Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 02:07

jacqq schreef:
Je buik begint pas te groeien vanaf 10 weken, tot 12 weken kun je een abortus doen. Het is dus wel van belang dat je er zo vroeg mogelijk bij bent.

In NL kun je abortus laten doen tot 24 weken, baby is levensvatbaar vanaf 25 weken.

Ik ben ook ongepland zwanger geraakt en de eerste weken waren moeilijk, je beseft toch dat je leven totaal op z'n kop is.
Maar als die dreumes er eenmaal is, die zou ik nooit gemist willen hebben <3 Kon me niet voorstellen dat ik ooit getwijfeld had het te houden, het zwanger zijn op zich is al heel bijzonder en zo'n kindje wat daar dan 'zomaar' het resultaat is is echt een wonder.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 02:21

wat anneliesdj zegt klopt.
je hebt meerde manieren voor abortus.
Citaat:
Als u de zwangerschap wilt afbreken, zijn daarvoor de volgende mogelijkheden.

Medicamenteuze behandeling (Abortuspil)
Een medicamenteuze behandeling kan tot acht weken zwangerschap (4 weken over tijd). Er worden twee verschillende medicijnen gebruikt. Op de eerste dag van de behandeling krijgt u een medicijn dat de werking van het zwangerschapshormoon blokkeert. Eén of twee dagen later neemt u een krampenverwekkend medicijn. Met dit medicijn eindigt de zwangerschap.

Zuigcurettage
Bij een zuigcurettage wordt de vrucht weggezogen door een dun buisje. Deze behandeling kan worden uitgevoerd tot ongeveer 12 weken zwangerschap gerekend vanaf de laatste menstruatie. U kunt kiezen voor behandeling met plaatselijke verdoving of onder sedatienarcose. Over het algemeen moet je een uur voor de behandeling in de kliniek aanwezig zijn. De behandeling duurt 10 minuten.

Verder dan 12 weken zwanger
Bent u verder dan 12 weken zwanger moet de baarmoedermond verder worden opgerekt om de vrucht met instrumenten te verwijderen. Tenslotte worden de resten met een plastic zuigbuisje weggezogen. Deze behandeling duurt langer, meestal 15 tot 45 minuten. Voor de behandeling worden eventueel medicijnen (prostaglandine) toegediend die de baarmoedermond zacht maken.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:31

Ik heb weleens een zwangerschapstest gehaald toen ik 4 dagen overtijd was.
Niets aan de hand en een dag later werd ik ongesteld :Y)

Nell_

Re: Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:37

Ik heb ooit eens een zwangerschapstest gehaald toen ik misselijk was, en al een week overtijd. Was niks aan de hand. Volgens mij was ik een jaar of 15/16.

Bij deze zwangerschap merkte ik het in eerste instantie zelf niet eens. Was misselijk, en voelde me niet lekker.Buikgriep heerste, en dat had ik ook dacht ik :D
Toteen collega zei dat ik maar even een test moest doen. Dat gedaan, en nog denken; "Het zal wel negatief zijn". Maar er kwamen echt 2 streepjes!
We zijn met deze zwangerschap dolgelukkig!

Vind een abortus trouwens echt eng klinken := Vanaf 10 weken heeft je kind álles al. Hij hoeft alleen nog maar te groeien. Zelf zou ik dus nooit abortus doen.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:41

Destino schreef:
Ik heb weleens een zwangerschapstest gehaald toen ik 4 dagen overtijd was.
Niets aan de hand en een dag later werd ik ongesteld :Y)

Same here, alleen bij mij was het na 5 of 6 dagen. :')

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:48

Ik heb nog nooit een zwangerschapstest gedaan en ook geen MAP gehaald. Ik ben dan wel één van die mensen die altijd panisch werd elke maand als ze ongesteld moest worden. En dit is ook de reden dat ik sinds enkele jaren pil&condoom gebruik. NU hoef ik me niet meer druk te maken. Dat druk maken gaat er vooral om dat ik weet dat ik nooit abortus zou plegen. Dus als ik nu per ongeluk zwanger wordt, dan gaat heel mijn leven veranderen. Daar ben ik nog niet klaar voor.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:57

Tulandro schreef:
Ik heb nog nooit een zwangerschapstest gedaan en ook geen MAP gehaald. Ik ben dan wel één van die mensen die altijd panisch werd elke maand als ze ongesteld moest worden. En dit is ook de reden dat ik sinds enkele jaren pil&condoom gebruik. NU hoef ik me niet meer druk te maken. Dat druk maken gaat er vooral om dat ik weet dat ik nooit abortus zou plegen. Dus als ik nu per ongeluk zwanger wordt, dan gaat heel mijn leven veranderen. Daar ben ik nog niet klaar voor.

ik gebruikte ook een condoom en de pil was ik heel srikt in elkedag om de zelfde tijd.
heb nu ook een kleine.
wat ik daar mee wil zeggen is zelfs dan heb je geen garantie

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:00

Ik weet dat ik zelfs dan geen garantie heb, maar dan heb je echt er alles aan gedaan, wat je zelf kunt doen. Dat vind ik belangrijk voor mijzelf.

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:01

Ik doe wel vaker een zwangerschapstest. Niet zozeer omdat ik dan het voorgevoel heb zwanger te zijn, maar gewoon ééns in de drie maand ofzo. Voor de zekerheid ;)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:03

Ik heb beide gehad. MAP 1x en al meerdere keren een zwangerschapstest. Puur uit zekerheid en voorzorg. Heb een spiraal en word dus heel erg onregelmatig ongesteld. :=

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:05

Tulandro schreef:
Ik weet dat ik zelfs dan geen garantie heb, maar dan heb je echt er alles aan gedaan, wat je zelf kunt doen. Dat vind ik belangrijk voor mijzelf.

:j klopt.
dan weet je ook zeker dat het echt een ongelukje was en geen onopletend heid

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:07

Ik doe om de zoveel tijd een zwangerschapstest. Je weet 't nooit. Anticonceptie is nooit 100% betrouwbaar en de menstruatie die je hebt is geen "echte" dus ja...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:11

Ja ik heb weleens de MAP genomen, en ik heb ook wel eens een zwangerschapstest gedaan. :Y)

Ik heb 3 jaar lang met een jongen gehad, en zodra ik 1 dag de pil vergat, en we 'het' wel hadden gedaan, haalde hij direct de volgende dag een MAP voor me. :Y)
En zwangerschapstest, ik voelde me een tijdje heel raar, borsten waren gevoelig, buikpijn, 's morgens misselijk, toen heb ik er toch een paar weken achter elkaar 1 gedaan, maar iedere keer negatief.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:13

Ik ben wel eens bang geweest dat het mis is gegaan... Maar nog nooit een test gehaald. Ben wel eens naar de apotheek geweest om met die mensen daar te overleggen over de MAP omdat ik mn pil 2x vergeten was na elkaar..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:14

Ik heb wel eens een test gedaan, mijn relatie liep niet meer, ik had mijn twijfels en ineens kreeg ik het schrikbeeld dat ik dadelijk zwanger was en aan hem vast zat. Toen heb ik een test gedaan omdat ik toen ook last van mijn borsten had en mezelf dus vanalles ging inbeelden. En 1 keertje toen ik had liggen rommelen met mijn pil en ik net een nieuwe vriend had...toen dacht ik ook dingen te voelen en om mezelf niet gek te laten maken heb ik een test gedaan zodat ik wist dat er niks aan de hand was.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:20

Ik heb één keer gehad dat ik hele rare bloedingen had, terwijl ik gewoon middenin mijn 3 weken van pil slikken zat. Helemaal panisch ervan want ik slik al 5 jaar de pil en mijn lichaam reageerde altijd keurig volgens het boekje :P . 2 maanden geleden echter was ik ineens overtijd, helemaal panisch met mijn vriend aan de tel gehangen, hij zou een test voor me kopen... achteraf gezien was ik ongeveer 24 uur overtijd :P

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:25

Ik heb ook wel eens een test gehad. :j Werd wel gewoon ongesteld, maar was elke keer misselijk en had buikpijn. En als dan eenmaal in je hoofd zit dat het zou kunnen dat.. toch maar even een testje om al die stress te voorkomen. ;)

MAP nooit gedaan, ook niet nodig geweest.. slik mijn pil altijd netjes.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:58

ik heb zo vaak testen gedaan

1 x toen ik 19 was, toen was ik 2 weken overtijd en maakte ik mij flink zorgen (had wel een vaste relatie al 2 jaar )
toen was ik niet zwanger maar was mijn lichaam in de war door het veranderen van pil

later (28 jarige leeftijd) heb ik een test gedaan omdat ik zo huilerig was....was wel ongesteld geweest maar begon te twijfelen aan mijzelf
bleek ik dus al 8 weken in verwachting......kinderen waren overigens zeer welkom!

en bij dit kindje (nu 31 jaar) heb ik vele testen van te voren gedaan omdat ik graag een kindje wou en mijn cyclus niet regelmatig was
toen ik besloot om er even mee te stoppen ivm baarmoederhalskanker en gaf ik er geen aandacht meer aan
na doktersonderzoeken mochten we toch eerst voor kids gaan zei hij, daarna
werd ik op een dag wakker en dacht: ik MOET testen!! (ja 1 dag overtijd he)
en voila zwanger! en supper happy ermee :D
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 17-03-11 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:04

gefeliciteerd ojajoh

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:14

dank je wel :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:19

Ik heb 2 keer een test gedaan. Vooral toen mn ex en ik uit elkaar gingen, ik werd niet ongesteld en was bang dat ik zwanger van hem was. Doodangsten had ik want we waren immers uit elkaar en ook al was ik nog gek op hem het zou niet werken. Toen heb k een test gehaald (2 zelfs) en hem gedaan, daaruit bleek gelukkig dat ik niet zwanger was. Ik heb dat mn ex ook netjes verteld, vond ik wel zo netjes. Ik was alleen nog niet echt gerustgesteld, was het pas toen ik weer ongesteld werd :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:28

Ik heb nog nooit 'n test gedaan. Ben aan de pil, je hebt natuurlijk nooit zekerheid maar tot nu toe altijd netjes op tijd ongesteld geworden. Misschien verstandig om af en toe voor de zekerheidje een testje te doen, kind is namelijk echt niét gewenst op dit moment. Pfoeh als ik nu zwanger zou zijn zou m'n wereld behoorlijk instorten denk ik, als ik al verder zou zijn dan 24 weken... en ik hoop eigenlijk dat ik die keuze nooit hoef te maken, want vind 't een vreselijk idee.

Heb wel 'ns 2x de pil vergeten (niet achter elkaar) en even in de rats gezeten, niks aan de hand gelukkig. Was ook in de weken dat het geen ramp is (gewoon innemen als je er aan denkt dan), maar toch.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:40

Ik heb iets meer dan een jaar geleden een test gedaan. 4 dagen voor ik ongesteld hoorde te worden.
Wij vreeën met comdoom (al járen) en ik had geen reden om te denken dat ik zwanger was.
Maar ik sta bij de drogist om iets te halen en voor ik het weet zeg ik `Doe er ook maar een zwangerschapstest bij´...
Bij thuiskomst direct op de toilet de test gedaan. Hubby zat niets vermoedend op de bank.
Nog voor ik hem even weg kan leggen stonden er al 2 hele duidelijke streepjes...

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:47

Ik volg het programma tienermoeders altijd, vind zoiets ook heel interessant.

Nu ben ik zelf 21 jaar, maar moest het per ongeluk gebeuren dan is het zo, kan mezelf daar echt niet druk om maken.
Ik heb een stabiele situatie met vast werk, dus dan is het ook zeker welkom.
Al denk ik dat de kans wel heel klein is dat je door de pil heen zwanger word, maar ik heb het inderdaad ook al bij iemand gezien die ook altijd netjes haar pil slikte.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:05

Heb nog nooit een test of een MAP hoeven halen gelukkig. Klinkt dat erg ouderwets voor iemand van 30? :o

Een ongelukje zit in een klein hoekje maar sommige mensen gaan er ook wel heel makkelijk mee om. Als ik mijn omgeving zie hoeveel mensen een ongelukje hebben......... :(:)

Ken ook iemand die al op leeftijd was, s; nachts misselijk werdt en naar de wc ging en toen haar man moest roepen omdat de vruchtblaas was geknapt. :+ Zij hadt wel gemerkt dat er wat veranderde maar dacht dat het de overgang was en het het iets dikker worden van de kerst en de andere feestdagen :D