tandpijn / pijn naast neusvleugel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:20

Chely schreef:
Update:

Terug van de tandarts, pijn is iets minder maar ik loop nogsteeds praktisch tegen muren op.

Het is inderdaad een onstoken tandwortel, dus vandaag een wortelkanaalbehandeling gehad. Geen centje pijn, ook niet verdoofd geweest oid. De tandarts vermoed dat de wortel al jaren dood is, en dat ik al een lange tijd met een (chronische) onsteking heb rondgelopen. -O-

De reden dat ik nu verga van de pijn is dat de onsteking nu mijn kaak is ingegaan.
Komende vrijdag moet ik terugkomen, ze gaan dan (MET verdoving) doorboren (mijn kaak in) om de druk eraf te halen.

Ik knijp hem behoorlijk, heb hele slechte ervaring a) met verdoven en b) met kaakchirurgen/tandartsen en er staat me iets bij dat bot niet te verdoven is...

Heeft er iemand ervaring met bovenstaande handeling? * bij voorkeur alleen geruststellende ervaringen ;) *

@ anneliesdj: Corsodyl ken ik wel, ga morgen denk ik langs de apotheek. Ook vragen om pijnstillers...
@ Caye, onderhuidse puisten zijn ERG vervelend en pijnlijk maar dit is helaas toch wel een heel stuk erger

Owja, zo'n behandeling heb ik gehad :j (2x zelfs)
Moet zeggen dat de behandeling me 100% meeviel (en ik ben BANG voor dat soort dingen := ). Heb m'n kaak een keer gebroken gehad en sindsdien ben ik panisch voor hak- en breekwerk in mijn mond (heb een paar jaar geleden kaakchirurg gehad die mijn verstandskiezen nogal hardhandig verwijderde en ook niet zijn best deed om me enigzins gerust te stellen, lag daar letterlijk te piepen van angst :o en sindsdien ben ik nog angstiger := ). Dus zag heel erg op tegen die behandeling, maar het viel echt mee.
Je moet idd ontspannen, dat helpt echt enorm. Ik weet het, het is moeilijk op zo'n moment.. maar goed door je buik ademhalen (niet té diep zei de verpleegster tegen mij, want dan zou je weer misselijk kunnen worden :') ) en echt proberen te ontspannen.

Bij mij hebben de behandelingen overigens niet geholpen, de ontsteking heeft er al te lang gezeten en zit dus te diep :\ Bij mij is het de achterste kies en de kaakchirurg gaf ook aan dat ze daar vaak heel moeilijk aan komen. Nu moet ie eruit omdat er inmiddels een fistel is ontstaan. Heb geen pijn meer, maar wel vaker een raar bultje op mijn kaak. Heb overigens nog geen afspraak durven maken om dat ding te laten trekken, dat vind ik dan wel weer gruwelijk eng :')