Auw! Kapotte neus..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:02

Gooya schreef:
Verder zegt mijn huisarts altijd: niet snuiten maar "ophalen" (sorry, lekker fris...). Met snuiten druk je juist alle prut in je holtes, met ophalen trek je het eruit.

wat vreemd.... mijn KNO arts zegt juist altijd.. snuiten! liever 100 keer per dag dan 1 keer ophalen, want dan gaat het zich ophopen.. been there, done that, bijholtes laten leeghalen is GEEN fijne operatie :n

@TS: vaseline werkt bij mij het best, vlak voor je gaat slapen er een behoorlijke laag opsmeren en dan heb je de volgende ochtend weer een heerlijk zacht neusje :) Je hebt trouwens wel van die extra zachte tissues.. die zou ik gebruiken om je neus mee te snuiten, dat voorkomt de meeste ergere schade die je anders misschien nog gaat aanbrengen.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:05

Is purol misschien een idee voor de wondjes? Heel veel sterkte in ieder geval :(:)

WillemYntJee

Re: Auw! Kapotte neus..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:26

Ik kreeg van mn schoonmoeder (afgestudeerd biologe) ook altijd t advies ophalen, ophalen en nog meer ophalen. Waar ik heel blij mee was want dat is zoooo veel prettiger dan je neus snuiten :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:37

ophalen is een vies geluid? en snuiten dan? :P heb geen raad om 't fijner te laten voelen nu de schade al gedaan is. Maar mijn tip dure maar heerlijk zachte kleenex tissues uit de box gebruiken... die andere uit een pakje vind ik nog altijd te ruw. Die hebben ook zo'n verzachtende brand ofzoiets...

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:49

De gouden tip is inderdaad purol :D ik zit op de moment ook met zo een neus maar dan van de allergie haha (leve de lente) en na een dikke laag purol verzacht het al :j en een nachtje met een dikke laag erop slapen is al helemaal herstellend :D

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:58

__danielle__ schreef:
Gooya schreef:
Verder zegt mijn huisarts altijd: niet snuiten maar "ophalen" (sorry, lekker fris...). Met snuiten druk je juist alle prut in je holtes, met ophalen trek je het eruit.

wat vreemd.... mijn KNO arts zegt juist altijd.. snuiten! liever 100 keer per dag dan 1 keer ophalen, want dan gaat het zich ophopen.. been there, done that, bijholtes laten leeghalen is GEEN fijne operatie :n

@TS: vaseline werkt bij mij het best, vlak voor je gaat slapen er een behoorlijke laag opsmeren en dan heb je de volgende ochtend weer een heerlijk zacht neusje :) Je hebt trouwens wel van die extra zachte tissues.. die zou ik gebruiken om je neus mee te snuiten, dat voorkomt de meeste ergere schade die je anders misschien nog gaat aanbrengen.

lekker tegenstrijdig zegt mijn kno ophalen dan blijven je slijmvliezen vochtig daardoor maken ze minder slijm aan en ben je dr sneller van af dan dat je snuit, de slijm vliezen droger worden en dus meer slijm aanmaken om de boel vochtig te huoden!

voor t zacht houden tja als je ophaaldhoef je niet te snuiten en word t ook niet schraal....

maar ik zou er iets van vaseline op smeren