Artsen staan voor raadsel...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:27

JoycexLynn12 schreef:
Nickeltje schreef:
Een cystoscopie betekent dat ze met een cameraatje door je plasbuis tot in je blaas gaan om daar te bekijken of ze iets aan de binnenkant van je urinebuis of de binnenkant van je blaas kunnen zien.

Oh mehn, doet dat veel pijn?? Dat hebben ze nog niet gedaan...

Nant ; nee, heb verder ook nog geen goed inwendig onderzoek gehad zeg maar, alleen even 'gevoeld', klinkt vies he..

Bij vrouwen is dat niet heel pijnlijk. Wij hebben maar een korte plasbuik. Leuk is natuurlijk anders hoor, maar het is niet een heel pijnlijk en belastend onderzoek.

Bloem24

Re: Artsen staan voor raadsel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 10:28

Misschien dat ze dat wel hierna gaan doen, heb geen idee!

M'n moeder heeft vezelrijke dingen gekocht, de assistente raadde dat ons aan mocht het aan mijn darmen liggen..
Heb wel slecht geslapen vannacht, heb ook het idee dat mn buik heel 'hard' is en ik blijf met een honger gevoel zitten, klein beetje misselijk maar absoluut géén trek!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 06:53

het misselijk wel honger geen trek etc , pijn in de rug , koorts etc klinkt als een nierbekken ontsteking
zeker omdat er soms wel en soms niet in combinatie met koorts en blaasinfectie gaat
(weet niet hoe ver je van leiden zit maar in het lumc zijn ze erg ver wat urinewegen betreft)

zou doorverwijzing vragen naar uroloog , die kan gerichter zoeken

wat ook zijn kan is geirriteerde darmen , er doet niks zo zeer als een beetje lucht in je darmen
dikke darm loopt bekant langs je nier en is makkelijk te verwarren op die manier
dingen als kool paprika poederkruiden zware thee cola etc eens laten staan
wel vezels en fruit (kan zoiezo geen kwaad dus proberen ook niet , baad het niet schaad het niet)

kan zelfs een combi zijn , als je bv gevoelige nierbekken hebt kan je weinig van je darmen verdragen
(been there, jaaaaren lang ontstoken nierbekken en als er maar iets was met de darmen lag je te creperen..
warm houden goed drinken paracetamol (morfine werkt idd niet) doet al iets , lichte maaltijden maar wel vezelrijk houden
daar ging ik de fout in .. door weinig vezels "luie" darmen en dus ook weer makkelijker last)

van je baarmoeder heb je in de regel lage rugpijn je nieren hoog

succes !

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:20

Me moeder heeft net inderdaad allemaal vezelrijke dingen in huis gehaald die ik moet gaan eten, we hadden ook al de tip gekregen dat het best aan me darmen kon liggen.

Ik heb zelf het idee dat ik ook veel vocht vasthoud, kan dat? Me ring krijg ik niet af en ik ging zojuist op de weegschaal staan en ben 4 kg afgevallen in 4 dagen!! (is niet erg hoor :D)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:25

En hebben ze ook je nieren nagecheckt?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:27

Ze hebben alleen de echo gedaan en die was helemaal prima.. ik vind het alleen zo raar dat ik zo'n onwijze pijn in me rug heb dat ik amper kan lopen, de pijn gaat ook uit naar de zijkant zeg maar.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:29

En normaal ben ik iemand die echt altijd honger heeft zeg maar, als je tegen mij zegt zullen we naar de mac sta ik vooraan.. maar als ik daar nu aan denk ben ik al misselijk.

Me buik zegt honger maar me keel ofzo zegt bah, absoluut niet!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:30

hebben ze bloed afgenomen? Dat zou sowieso uitwijzen of er een ontsteking ergens in je lichaam zit.
En verder een cystoscopie, endoscopie (wanneer het niet in de blaasregionen zit), maar met een gerichte MRI kunnen ze ook veel uitsluiten.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:36

Bij de huisarts 1x, op de eerste hulp 2x en toen ik was opgenomen die ochtend wakker werd ook 1x.
Bij elkaar is er dus 4x bloedgeprikt en 4x was de uitslag helemaal prima!

Er is alleen een echo gemaakt, verder hebben ze me naar huis gestuurd en mag ik wachten tot 1 april.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:39

Onzin... als je je echt niet goed voelt en je pijn hebt zijn ze verplicht je te helpen... des noods ga je naar de ehbo, zeker als je het niet vertrouwt.
Artsen zijn ook mensen, en ook zij zien zaken soms verkeerd of over het hoofd.
Klinkt negatief... maar ik heb er een aantal familieleden aan verloren.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:44

De dokter zei dat ze niks 'ernstigs' konden vinden dus niet direct een blinde darm ontsteking ofzo, en omdat ze ook niks direct konden vinden was het onzin om te blijven.
Maar zoiets is typisch het ziekenhuis, je kost geld en bent wat dat betreft niet 'ziek' genoeg.

Maar dat is dus het probleem.. mijn urine is super, mijn bloed is super en de echo was ook super! Je zou dus zeggen ; een hartstikke gezond persoon.. helaas voel ik me anders maar dat kun je als 16 jarige moeilijk overbrengen op zo'n arts.
Kreeg een beetje het idee dat ze maar wilde afwimpelen ofzo maar de assistentes zeiden ook al ; ik zie een meisje wat dood en dood ziek is.

Zodra het weer niet gaat sta ik zo weer op de stoep bij de eerste hulp hoor, geen probleem.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:49

Klinkt ook wel als de ziekte van Addison,maar dan in de begin fase.
Ik denk zelf dat ze het bij je nieren [bijnieren] moeten zoeken en niet je blaas.
Succes en veel beterschap.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:51

Bijnieren, inderdaad.. dat zou het best ook eens kunnen zijn. Ik ga de ziekte eens even googelen.

Ik schrijf alles op wat jullie zeggen en ga dan met dat briefje 1 april eens praten met de internist.

Edit ; ik had ook niet genoeg koorts volgens de artsen.. maar ik heb van mezelf een lage temp. dus als ik 38 graden heb ben ik behoorlijk koortsig!
Ik zat daar met knalrode wangen maar nee mevrouw, u hebt geen koorts hoor!
Pff......

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:54

Jeutje meid, een gewone blaasontsteking is al niet lekker, laat staan de pijn die jij hebt.

Probeer anders ondertussen ook een homeopaat of osteopaat. Die kijken meer naar de oorzaak dan de symptomen en gaan net wat verder op zoek. Wie weet wat zij nog tegenkomen.
Ik zeg trouwens niet dat je niet in het ziekenhuis verder moet hoor, want je moet echt op je strepen staan en daar om hulp vragen.

Heel veel sterkte!!!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:57

Dankjewel! Ik heb ook via PB al tips gekregen over een homeopaat.

Ik zit nu aan die vezelrijke crackers van Bolletje, ze zijn best lekker maar heb echt totaal geen honger.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:57

TS koorts zegt nix,daar kunnen ze niet een bepaald iets vanaf lezen.
Ik heb nooit koorts,altijd lage temperatuur [35/36] ook als ik ziek word krijg ik geen koorts,terwijl ik wel gloei.
Laat je nix wijs maken hoor over de koorts.Ieder mens heeft een ander afweer systeem.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:59

Dat bedoel ik, mijn oma heeft precies hetzelfde.. Maar dan krijg je gelijk weer een snauw van nou mevrouw, koorts heeft wel iets te maken met een ontsteking blabla.

Ik heb het trouwens ook heel erg vaak koud terwijl het ergens bloedheet is.. op de eerste hulp lag ik onder een deken omdat ik ijskoude handen had en me moeder zat maar te klagen 'wat is het hier warm'.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bloem24 op 18-03-11 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:00

Google eens op "painfull-bladder syndroom". Is wel Nederlandse tekst van te vinden en anders heb ik wel een link.
Sterkte ermee.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:04

TS ik heb het ook altijd koud,vooral koude handen en voeten.
Ik loop nu nog steeds in een thermobroek over me spijkerbroek heen,2 paar sokken aan en thermolaarzen.
Vandaar dat we miss. nooit echt koorts krijgen?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 13:06

Nou het ene moment lig ik te zweten omdat ik het zo warm heb en het andere moment ijs en ijs koud..

Wat een apart geval ben ik he.. nou me 1e cracker zit erin.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:51

JoycexLynn12 schreef:
De dokter zei dat ze niks 'ernstigs' konden vinden dus niet direct een blinde darm ontsteking ofzo, en omdat ze ook niks direct konden vinden was het onzin om te blijven.
Maar zoiets is typisch het ziekenhuis, je kost geld en bent wat dat betreft niet 'ziek' genoeg.

Maar dat is dus het probleem.. mijn urine is super, mijn bloed is super en de echo was ook super! Je zou dus zeggen ; een hartstikke gezond persoon.. helaas voel ik me anders maar dat kun je als 16 jarige moeilijk overbrengen op zo'n arts.
Kreeg een beetje het idee dat ze maar wilde afwimpelen ofzo maar de assistentes zeiden ook al ; ik zie een meisje wat dood en dood ziek is.

Zodra het weer niet gaat sta ik zo weer op de stoep bij de eerste hulp hoor, geen probleem.

Goh, wat herken ik jou probleem zeg!

Ik ben in december een aantal keer op de spoedpost geweest, maar ze konden niets vinden.
Uiteindelijk 2 nachten opgenomen geweest in het ziekenhuis, vanwege onwijze pijn in mijn buik.
Ze hebben een ct scan gedaan, echo, meerdere bloedonderzoeken, maar alles was oke. ze konden de blinde darm niet zien, dus was niet ontstoken.
Ik ben donderdagavond opgenomen, en zaterdag ochtend/middag naar huis gegaan, terwijl ik al ruim 24 uur niet geplast had.
De laatste nacht heb ik ook hele zware pijnstillers gehad.
Arts vroeg aan mij, hoe ging de nacht. ik uitgelegd hoe en wat.
Zegt arts doodleuk, je krijgt mediactie mee en we wensen je beterschap, niet reagerend op de verhalen die ik verteld had.
ruim 48 uur later heb ik een keer geplast, en zit nu nog steeds op 75% ziek, want ik kan bijna niets meer.
De pijnen zijn zo hevig, maar steeds geen koorts en ontstekings waarde. en omdat ik volgens een arts het prikkelbare darm syndroom heb, gooien ze het heel snel daarop, terwijl ik gewoon voel dat dat het absoluut niet is!!!!!
Ik voel me machteloos, en vooral niet serieus genomen..... ;(

je verhaal over warm/koud herken ik ook!
Ik heb het steeds ijskoud, terwijl mijn vriend het bloedheet heeft. was toen ook in het ziekenhuis
Ik heb ook nooit koorts!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 18:13

Jeetje... wat een verhaal zeg! En dat van het niet plassen is ook heel raar, zo gek dat ze je daarmee gewoon naar huis sturen!
Ik plaste 2x per half uur en als het tegen zat meerdere keren..

En hoe doe je het nu? Geen afspraken meer bij het ziekenhuis? Je voelt je dan niet meer serieus genomen maar je bent zelf degene die voelt dat er echt iets mis is.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:17

mijn vader heeft ook af en toe blaasontsteking waar ze niks aan kunnen zien, maar als hij een kuurtje krijgt gaat het wél over. Geen idee natuurlijk of jij dat dan ook hebt.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 18:19

Vorig jaar hielp die kuur meteen en helaas nu niet.. Maar dat is ook logisch want er is geen ontsteking te vinden!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:25

Wat TS heeft is echt geen blaas ontsteking hoor.
Ze moeten de [bij]nieren eens goed checken.