Welke shampoo voor mijn haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Re: Welke shampoo voor mijn haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 12:46

Iets voor erover heen gebruik ik al idd :)

Lijn van Dove vond ik niet zo super, heb 2 soorten geprobeerd, na elk twee week gebruikt te hebben maar weggegeven. Wella heb ik de volume en repair van gebruikt. Repair wordt mijn haar dus echt heel erg vet van. Dus nu toch graag wat anders

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:50

Ik ben helemaal blij met mijn Tigi Bed Head shampoo :D had ook altijd vet haar, elke dag wassen enzo. Maar nu helemaal niet meer. Heb er een roze tube van :) echt lekker spul!

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 14:30

Ik heb net de Tomatoe shampoo opgehaald, de conditioner was er niet meer. Maar ze zijn nu in de aanbieding bij de Tuinen.

Welke shampoo heb je precies dan van Tigi

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:36

Afbeelding
Superstar.
Citaat:
Tigi Bed Head Superstar shampoo is een sulfaatvrij voor meer bescherming van de haarkleur.

De proteïnen en oliën TIGI Bed Head Superstar Shampoo zitten vol voedingstoffen maken het haar sterker en geven mega glans en volume . It is a Glam Slam.

Wissel dit af met Palmers Coconut shampoo. En kan inmiddels een dag of 3 voor mijn haar weer moddervet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:40

Palmers coconut werkte bij mij dan weer helemaal niet :D

Ik gebruik, ook ivm het vette haar probleem, de shampoo van de Rituals (Hammam lijn) of de Shampoo van de bodyshop: Banana. Daar zitten geen siliconen in, die zorgen er voordat je haar meer volume krijgt en dus ook sneller vet wordt :j

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:46

Misschien kun je is een keer een haarmasker proberen.
Ook kun je je haar soms een keer beter wassen zonder
shampoo heeft mn kapper ooit verteld.

Verder gebruik ik altijd een cremespoeling naar de shampoo.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:54

Was je haar al vet voordat je je haar iedere dag waste of werd het daarna steeds vetter? Als je vaak wast, was je namelijk ook het goede vetlaagje er af en gaat je hoofdhuid dus overproduceren.
Zou gewoon beginnen met om de dag wassen, dan loop je wel even met vet haar soms, maar waarschijnlijk word het daarna steeds minder vet.
Dit was bij mij wel zo namelijk. Ook een product gebruiken dat tegen de hitte beschermt van je fohn en deze niet op de hoofdhuid aanbrengen.

Ik heb ook erg droog, maar toch vet haar. Heb me een shampoo bij de kapper laten aansmeren + conditioner en bescherming voor bij het fohnen.
Was in totaal 100 euro kwijt, maar het werkt wel! En ik doe er nu al zeker 3 maanden mee. Geloof dat het van Aveda is.
Ik waste mijn haar ook iedere dag, maar sinds ik die dure shampoo gebruik ben ik gaan minderen naar om de dag en mijn haar is uiteindelijk
een stuk minder vet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:55

Ik gebruik ook af en toe, als het wel vettig oogt, maar ik het niet wil wassen droogshampoo :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:33

Ik heb van de Dermatoloog een shampoo gekregen tegen vet haar : Denorex RX.
Dit werkte erg goed! Moest het alsnog wel om de dag wassen, maar het was wel veel minder vet.
Het is wel alleen op recept verkrijgbaar.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 11:22

Ik heb vanochtend voor het eerst gewassen met de tomatoelijn. Ziet er erg goed uit, het voelt ook niet vet aan. Of vet, je voelt geen siliconen laag.

@ Kaula, ik weet het echt niet meer, ik was al jaren mijn haren elke dag, soms zelfs 2 keer na paardrijden of motorrijden!

Ik zal morgen even laten weten hoe en wat :P En nee ik geef niet zomaar op :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:24

ik gebruik sinds een maand of 2 de yes to cucumbers shampoo, bevalt me supergoed. hopelijk gaan de tomaatjes werken voor jou Inga :)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 13:22

Nou ik ben al een tijdje bezig met de shampoo, en ik was het om de 2 dagen nu, maar nog steeds altijd ontzettend vettig.. Ik ga nog even door hoor, daar niet van. Ook 'was' ik mijn haar wel eens zonder shampoo, en ik probeer het zo veel mogelijk niet te fohnen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:40

Juist van m'n haar wassen zonder shampoo, wordt 't bij mij altijd erg vet.

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:05

Inga, probeer eens Nutrimetics shampoo! kijk op www.nutrimetics.nl
Voor meer info pb me maar even! dan kan ik je nog wat toelichten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:39

Ik plaats dit nog maar een keer :D
Citaat:
Elke dag - of eigenlijk vaker dan 2x in de week - wassen is slecht voor je haar en je hoofdhuid.
Je zal het op korte termijn niet snel merken, maar op de lange termijn vaak wel.

Huidvet, oftewel talg of "sebum", houdt de hoofdhuid soepel en beschermt het haar en de hoofdhuid tegen UV-stralen, uitdroging, hitte en infecties van schimmels of bacterien.

Door het te vaak weg te wassen kun je op korte termijn last krijgen van droge hoofdhuid (geeft jeuk en roos), droog haar (wat zich vaak past uit als je het haar laat uitgroeien en je dus droge en snel-splijtende punten krijgt) en beschadigt haar (door hitte en UV straling). Ook zal je haar sneller typisch gaan "ruiken" naar talg of zelfs vies ruiken (naar bijvoorbeeld zweet). Dit komt omdat het menselijke talg (dat van zichzelf geurloos is) bacteriegroei tegenhoudt. Is dit talg weg, dan zullen bacteriën de tijd van hun leven hebben in jouw haar, hierdoor zal je haar sneller "typisch" ruiken en zal je zweet sneller gaan stinken door de bacteriewoekering.

Op de lange termijn kan je te maken krijgen met zo'n zwakke weerstand van huid en haar dat je schimmel- en bacteriele infecties kan gaan krijgen van de hoofdhuid.

Omdat het lichaam dit zelf wil voorkomen zal het steeds sneller talg gaan proberen aan te maken. Dit kan je merken door uit je ritme van wassen te gaan. Was je het bijvoorbeeld steeds 1x per dag, en doe je het dan eens 1x in de 3 dagen, dan zal je na 3 dagen een "sla-olie" hoofd hebben.
Deze talgproductie kan ontzettend snel versnellen, maar ontzettend langzaam vertragen. Je haar zal dus steeds sneller vet worden, maar terug gaan naar een "normale" productie kost veel tijd.

Ik waste het eerst 4x in de week, maar ben nu teruggegaan naar 2x. (In de zomervakantie, dit hele proces nam dus 8 weken in beslag). Als ik geen school of belangrijke afspraken heb dan was ik het 1 x in de week.
Deed ik dit vroeger, dan liep ik geheid rond met haar waar je soep van kon trekken, doe ik dat nu dan zien de meeste mensen niet eens dat het al een week ongewassen is.

Hoop dat dat je veel info geeft over het afbouwen van het wassen!

Wat verder erg belangrijk is zijn de siliconen in een shampoo. Er zit siliconenolie in bijna alle shampoo's die je kunt kopen bij de drogist of supermarkt. Kijk maar eens op de ingredientenlijst. Alles wat eindigt op -one/-cone is een silicoon en Dimethiconol is er ook een (en nog een hele agressieve ook :+ ).
Die siliconenolie laat je haar heel snel vet, slap en futloos lijken, zeker watervaste siliconen zoals dimethiconol. Voor je punten moet je goed opletten op de sulfaten die in de shampoo zitten. Het beste is een sulfaatvrije shampoo, sulfaten breken namelijk de lijm waarmee je haarschubben vast zitten af en daardoor beschadigd je haar. Door de siliconenolie zie je dat niet, want dat legt een laagje om je haar. Je haar wordt dus steeds droger en doder door de sulfaten, maar de siliconen verbergen dat zodat je het niet doorhebt...
Een voorbeeld van een silicoon en sulfaatvrije shampoo is de reeds genoemde Yes to Carrots (of Tomatoes) van de Tuinen!

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:44

Ik had dit probleem ook!
Ik ben overgestapt Elvive nutri-glos.
Deze shampoo is speciaal voor vet haar.
Ik vind het zelf een hele fijne shampoo. :)

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:31

Ik heb de yes to carrots gisteren gekocht. Gisteren m'n haar gewassen dus even afwachten maar. Hoop dat op den duur het een stuk minder snel vet word!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:44

Ik ben erg tevreden over mijn shampoo van L'oreal Paris. Ik heb de 'honing' variant, en mijn haar ruikt echt heerlijk naar honing na een lekkere wasbeurt. Maar ik moet je wel vertellen, als jij snel last hebt van vet haar, is hier eigenlijk niet echt een oplossing voor op het gebied qua een shampoo. In jou geval zal je dus vaker je haar moeten wassen, doordat jij snel last hebt van vet haar is gynetisch bepaald. Het hoort bij je. :) En om te zorgen dat je helemaal geen vet haar krijgt, moet je eigenlijk het gebruik van een conditioner weg laten ... Of alleen in de onderste punten van het haar doen. Zo voorkomt het ook dat je haar eerder vet gaat worden. ;)
Maar dat van je haar veel wassen, is natuurlijk niet elke dag! Daar wordt het haar nog vetter van, doordat je de hoofdhuid stimuleert waardoor de huid meer huidvet gaat aanmaken.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:46

_Tara_ schreef:
Juist van m'n haar wassen zonder shampoo, wordt 't bij mij altijd erg vet.

Dat is logisch ... Er bestaat niet voor niets shampoo wat je haar schoonmaakt. Alleen je haar 'wassen' met water heeft ook geen enkele zin, het droogt 9 van de 10 keer vet op doordat je geen ingrediënten gebruikt om het haar schoon te maken! ;)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 17:12

@ LoveHorses12, dan ga ik eerder mee in het verhaal van Focussed. Maar het begint langzaam aan al beter te worden, ik merk het verschil. Ik hoop dat ik binnenkort nog minder kan gaan wassen :D

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:02

Daarom gebruik ik nu van Nutrimetics, en dit is 98% natuurlijk! Dus geen rotzooi die er in zit!
Ik merkte na een week al goed verschil!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:37

Petersburg schreef:
Daarom gebruik ik nu van Nutrimetics, en dit is 98% natuurlijk! Dus geen rotzooi die er in zit!
Ik merkte na een week al goed verschil!

Natuurlijk staat niet per definitie synoniem voor goed.. Natuurlijke producten kunnen net zoveel rotzooi zijn als niet natuurlijke producten. Sommige niet natuurlijke producten zijn zelfs nog beter dan natuurlijke producten. ;)

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:55

Ik kan je garanderen dat dit echt heel goed is! Zo gegarandeerd niet goed geld terug!
Kijk anders maar eens op www.nutrimetics.nl
Ben tevens adviseuze daar.

Niet natuurlijke producten zijn echt niet beter dan natuurlijke producten.
Ik gebruikte ook andere producten voor de huid, nou kan je zeggen heb nu een zacht huidje!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:15

Petersburg schreef:
Ik kan je garanderen dat dit echt heel goed is! Zo gegarandeerd niet goed geld terug!
Kijk anders maar eens op http://www.nutrimetics.nl
Ben tevens adviseuze daar.

Niet natuurlijke producten zijn echt niet beter dan natuurlijke producten.
Ik gebruikte ook andere producten voor de huid, nou kan je zeggen heb nu een zacht huidje!

Waarom zijn niet natuurlijke producten "echt niet beter" dan natuurlijke producten? Beetje voorbarige conclusie, vind je zelf ook niet ;) ?

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 07:01

Omdat daar heel veel chemische vulstoffen inzitten, welke je niet graag wilt weten..
Maar goed einde discusie!
succes