Wuis schreef:
Waarom ga je uberhaupt naar zo'n concert? Het is toch van de gekken dat je oordoppen in moet hebben omdat je gehoor ander beschadigd wordt!? Men zou zoiets moeten boycotten...

Dit vind ik eigenlijk nogal een vreemde opmerking
Ik vind het leuk mijn favoriete bands live te zien en er hangt altijd een geweldige sfeer.
Zeker nooit op een concert geweest?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 21:39

Wuis schreef:

Ik ga er niet heen omdat het zogenaamd 'modern en hip' is. Op het moment dat ik dingen ga doen omdat het hip is mogen ze me opsluiten in mijn kamer, dat is niet hoe ik ben.
Ik ga er heen omdat ik het leuk vind om mijn favoriete bands live te zien en misschien zelfs te ontmoeten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:02

Wuis schreef:

Buh, ik dacht dat je ouder was, maar je bent van mijn leeftijd! Ik ga ook graag naar concerten, vrienden van me spelen dan, of gewoon gave bands. Ik geloof niet dat ik kudo's verdien dan met hip of modern zijn...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:09

een muziekwinkel heeft vaak goede voor een leuke prijs

wel weer maf dat iedereen oordoppen draagt, kunnen ze net zo goed de muziekversterkers wat zachter zetten
voor bezoekers goedkoper en gezonder en voor de musici ook

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 10:34

spatter schreef:
een muziekwinkel heeft vaak goede voor een leuke prijs

wel weer maf dat iedereen oordoppen draagt, kunnen ze net zo goed de muziekversterkers wat zachter zetten
voor bezoekers goedkoper en gezonder en voor de musici ook

tsja, de muziek moet wel boven het publiek uitkomen. Als de versterkers zachter staan, hoor je niets meer van de muziek

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:58

Of je hoort alleen maar drums. :P