marleen_88 schreef:Als ik nu zwanger zou worden, zou ik het ook laten aborteren. Omdat ik mezelf nog niet als moeder zie en omdat ik nog studeer, bij m'n ouders woon en geen cent heb om aan m'n kont te krabben zeg maar...
Mijn vriend en ik gebruiken ook pil en condoom, mocht ik nu nog zwanger worden zijn 't wel turbo zwemmers geweest!
haha eigenlijk is dat juist een reden om het kindje te houden, is het een goed sterk ras

Maar wat ik vind is baas over eigen buik! Als jij een kind echt niet wil, en je wordt het gedwongen te houden, werk je dan kindermishandeling niet in de hand? (mishandeling = ook verwaarlozing).
Zullen vast moeders zijn die na 2 maanden niet meer zonder kunnen en blij zullen zijn dat ze het gehouden hebben. Maar dwingen om een kind te krijgen, door een ongeluk of ondoordachtheid, dat vind ik zielig voor de baby!
Iedereen dus zijn eigen keus, en dat moet vind ik iedereen respecteren. Daarvoor leven we toch in een democratie?!

(en dan stiekem laten weghalen
).
Maar dat hebben meerdere moeders al voor elkaar gekregen. Dus als je het zelf graag wil hebben vind ik dat geen reden. Maar ik vind niet dat je je partner kan opzadelen met een kindje omdat jij dat graag wil. Dat gebeurd in goed overleg lijkt mij.