Abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:42

marleen_88 schreef:
Als ik nu zwanger zou worden, zou ik het ook laten aborteren. Omdat ik mezelf nog niet als moeder zie en omdat ik nog studeer, bij m'n ouders woon en geen cent heb om aan m'n kont te krabben zeg maar... :=

Mijn vriend en ik gebruiken ook pil en condoom, mocht ik nu nog zwanger worden zijn 't wel turbo zwemmers geweest! :')

haha eigenlijk is dat juist een reden om het kindje te houden, is het een goed sterk ras ;)

Maar wat ik vind is baas over eigen buik! Als jij een kind echt niet wil, en je wordt het gedwongen te houden, werk je dan kindermishandeling niet in de hand? (mishandeling = ook verwaarlozing).
Zullen vast moeders zijn die na 2 maanden niet meer zonder kunnen en blij zullen zijn dat ze het gehouden hebben. Maar dwingen om een kind te krijgen, door een ongeluk of ondoordachtheid, dat vind ik zielig voor de baby!

Iedereen dus zijn eigen keus, en dat moet vind ik iedereen respecteren. Daarvoor leven we toch in een democratie?!

Susyb

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:46

Wat ik mij afvraag (en dit vind ik er wel een topic voor)..
Wat ALS je het wil laten aborteren maar je vriend wil het niet (of visaversa natuurlijk)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:46

Jolliegirl schreef:
Als jij verkracht bent... of onveilige seks hebt gehad, of condoom gescheurd..
Dan ga je niét 3 dagen wachten lijkt mij???

Dan neem je binnen die 3 dagen de MA-pil!

En ga je niet afwachten... om vervolgens nog een abortus te kunnen doen....

Ik begrijp dat het in de zaak van verkrachting héél moeilijk is voor de persoon om de stap te zetten...
Maar 3 dagen... tsja...

zo zwart-wit is het toch niet? Als je verkracht bent... god, ik weet gelukkig niet hoe dat voelt. Mogelijk dat je er helemaal niet bij bent met je gedachte om binnen 3 dagen de morning after pil te nemen... Sommige vertellen het pas na jaren...

Maar goed, ik ben het met je eens dat je niet 3 dagen gaat wachten als je onveilige seks hebt gehad. Maar je gebruikt dan de morning after pil als anti-conceptie en daar is het ook niet voor...

Als ik nu zwanger zou zijn, moet dit echt door pil en condoom heen en dan moest ik blijkbaar zwanger worden, ik ben 28 jaar, tijd om dan gewoon mijn verantwoordelijkheden te nemen... Alhoewel het niet echt goed uitkomt met studie, werk en paard...

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:48

Susyb schreef:
Wat ALS je het wil laten aborteren maar je vriend wil het niet (of visaversa natuurlijk)

Erg he, dat vrouwen dan zoveel macht hebben... sowieso in sommige situaties, hebben vrouwen behoorlijk veel macht over de kinderen. De meeste kunnen een man aardig tegenwerken. Ik denk dat als je echt 100% zeker bent van die abortus dat je je door niemand laat tegenhouden.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:50

Susyb schreef:

Nou ja dan niet vertellen dat je zwanger bent :P (en dan stiekem laten weghalen :O).
En als je zwanger bent en je wil het houden maar je vriend niet, dan moet je ervannuit gaan dat als je het kindje houd die zonder papa zal opgroeien :( Maar dat hebben meerdere moeders al voor elkaar gekregen. Dus als je het zelf graag wil hebben vind ik dat geen reden. Maar ik vind niet dat je je partner kan opzadelen met een kindje omdat jij dat graag wil. Dat gebeurd in goed overleg lijkt mij.
(gelukkig geen ervaring mee :P)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:52

Marjo_Wystan schreef:
Sommige vertellen het pas na jaren......

Een voordeel je bent dan in ieder geval niet zwanger _O-
Nee ik vind dat je wel gelijk hebt.. als jij verkracht bent ben je echt niet de eerste 3 dagen daar mee bezig
Marjo_Wystan schreef:
Erg he, dat vrouwen dan zoveel macht hebben... sowieso in sommige situaties, hebben vrouwen behoorlijk veel macht over de kinderen. De meeste kunnen een man aardig tegenwerken. Ik denk dat als je echt 100% zeker bent van die abortus dat je je door niemand laat tegenhouden.

Ja maarjah aan de andere kant denk ik dat ze wel gelijk heeft.. maar ik zou dan gewoon als man het kind niet erkennen.. maar wat zou jij doen.. als jij het echt HEEL graag wil houden en je vriend/scharrel/jongen zegt Nee je MOET hem weg laten halen?

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:56

Nell_ schreef:
Ik ben echt tegen abortus. Ben van mening dat de meeste zwangerschappen te voorkomen zijn! Vind dat meiden veel te makkelijk voor abortus kiezen :=
Zelf zou ik het nooit doen, en nooit gedaan hebben. (in de tijd dat ik nog op school zat)

Als iemand verkracht is snap ik het wel.

Ik kan je vertellen dat de keuze maken een hel is, dus de opmerking dat meiden veel te makkelijk voor abortus kiezen vind ik niet geheel op zijn plaats.

Oke er zijn ook zat meiden die doen als of het niks is maar de rest, je gaat door een hel van schuld gevoelens.

Wel houden niet houden?
Welke situatie leef je zelf ( uitwonend/ thuis/ vriend(in)?
Financieel?
Wat heb je het kind te bieden enzovoorts?

Daarnaast wanneer je de beslissing maakt en op gesprek gaat wordt je 3 dagen naar huis gestuurd "bedenk tijd" die voors en tegens vliegen dan door je hoofd, ben je straks een moordenaar? Wat als ik het wel houd enzovoort.

Dichtbij mee gemaakt is echt een hele moeilijke beslissing!

Ik ben van mening wanneer je het kind niet te bieden hebt wat het nodig heeft dat abortus dan niet verkeerd is om te doen. Wat voor leven heeft een kind wanneer moeder opleiding niet afgemaakt heeft/ weinig loon heeft en eigenlijk al slecht in eigenonderhoud kan voorzien?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:08

nou die keuze word wel degelijk vaak en makkelijk gemaakt hoor,ik ken iemand die in die wereld werkt,en ze hebben een aantal 'klanten' die vaker terug zijn geweest.

in de apotheek had ik een meisje dat een periode meerdere malen de MA pil kwam halen.

ik ben niet tegen de abortus op zich,alleen sommigen denken er wel te licht over.

zelf zou ik het nu niet laten weghalen,ik ben 24 en zou,als het nodig is,een kind kunnen onderhouden.
tja tenzij je verkracht wordt,maar daar ga ik dan even niet vanuit.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:10

ifever schreef:
Nell_ schreef:
Ik ben echt tegen abortus. Ben van mening dat de meeste zwangerschappen te voorkomen zijn! Vind dat meiden veel te makkelijk voor abortus kiezen :=
Zelf zou ik het nooit doen, en nooit gedaan hebben. (in de tijd dat ik nog op school zat)

Als iemand verkracht is snap ik het wel.

Ik kan je vertellen dat de keuze maken een hel is, dus de opmerking dat meiden veel te makkelijk voor abortus kiezen vind ik niet geheel op zijn plaats.

Oke er zijn ook zat meiden die doen als of het niks is maar de rest, je gaat door een hel van schuld gevoelens.

Wel houden niet houden?
Financieel?

Daarnaast wanneer je de beslissing maakt en op gesprek gaat wordt je 3 dagen naar huis gestuurd "bedenk tijd" die voors en tegens vliegen dan door je hoofd, ben je straks een moordenaar? Wat als ik het wel houd enzovoort.

Mee eens. Ik kan zó verdrietig worden van die opmerkingen over dat meiden te makkelijk voor abortus kiezen.
Hoe KOM je erbij :n

Ik heb zelf voor een abortus gekozen en het was de moeilijkste beslissing van m'n hele leven. Maar ik kon het een kind gewoonweg niet aandoen om in die situatie ter wereld te komen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:13

7 jaar geleden toen ik 17 was heb ik niet gekozen voor abortus.
Ondertussen heb ik dus een zoontje van 6.

Ik heb een nieuwe vriend, en echt ik doe er alles aan om niet zwanger te worden.
Situatie zou niet ideaal zijn, ik ben alleenstaande moeder, mijn vriend is alleen de weekenden thuis.

Mocht ik zwanger worden om wat voor reden dan ook zou de keus heel moeilijk zijn, omdat ik niet weet of ik abortus aan zou kunnen.
Maar een kindje erbij zou ontzettend zwaar zijn.

Mijn vriend en ik staan er dan ook niet echt om te springen dat ik ongewenst zwanger zou worden.

Wel hebben wij het hierover gehad, en heeft hij gezegd dat hij me zou steunen en me niet zou laten vallen, ook als ik het kindje zou houden..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:24

Pascal schreef:
Wel hebben wij het hierover gehad, en heeft hij gezegd dat hij me zou steunen en me niet zou laten vallen, ook als ik het kindje zou houden..

Ik wil niet heel banketstaaf zijn maar ben je er wel van bewust dat heel veel jongens dit zeggen?
Tot het gebeurt..

;) maar ik vind het wel goed dat je het erover gehad heb

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:26

Snoevie schreef:
nou die keuze word wel degelijk vaak en makkelijk gemaakt hoor,ik ken iemand die in die wereld werkt,en ze hebben een aantal 'klanten' die vaker terug zijn geweest.

in de apotheek had ik een meisje dat een periode meerdere malen de MA pil kwam halen.

ik ben niet tegen de abortus op zich,alleen sommigen denken er wel te licht over.

zelf zou ik het nu niet laten weghalen,ik ben 24 en zou,als het nodig is,een kind kunnen onderhouden.
tja tenzij je verkracht wordt,maar daar ga ik dan even niet vanuit.

Een vriend van mijn vriend had een vriendinnetje die door (ik dacht ijzer gebrek) niet aan de pil mocht. Ze kon ook niet goed tegen condooms.. Ze heeft regelmatig een MApil geslikt..
ik vind een MApil ook geen abortus.. mij lijkt een abortus de medische ingreep.. (ik weet dat er een abortus pil is, maar de MA is dat abortus ja of nee?!)

Ik geloof ook niet dat er meiden zijn die er makkelijk over denken.. kijk maar eens naar 16 and pregnant. die meiden zijn hartstikke jong maar denken er echt goed over na. (misschien een enkele maar ik denk dat dat de uitzondering is)
*mening hea geen feit :P*

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:36

MAP vind ik geen abortus, dat weerhoudt namelijk het eitje van innestelen. En dan vind ik het feitelijk nog 'niets'. Nog nieteens een klompje cellen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:37

oh ik zeg ook zeker niet dat alle meiden er makkelijk over denken. alleen ze zijn er wel,en het zijn er niet weinig. je hebt trouwens ook latexvrije condooms.

en door ijzergebrek niet aan de pil lijkt me vreemd,was vast wat anders :P

MAP is misschien geen abortus,maar het idee erachter,dat er gewoon makkelijk naar gegrepen word............

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:37

Sophie_midas schreef:
ifever schreef:

Wel houden niet houden?
Financieel?

Mee eens. Ik kan zó verdrietig worden van die opmerkingen over dat meiden te makkelijk voor abortus kiezen.
Hoe KOM je erbij :n

Ik heb zelf voor een abortus gekozen en het was de moeilijkste beslissing van m'n hele leven. Maar ik kon het een kind gewoonweg niet aandoen om in die situatie ter wereld te komen.

Ik ben van mening dat de meeste zwangerschappen te voorkomen zijn, en dus een abortus niet zou hoeven als er voorzichtig gedaan wordt!
(Nu heb ik het niet over een verkrachting, of veilige seks dat het toch doorheen kwam oid!)
Maar dit is mijn mening!
Ik snap heel goed dat de keuze moeilijk is. Maar het kind kiest er ook niet voor om niet te leven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:39

Susyb schreef:

Het zit in mijn buik... ik moet er zorg over dragen die maanden.. ik moet het baren... ik moet het eten geven...

Ik zou er dan ook alles aandoen om hem om te krijgen.
En zo niet, tsja.. eht zal aan de situatie liggen... maar dan heeft ie pech...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:44

Nell_ schreef:
Ik ben van mening dat de meeste zwangerschappen te voorkomen zijn, en dus een abortus niet zou hoeven als er voorzichtig gedaan wordt!
(Nu heb ik het niet over een verkrachting, of veilige seks dat het toch doorheen kwam oid!)
Maar dit is mijn mening!
Ik snap heel goed dat de keuze moeilijk is. Maar het kind kiest er ook niet voor om niet te leven.

In mijn geval is het niet door onveilige seks gekomen maar door condooms heen(was destijds nog niet aan de pil). Maargoed, dat terzijde.

Ik weet gewoon zeker dat er niemand is die die beslissing zo maar even neemt en fluitend een abortuskliniek verlaat. Misschien lijkt het zo, maar geloof me, dat is echt niet zo. Ik heb in de abortuskliniek zoveel verdriet gezien.. Voor mij is het al 5 jaar geleden maar er gaat nog geen dag voorbij dat ik er niet aan denk.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:51

Snoevie schreef:
oh ik zeg ook zeker niet dat alle meiden er makkelijk over denken. alleen ze zijn er wel,en het zijn er niet weinig. je hebt trouwens ook latexvrije condooms.

en door ijzergebrek niet aan de pil lijkt me vreemd,was vast wat anders :P

MAP is misschien geen abortus,maar het idee erachter,dat er gewoon makkelijk naar gegrepen word............

ja ik weet het ook niet.. ik ken de meid ook niet :P alleen de verhalen hahaha.. want ik vroeg me dus af huh waarom niet aan de pil.. en toen kwam er dus een vag verhaal van die vriend.. maar het kan wel echt zo zijn dat je niet aan de pil kunt hebben. Klopt ook van die latex condooms.. maar goed die jonge vertelde dus dat hij regelmatig al een MA voor haar had gekocht (vind het trouwens zelf ook raar dat je geen pil mag slikken maar wel MA :S)

ik geloof trouwens wel dat de MA als makkelijke oplossing wordt gezien.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:57

joh ze vliegen als warme broodjes over de balie,die MA pillen.............

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:58

Persoonlijk zou ik het echhtttt niet weten, ik ben van mening dat je dat pas op het moment zelf kunt zeggen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:04

Snoevie schreef:

Kan zo zijn, maar dan weet je toch ook niet wat er achter zit? Ziek geweest, condoom gescheurd, 'gewoon' angst etc. etc.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:07

Ik ben blij dat we hier in nederland de keus hebben om voor abortus te kiezen.
Was dat niet het geval geweest dan zouden er heel veel kinderen ongelukkig zijn in dit land.
Wat als je ouders hebt die je als ongewenst beschouwen.
Wat als je ouders te druk zijn met naar de kroeg gaan en hun jonge leven leven.
Wat als je ouders minachtend naar je kijken omdat ze je liever niet wouden.
Iedereen heeft zijn eigen redenen om te kiezen voor een abortus, en wat die reden dan ook mag zijn,
de reden is er niet voor niets.

Er zijn inderdaad veel meiden die er heel luchtig mee omgaan.
Maar wij weten niet of ze echt zo denken of dat dat hun manier is om ermee om te gaan.

Ik kan me nog herinneren dat ik lang geleden na een abortus in de uitslaapzaal wakker werd.
Om mij heen waren allemaal meiden vrolijk aan het kletsen en al aan het nadenken over wat ze de dag erna gingen doen.
Ik zelf werd wakker en dacht dat ik doodging van de pijn. Toen ik me besefte waar ik was en wat ik had laten doen ging ik kapot van de spijt. Was helemaal in paniek.
Ik kon er met mijn hoofd niet bij dat die andere meiden allemaal zo luchtig deden.
Tot ik later eens na ging denken en me bedacht dat als ik er later iemand over sprak, ik er net zo luchtig over deed.
Maar van binnen....

Dus ik oordeel niet zo snel meer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:10

RedPassion schreef:
Snoevie schreef:

Kan zo zijn, maar dan weet je toch ook niet wat er achter zit? Ziek geweest, condoom gescheurd, 'gewoon' angst etc. etc.

nee zeg ik dat dan?
en trouwens,vaak weet je al de hele achtergrond van mensen omdat ze het vaak nog op recept krijgen,ookal hoeft dat niet meer.
en vaak vertellen ze het nog zelf ook hoor

en de meesten zijn gewoon simpel onvoorzichtig geweest
ik vertel er wel altijd bij dat als ze binnen 3 uur over moeten geven of aan de diaree gaan toevalligerwijs,dat ze wel een nieuwe moeten halen,ivm de verminderde opname dan.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:11

Susyb schreef:
Pascal schreef:

Ik wil niet heel banketstaaf zijn maar ben je er wel van bewust dat heel veel jongens dit zeggen?
Tot het gebeurt..

;) maar ik vind het wel goed dat je het erover gehad heb

Mijn vriend is 37, en ik denk dat hij zich heel bewust is wat hij zegt....
Enige reden dat hij nu niet bewust voor een kindje wil kiezen is zijn baan... Hij is de hele week van huis en alleen zaterdag en zondag thuis...

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:13

Ik ben nu 37, heb geen greintje kinderwens, en als ik, ondanks de pil, zwanger zou worden zit ik asap bij de kliniek.
Ik snap goed dat het een heel beladen onderwerp is, en ik laat een ieder in zijn waarde, maar persoonlijk deal ik liever met de ongetwijfeld heftige ervaring van een abortus dan met kind.

Luchtig vind ik het absoluut niet, ik geloof dat het een mega impact heeft.