Hersenbloeding en Alcohol??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:52

TurdusMerula schreef:
Ik denk dat je heel weinig lotgenoten zult vinden, omdat hersenbloedingen vaak heel verschillend zijn. Je hersenen hebben veel verschillende onderdelen en het hangt er maar net vanaf, waar er iets mis is gegaan.

Ik denk dat je veel geluk hebt gehad als je gedeeltelijk je leven weer op dezelfde manier kunt oppakken. Ik heb daar heel veel respect voor. :)

Daarom zijn er nog steeds heel erg veel lotgenoten. Dat er verschillende verschijnselen zijn veranderd niks aan de hoeveelheid mensen die zoiets dergelijks overkomt!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:03

suuzepuus schreef:
TurdusMerula schreef:
Ik denk dat je heel weinig lotgenoten zult vinden, omdat hersenbloedingen vaak heel verschillend zijn. Je hersenen hebben veel verschillende onderdelen en het hangt er maar net vanaf, waar er iets mis is gegaan.

Ik denk dat je veel geluk hebt gehad als je gedeeltelijk je leven weer op dezelfde manier kunt oppakken. Ik heb daar heel veel respect voor. :)

Daarom zijn er nog steeds heel erg veel lotgenoten. Dat er verschillende verschijnselen zijn veranderd niks aan de hoeveelheid mensen die zoiets dergelijks overkomt!

Daar heb jij helemaal gelijk in.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:07

:o weet ik

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:23

suuzepuus schreef:
:o weet ik

Ik zal het nuanceren: in dit geval, heb jij gelijk :D

TS, ik neem aan, dat je nog onder controle/behandeling bent bij een neuroloog of revalidatiecentrum?
Kan je daar je vraag niet stellen?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:25

:P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:12

suuzepuus schreef:
TurdusMerula schreef:

Natuurlijk zijn er lotgenoten, met wie je de ervaringen van een hersenbloeding kunt delen.

Maar technisch gezien zijn hersenbloedingen niet goed met elkaar te vergelijken en dat bedoelde ik met lotgenoten in deze zin: de vraag die ts feitelijk stelt gaat moeilijk te beantwoorden blijven. :)

suuzepuus

Re: Hersenbloeding en Alcohol??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 07:24

Maar een lotgenoot is niet persee iemand die precies hetzelfde heeft meegemaakt als jijzelf.
Ik heb een herseninfarct gehad 1,5 jaar geleden. Ik ken niemand die hetzelfde heeft meegemaakt maar mensen met ander soort hersenletsel zijn wel lotgenoten van mij. Niet omdat ze hetzelfde voelen maar omdat we elkaar begrijpen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:56

Misschien druk ik me dan verkeerd uit met het woord lotgenoten.
Ik weet dat lotgenotencontact heel belangrijk kan zijn en ik bedoelde er verder niets mee, behalve dat ze op Bokt vermoedelijk geen advies zal gaan vinden aan de hand van ervaringen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:44

TurdusMerula schreef:
Misschien druk ik me dan verkeerd uit met het woord lotgenoten.
Ik weet dat lotgenotencontact heel belangrijk kan zijn en ik bedoelde er verder niets mee, behalve dat ze op Bokt vermoedelijk geen advies zal gaan vinden aan de hand van ervaringen.

Er zijn wel wat bokkers met hersenbloedingen, beroertes e.d.
Er is sinds kort een HK: [HK] Omgaan met een eigenzinnige bovenkamer! Samen sterk!
Daar wisselen we wat ervaringen uit.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:57

Dat ik geen hersenbloeding heb gehad maakt mij niet heel erg minder een lotgenoot, want de drain en het waterhoofd gebeuren is wat er overblijft. Dat waterhoofd zal haar nog behoorlijk dwars gaan zitten, zeker als de drain een keer gaat verstoppen en er eventueel een nieuwe geplaatst moet worden kan het opnieuw gaan bloeden enz.

Ik raad de ts aan om de docu van Anne Mreijen op te zoeken, Anne unlimited heet deze. Zij heeft ook een waterhoofd na een hersenbloeding, wel bij de geboorte maar toch.

Liefs Noraly