@Babydoll: ik heb deze shampoo van de dermatoloog gekregen voor twee keer in de week, totdat eczeem minder wordt... Het is troep, maar het moet maar even.
@Eefste: bij mij is mijn haaruitval ook diffuus, maar wel alleen boven op mijn hoofd en tot halverwege de zijkanten (dus typisch wat mannen ook krijgen). Er zijn natuurlijk allemaal middeltjes, en ik ben ook nog niet helemaal overtuigt, maar ik ga het maar gewoon proberen allemaal, wie weet.
Pwaah lees je verhaal net. Wat vreselijk zeg. Hopelijk ga je er op vooruit en zie je resultaat over 6 maand. Wens je iig sterkte. Ik hoop voor je dat het allemaal aanslaat. Lijkt me vreselijk om mn lange lokjes in een doucheputje te zien verdwijnen.
Oh dames, ik weet hoe het voelt.....brrrrr echt een oliebol gevoel. Bij mij viel het uit (gelukkig niet erg zichtbaar omdat ik een enorme bos had) na gebruik van malaria medicijnen.
Ik ben behalve naar een dermatoloog ook naar een acupuncturiste gegaan. Zij stelde de diagnose overbelaste lever en na een aantal behandelingen stopte de uitval. Inmiddels heb ik mijn complete volle bos weer terug...... dus misshcien voor jullie ook de moeite waard om te proberen?
F_Orumster
Geplaatst: 23-03-11 11:59
Wauw, na altijd antwoorden van de huisarts als in: "je ziet er toch goed uit'' nam de dermatoloog mij vanmorgen erg serieus.
Ik heb mijn stofwisseling/schildklier eerder wantrouwd omdat ik ondanks sober eten soms explosief in gewicht kan toenemen. Ook hierover stuurden huisartsen me terug onder het mom van: "je hebt het er toch weer afgekregen" en "je ziet er toch goed uit"
Juist deze combinatie én de combinatie dat ik expressief veel lichaamsbeharing heb, wat middels IPL is wegbehandeld, indiceert op een hormoonhuishouding die onderzocht moet worden. Ik ben dus doorverwezen naar endocrinoloog/gynacoloog. En ik moet terug naar de diane35.
Even een kleine haar-update: Ik ben vorige week begonnen met mijn shamppo, lotion en Diane pil. Het resultaat na een week: De shampoo: stinkt ontzettend en maakt mijn haar dof en stroef. Dus flink met conditioner aan de gang. Mijn huid is wel beter, en glanst, waardoor dus mijn hoofdhuid nog beter te zien is door mijn dunne haar heen (en dat willen we dus niet!) De lotion: Kostte me 78 euro en wordt waarschijnlijk niet vergoedt! (damn!). Maakt mijn haar ook dof, en moet ik iedere dag sprayen. De pil: Nu een klein weekje mee bezig en heb al last van sommige bijwerkingen: Vorige week twee dagen achter elkaar fikse hoofdpijn. Vannacht ziek slecht geslapen omdat ik een zenuwachtige knoop in mijn maag had. Deze heb ik nog steeds en is dus een bijwerking van de pil. Mijn zweet is ontzettend gaan stinken en ik ben niet echt in een feeststemming. Als ik nu al zo reageer ben ik bang dat ik dus straks ook zwaarder word, en vocht ga vasthouden (en was net zo lekker aan 't afvallen!)
Het is misschien al wat te snel om te oordelen, maar ik weet niet of dit alles (vooral dat van de pil) het waard is voor me. Ik voel me liever kiplekker met dun haar, dan dat ik me ontzettend depri voel (en stink als een bunzing) met een volle bos. Ik ga in ieder geval deze pillenstrip afmaken, maar als het niet beter wordt, stap ik na mijn komende stopweek weer lekker over naar de Yasmin.
Niet al te beste resultaten op dit moment dus... Ik hoop dat het snel beter wordt!
Nog even een toevoeging: net gelezen dat een variant op de Diane (dus niet de originele pil!) deze bijwerkingen verzoorzaakt, en toevallig heb ik dus deze variant... Morgen dus maar even de dokter bellen en terug naar de apotheek om de originele Diane te halen...