Elke dag je haar wassen: welke shampoo/ conditioner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hackie

Re: Elke dag je haar wassen: welke shampoo/ conditioner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:34

Als er iemand vet haar heeft, ben ik het wel :=
Ik was mijn haar met Garnier die groene flessen.
(En Juul, om de dag, het is even tenenkrommend maar het werkt wel)

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:36

Eej,

Ik heb ook onwijs snel vet haar. En ik was me haar altijd met Schwarskoff of hoe je het ook mag schrijven... En ik gebruik creme spoeling van de Action, met olijven erin

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:44

Iedere dag je haar wassen is echt niet goed voor je haar :n Het zal er op den duur alleen maar vetter van worden. Beter kun je het om de dag wassen, het liefst nog minder. Mijn haar is dik en komt halverwege mijn rug, ik was het 2x per week, bij uitzondering 3x.
Probeer je haar eens gewoon om de dag te wassen. Op het begin zal het idd nog snel vet worden, maar na een paar weken wordt dit minder, en dit is echt veel beter voor je haar.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:55

Iedere dag shampoo is een geweldige uitvinding voor de portemonnee van de fabrikant ... Dus verschil tussen die shampoo's en gewone shampoo is er eigenlijk niet. Waar je wel goed op moet letten is de siliconen in de shampoo. Deze maken je haar juist nog vetter en ook snel futloos (zwaar) en zitten in vrijwel alle drogisterij shampoo's en conditioners (Alles wat op -con of -cone eindigt is er een, en dimethiconol ook). De Tuinen heeft Yes to Carrots, deze is silicoon, parabeen en sulfaat vrij en kost geloof ik rond de 5,-!

Om je haar minder vet te maken zul je echt moeten afkicken...

Eigen quote die misschien informatief is (en misschien motiverend om af te kicken van het wassen)

Citaat:
Elke dag - of eigenlijk vaker dan 2x in de week - wassen is slecht voor je haar en je hoofdhuid.
Je zal het op korte termijn niet snel merken, maar op de lange termijn vaak wel.

Huidvet, oftewel talg of "sebum", houdt de hoofdhuid soepel en beschermt het haar en de hoofdhuid tegen UV-stralen, uitdroging, hitte en infecties van schimmels of bacterien.

Door het te vaak weg te wassen kun je op korte termijn last krijgen van droge hoofdhuid (geeft jeuk en roos), droog haar (wat zich vaak past uit als je het haar laat uitgroeien en je dus droge en snel-splijtende punten krijgt) en beschadigt haar (door hitte en UV straling). Ook zal je haar sneller typisch gaan "ruiken" naar talg of zelfs vies ruiken (naar bijvoorbeeld zweet). Dit komt omdat het menselijke talg (dat van zichzelf geurloos is) bacteriegroei tegenhoudt. Is dit talg weg, dan zullen bacteriën de tijd van hun leven hebben in jouw haar, hierdoor zal je haar sneller "typisch" ruiken en zal je zweet sneller gaan stinken door de bacteriewoekering.

Op de lange termijn kan je te maken krijgen met zo'n zwakke weerstand van huid en haar dat je schimmel- en bacteriele infecties kan gaan krijgen van de hoofdhuid.

Omdat het lichaam dit zelf wil voorkomen zal het steeds sneller talg gaan proberen aan te maken. Dit kan je merken door uit je ritme van wassen te gaan. Was je het bijvoorbeeld steeds 1x per dag, en doe je het dan eens 1x in de 3 dagen, dan zal je na 3 dagen een "sla-olie" hoofd hebben.
Deze talgproductie kan ontzettend snel versnellen, maar ontzettend langzaam vertragen. Je haar zal dus steeds sneller vet worden, maar terug gaan naar een "normale" productie kost veel tijd.

Ik waste het eerst 4x in de week, maar ben nu teruggegaan naar 2x. (In de zomervakantie, dit hele proces nam dus 8 weken in beslag). Als ik geen school of belangrijke afspraken heb dan was ik het 1 x in de week.
Deed ik dit vroeger, dan liep ik geheid rond met haar waar je soep van kon trekken, doe ik dat nu dan zien de meeste mensen niet eens dat het al een week ongewassen is.

Iedere dag wassen zonder shampoo kan overigens geen kwaad, dus je zou het wel kunnen spoelen met water iedere dag.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:00

Iedere dag je haar wassen maakt je haar nog vetter omdat je talgkliertjes op je hoofdhuid alleen maar nog harder aan het werk gaan, je komt in een cirkeltje terecht dan..Inderdaad wat eerder gezegd is, afbouwen met wassen en je haar zal steeds minder snel vet worden

sowieso zou ik bij de kapper om advies vragen en bijvoorbeeld op haarshop.nl kappersshampoo kopen....Is wel duurder, maar je gebruikt minder en het is veel beter voor je haar.

Iedere dag douchen en je haar uitspoelen kan natuurlijk wel :) Maar niet te heet douchen en lekker je haar afspoelen met koud water

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:27

yes to carrots / cumcumbers

soort van organische shampoo, dus niet agressief en prima geschikt voor iedere dag :D En mijn haar wordt er heerlijk zacht en glanzend van... Wel gebruiken met de conditioner, want alleen de shampoo werkt niet heel indrukwekkend ... Maar beste shampoo die ik ooit gehad heb, beter dan al die dure kapperszooi (voor mijn haar dan)

het is te koop bij de tuinen, sephora en bij sommig etos filialen .. En kost 6/7 euro voor een huge fles (500 ml)

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:33

Tjeeh dit wil ik even volgen..
Ik was ook elke dag me haar met shampoo omdat ik na 1 dag al het idee heb dat het vies en onhandelbaar is.. maar als ik het verhaal lees wat de gevolgen zijn.. moet echt minder wassen,
Maar als ik het elke dag nat maak onder de douche zonder shampoo, is dat dan niet slecht?
Want een badmuts vind ik ook niks :P dan wordt het even goed vet..

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:59

tja ik moet mijn haar iedere dag wassen ivm psoriasis op mijn hoofdhuid en anders ernstige jeuk.. als ik was zonder shampoo blijft mijn haar vet dus ben ook wel benieuwd naar een goede shampoo zonder al te veel zooi erin want dat bijt |o

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:05

Ik heb ook altijd heel snel vet haar. Ben al jaren trouwe Guhl gebruiker. Gebruik de luchtig & fris (groene kleur) Ook gebruik ik wel eens Matrix Biolage shampoo. Dit doe ik voor de afwisseling omdat ik het gevoel heb dat mijn haar soms even iets anders nodig heeft. Over deze 2 shampoo's ben ik het meest tevreden.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:08

__danielle__ schreef:
tja ik moet mijn haar iedere dag wassen ivm psoriasis op mijn hoofdhuid en anders ernstige jeuk.. als ik was zonder shampoo blijft mijn haar vet dus ben ook wel benieuwd naar een goede shampoo zonder al te veel zooi erin want dat bijt |o

Zou dit mischien iets voor jou kunnen zijn: http://www.decubal.nl/nl/Products/Hoofdhuid_kuur.htm Dat gebruik je na de shampoo. Mischien dat je hoofdhuid daar iets rustiger van word. Decubal heeft daar ook een fijne shampoo voor: http://www.decubal.nl/nl/Products/milde_shampoo.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:52

Ik ben vanmiddag even allemaal winkels langsgegaan, en heb uiteindelijk de volume shampoo + conditioner van Herbal gekocht om te proberen :) Én ik ga proberen om de dag mijn haar te wassen...

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:18

@ Glossi, ik had daar nog nooit van gehoord joh! is inderdaad misschien wel eens het proberen waard, maarja gaat dat het vette haar ook wat tegen? Als ik de kans heb douche ik zeg maar de ene dag 's ochtends en dan pas de volgende dag 's avonds om het toch zo lang mogelijk uit te stellen maar echt langer lukt echt niet want dan verga ik van de jeuk. Zalfjes en olietjes heb ik al aan de kant gelegd (mijn psoriasis is vooral stress gerelateerd dus als het even rustig is valt het wel uit te houden) want daar kreeg ik al helemaal een slaolie hoofd van.
@ Juul, gebruik jij die conditioner over je gehele haar? Mijn kapster heeft mij wel eens de tip gegeven dat als je snel vet haar hebt dat je dan bijvoorbeeld 2x per week de conditioner over je gehele haar gebruikt en verder alleen in de punten.. misschien ook nog iets om uit te proberen?

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:29

Ik ben erg fan van Guhl shampoo. Ook prijzig maar veel geconcentreerder waardoor het geen verschil maakt met een andrelon bijvoorbeeld.
Vooral de lichtblauwe ( fris en luchtig) vind ik erg fijn.

Ik heb heel dik en zwaar haar wat uiteindelijk lijd tot een gevoelige hoofdhuid en in de zomer vaak verstikkend. Deze shampoo is echt een vervrissing dan voor mij.

Ik ben echt antireclame van merken als andrelon en garnier enz dus ik koop dit echt niet omdat het xs model zegt dat t werkt ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:31

Herbal Essence is volgens mij echt zooi, mijn haar werd daar gigantisch vet van.

Ik was mijn haar bijna elke dag met Zomer Blond van Andrelon en daar doet mijn haard het heerlijk op.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:33

Ik was mij haar (heb lang haar) iedere dag. De shampoo wisseld bij mij, net wat in de aanbieding is of gewoon goedkoop spul van het Kruidvat. Ik gebruik niet iedere dag cremespoeling omdat het anders zo zacht / futloos wordt dat het niet eens in een staart blijft hangen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:34

ik was mijn haar soms elke dag en soms om de dag. Ligt nogal aan mijn bezigheden. Op mijn werk wil ik geen vies haar hebben, maar als ik gewoon thuiszit of weinig hoef te doen dan was ik het niet om mijn haar te sparen. Ik gebruik nu John Frieda original, voor bruin haar. Daar hoef je maar super weinig van te gebruiken en is daardoor naar mijn idee niet duurder.

soms dan gebruik ik conditioner, die blauwe van herbal essences(ruikt heel lekker!)

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:35

Was al mijn hele leven elke dag mijn haar en gebruik gewoon de huismerk iedere dag shampoo van AH,nooit
problemen mee.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:45

Ik was mijn haar ook elke dag ivm psoriasis, ik gebruik Pure Coconut shampoo en conditioner van Inecto:
http://www.inecto.com/Pages/cocopage1.html
Super fijn, ruikt heerlijk en mijn haar wordt er niet pluizig van :) .

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:57

Rinske schreef:
Ik was mijn haar ook elke dag ivm psoriasis, ik gebruik Pure Coconut shampoo en conditioner van Inecto:
http://www.inecto.com/Pages/cocopage1.html
Super fijn, ruikt heerlijk en mijn haar wordt er niet pluizig van :) .

Die coconut is inderdaad heel erg goed!
Zelf gebruik ik Syoss. Daar heb je verschillende soorten van, bijv 1 voor droog haar, 1 voor gespleten haarpunten etc. Ik heb de Repair, omdat ik droog haar heb met gespleten punten. (had haha) En als je goed conditioner gebruikt kan het volgens mij niet heel veel kwaad om het elke dag te wassen. Ook word het door de conditioner érg lekker zacht!
Ik vind de groene fles van Garnier ook erg goed trouwens! En ook van Andrélon, alleen hangt het bij mijn haar er van af wat voor het is, van het 1 krijg ik erg pluizig haar, terwijl ik van de ander weer zacht haar krijg.
Kwestie van uitproberen wat het best bij je haar werkt! :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:06

Syoss, grootste gore troep die er is :r

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:09

Ik vind het onzin dat je je haren niet dagelijks mag en of kan wassen, er zijn zat shampoos voor elke dag, alleen ik zou als het gaat om Conditioner, deze achterwegge laten.

Ik waste al jaren mijn haren met shampoo en daarna gebruikte ik altijd standaard conditioner, nou veel haren eruit en slap en of vettig haar.

Nu ik het enkel alleen maar wast met een shampoo, zijn mijn haren er heel erg op vooruit gegaan, hele dikke mooie bos haren.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:13

Shampoo voor iedere dag bestaat niet, marketing truc... Hoe vaker jij je haar wast, hoe sneller je shampoo op is. Kaching voor de fabrikant...
Waarom denk je dat er geen "1x in de week shampoo's" zijn...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:17

Wij hebben zelf een kapsalon en we hebben altijd Redken en Joico. Voordeel van deze shampoo's is dat ze langer meegaan omdat je er maar een beetje van gebruikt. Ik was mijn haar 2x in de week, vaker is echt dodelijk. Dan doe ik het nog liever een dag in een staart. Vaak wassen tast heel de beschermlaag aan, je paard mag je toch ook niet zo vaak wassen!

Ik zou het gewoon gaan afbouwen, dan maakt de shampoo niet eens veel uit.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:22

Focussed schreef:
Syoss, grootste gore troep die er is :r

Mag ik vragen waarom je dat vind/dat zo is? :)

Ik weet zelf bijvoorbeeld dat uit onderzoek is gebleken dat head and sholders heel slecht is. Daar kan je de lak van je auto mee af poetsen. Een aantal jaar geleden was dat zo.