X-benen maken me onzeker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:28

Als ik zo je tweede foto zie en je had het niet gezegd, dan was het mij niet eens opgevallen.
Ik ben heel klein, vond ik eerst ook vreselijk. Maar ik kan er helemaal niks aan doen, dus nu boeit het me niet meer. :)
Liever klein, dan heel lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:36

ik zie ook geen xbenen hoor! zelfs een mooi paar benen waar ik jaloers op ben :j
Mááár dat neem niet weg dat ik heel goed begrijp wat je bedoel.. Als het eenmaal in je hoofd zit..kunnen 10000enden mensen tegen je zeggen dat het niet zo is maar je kán het gewoon niet geloven.. Ik heb het met een ander deel van mn lichaam en ik zit er ook vreselijk mee in.. en krijg het niet uit mn koppie.. elke dag schiet het wel door mn hoofd, dat ik me er liever gister aan had laten operenen dan morgen! Maja.. of het écht een oplossing is?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-03-11 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:37

Lees hier op internet dat Tyra Banks en Naomi Campbell ook kampen met x-benen :=
Misschien valt het ook meer op als je ietwat bredere billen hebt?
Bij Tyra & Naomi zie je het als je het weet, heb ook even moeten zoeken :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:39

Volgens mij zie je het meer als je het wil zien, ik zie namelijk een stel normale benen bij die dames :Y)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:40

Ik vind het ook echt heel erg meevallen, hoor! Dacht naar aanleiding van je verhaal dat het veel erger was, maar ik ken heel veel meiden die dit zo hebben.
En zo heeft iedereen wel wat aan zijn of haar lichaam wat ze minder vinden, maar wat voor een ander niet eens opvalt.

Roxxiejj

Re: X-benen maken me onzeker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:49

Die foto van rechtvoor, als je die bij mij maakt, dan zie je mijn onderbenen bijna 10 centimeter van elkaar staan :') maar vind het eigenlijk niet heel erg, zo vaak sta ik niet met mijn benen naast elkaar.
Mijn ene been is trouwens ook bijna 5 centimeter langer, dus sta altijd op 1 been (waardoor mijn heupen weer scheef zijn...).

Ach, niemand is gelijk en je kan je lichaam nou eenmaal niet van te voren kiezen. Anders had ik ook wel zo mijn aanpassingen gehad ;)

Waar ik persoonlijk nog wel 'blij' mee ben, is dat ik geen O benen heb! Hoeveel paarden mensen hebben dat wel niet (ook dames!) en SORRY, DAT is pas lelijk...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:50

Ik zie bijna nooit iemand met écht o-benen hoor... misschien kijk ik gewoon niet goed genoeg naar benen. _O- Of ik vind 't gewoon niet zo snel storend. ;)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:10

Ik heb ook X benen.
Erger dan jij ben ik bang..

Eerder had ik altijd mooie rechte stokjes..
Nadat ik ben begonnen met paardrijden (vanaf mn 7e) zijn ze in de x-vorm gaan groeien.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:10

Ik kan geen mensen noemen met X-benen, en ook niet met O-benen, al heb ik ze zelf een beetje. Het is maar net waar je op let! En ik moet zeggen dat ik lichte X-benen soms best charmant vind staan (als het me al opvalt) :)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:13

Vervelend dat het je zo onzeker maakt want onzekerheid kan heel diep zitten en veel pijn doen maar...

ben aub blij dat je GEZOND bent!

Groetjes Izep

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:18

ik heb ook x-benen
ik schaam me alleen als ik moet renen met gym op school verder niet.
jij kan er ook niks aan doen en je bent gewoon net als anderen!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 17:20

Voel me al veel beter tov van mijn benen :)
Bedankt!!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:20

Ik heb ook x benen én ook nog eens ongelijken benen.
Mijn benen staan dus en naar elkaar toe en ik waggel ook nog eens.
En tja wat doe je eraan!? Niemand is perfect dus ja.. :+

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:33

Mijn benen en voeten staan wat scheef. Mijn voeten kantelen zeg maar naar binnen toe en neemt mijn benen mee, dus ook x-benen hier. Helaas is het in mijn geval dan ook nog eens zo dat het niet ten goede van mijn knieschuiven komt. Doordat de boel bij mij scheef staat, bewegen mijn knieschijven verkeerd en komen dus iedere keer tegen mijn pezen aan.
Erg pijnlijk allemaal, maar ik ben blij dat mijn probleem opgelost kan worden met aangepaste zooltjes :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:40

Fiffill schreef:
Ik zie bijna nooit iemand met écht o-benen hoor... misschien kijk ik gewoon niet goed genoeg naar benen. _O- Of ik vind 't gewoon niet zo snel storend. ;)

Ik heb ik 1 keer behoorlijk extreem gezien. Daar zat echt een centimeter of dertig tussen de knieen van die jongen. Stond ook scheef op zijn voeten overigens.

Bij deze was het wel heel opvallend, ik let anders niet zo op van die dingen, iedereen heeft al iets die afwijkt van de standaard.

Edit: Ik heb zelf een afwijkende verhouding tussen mijn bovenlichaam en benen. Je ziet het ook enkel als je er op let gelukkig.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 17-03-11 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:41

Ik weet niet wie jou wijs gemaakt heeft dat je x-benen hebt, maar jouw benen staan prima.

Dat er ruimte is tussen je onderbenen als je knieën tegen elkaar staan is juist normaal, dat hoort zo.
X-benen zijn benen waarbij de knieën tegen elkaar staan terwijl de onderbenen uit elkaar wijzen (enkels raken elkaar niet), dus echt als de onderkant van een X.

Er is niets aan de hand met je benen. ;) Er zit hooguit een lichte buiging in, nou ja dat heeft ruim 1/3e van de bevolking dus niets om je zorgen over te maken.

X-benen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Valgus.jpg

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:47

Ik heb ook X-benen en ik vind het alles behalve mooi. Ik vind het vréselijk om mezelf van voren te zien 'aan komen lopen'. In een spiegel oid. Maar ik heb het geaccepteerd. Het wordt toch niet beter dan dit :)
Ik heb er verder ook geen last van, alleen slijten mijn broeken wel sneller tussen mijn benen, dat is wel wat minder!

Maar bij mij worden er nooit opmerkingen over gemaakt. Ik heb het er dan ook niet over :)
Het wordt pas een probleem, zodra jij er een probleem van maakt.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 18:53

Iedereen: ontzettend bedankt voor de reacties!! :) :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:31

Ik heb ook x-benen. Maar door een operatie loop ik op de binnenkant van mijn voet, waardoor mijn knieen nog meer naar binnen staan. Als ik loop, schuiven mijn knieen een beetje langs elkaar :P

Ik heb nu fysiotherapie zodat ik meer kan lopen op de buitenkant van mijn voet en ik merk gelijk dat mijn x-benen ook wat beter worden! Ik ben geboren met hele erge o-benen en dat word later vaak x-benen :P
Laatst bijgewerkt door Geryon op 23-03-11 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:36

amyve schreef:
Hier 'n foto als ik gewoon rechtop sta: http://i54.tinypic.com/2zgvxpe.jpg

Hahaha noem je dat x benen :))? Dat zijn toch gewoon hele mooie slanke benen met een mooie stand := :D
Ik loop na het paardrijden altijd met O benen omdat ik een enorm breed paard heb := als ik weer intensief train wordt ze nog breder en dan loop ik volgens iedereen altijd met O benen, das pas charmant :')
Maak je niet druk je hebt hardstikke mooie benen!

Bij ons in de buurt woont iemand met X benen, die jongen kan niet eens normaal lopen omdat de knieen bij iedere stap over elkaar scbhuiven, das pas X benen hebben!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:09

Het valt héél erg mee hoor jouw benen, als je erop let zie je inderdaad dat je knieën ietwat naar binnen gedraaid staan, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen hier naar kijken. Ik vind het schattig.
Zolang je je voeten niet naar binnen draait staat het absoluut niet lelijk.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:37

Toen ik je openingspost las had ik een heel ander beeld van je benen dan toen ik de foto zag. Je hebt dezelfde benen als mij, haha ;) Bedenk wel dat je 15 bent en dat iedereen rond die leeftijd wel ergens onzeker over is. Probeer te accepteren dat je niet perfect bent (zoals niemand is!) en sta boven de mensen die grapjes over jou maken. Als je er zelf niet mee zit doet de omgeving dat ook een stuk minder. :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:00

Ik vind het bij jou ook heel erg meevallen hoor, op die eerst foto zag ik het niet eens :P
Ik heb iets O benen, maar dat komt denk ook omdat ik overstrekte knieen heb. En dat is ook niet fijn, daar kan je later weer last van krijgen. Mijn vriendin heeft ook x benen. Maarja je doet er niet veel aan. Zo heeft iedereen wel wat ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:47

Och meid, dat heb ik ook. Dat zijn niet echt X benen, maar je been (bovenbeen) die wat meer naar binnen staat gedraaid. Ik heb precies hetzelfde en mijn dochtertje heeft het ook.
Ja mensen zeggen vaak dat vrij typisch loop, klopt ik schud hierdoor met mijn kont als ik loop. :+
Mannen vinden het nog leuk ook. :j ;)

Ach ja, je kan oefenen met lopen en dan wordt het al iets beter. Maar je bent zoals je bent. Ik had echt hele misvormde benen verwacht maar dat heb jij echt totaal niet. Als jij rokken of een jurkje draagt zie je het al helemaal niet meer. Met een strakke spijkerbroek valt het het meeste op.

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:43

hooi hier nog een met x-benen, heb er niet erg veel last van ik vind het alleen jammer dat ik geen mooie rechte benen heb.