dichtklappen bij een gesprek *update pag 5*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 21:48

ifever schreef:
Ach meis :(:) Probeer je niet druk te maken!

Ik weet niet 100% wat voor intake het is maar aan de overige berichten kan ik wel ongeveer bedenken wat voor intake.

Mijn eigen ervaring is dat de intake is om in grove lijnen je verhaal kwijt te kunnen en te bekijken of de hulpverlener waarbij je het intake gesprek hebt jou het vertrouwens gevoel geeft zodat ze jou het maximale kunnen helpen.

In de intake hoef je echt niet ineen keer alles eruit te gooien (mag wel) maar ik neem aan dat je gevolg gesprekken gaat krijgen wanneer je je vertrouwd voelt. In die gesprekken zal vanzelf wanneer jij het aan kan de rest volgen.

Dat je dicht kan klappen moet je vooral niet bang voor zijn, ik denk dat de betreffende hulpverlener niet beter weet en zal dus ook rustig er mee omgaan. Daarnaast zijn ze ook heel goed in bepaalde woord gebruik en vragen stellen waardoor je gaat nadenken en je verder gaat praten.

Super dat je vriendin mee gaat voor de steun :)

Wat de rest al zegt schrijf steek woorden op wat je wil gaan vertellen/ heel graag kwijt wilt. Voor jou een geheugen steuntje wanneer je dichtklapt. Ga nu niet te diep graven naar die steekwoorden maar houd het er op wat er nu in je op komt anders ga je je alleen maar erg druk maken.

Heel veel sterkte je kan het! :)

Edit: wanneer je wilt PB-en, hij staat open voor je

ja ik ben vergeten dingen op te schrijven, beetje stom, ik schrijf straks wel even op A4.
waar voor denk je dat ik intake heb dan? pb anders maar even, heb ik liever.

ja ben erg blij dat ze er nu al is/dat ze morgen mee gaat.
als zij niet mee mag in de kamer ga ik ook echt niet naar binnen..

weet niet of ik eerlijk durf te zijn en te laten zien hoe het echt gaat.
maar goed ik zal me best doen.

zet morgen wel even neer hoe het ging :j
dankjewel, geld ook voor jou!

PINK

Re: dichtklappen bij een gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 08:49

zometeen is het zover.. pff heb buikpijn.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:26

Heel veel succes!
Probeer rustig te blijven en als je dichtklapt om even tot 10 te tellen en je hoofd proberen leeg te maken.
Zet 'm op!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:54

Heel veel sterkte en je kan het +:)+

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 15:36

zo was ik weer, heb het (gelukkig) gehad.
was vanmorgen erg zenuwachtig en liep meteen al niet zoals moest.. naja eenmaal in de kamer met me vriendin gingen ze gesprek voeren met haar en iemand anders mij vragen stellen en later nog gesprek met de pshyg. Volgende week krijg ik Advies gesprek.. zie er best wel tegen op.
ik ga het eventjes uit schrijven deze dag misschien helpt dat even bij het laten bezinken, weet niet zo goed wat ik er allemaal mee moet.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:08

:(:) Vervelend is dat he, als je geen kant op kan...

Pb staat open als je je verhaal kwijt wilt :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 16:11

ja vind echt vervelend dat ik geen kant op kan/kon.
ik ga een verhaal uitschrijven/er misschien een topic van /voor maken.. moet even kijken.
link zet ik hier dan wel neer. :j

dankjewel! :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:12

Uitschrijven is een heel goed idee :j Dan is het iig van je hart af :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 16:24

bromfiets schreef:

ik pb je even ;)

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:12

bromfiets schreef:

Inderdaad!:)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 17:13

91laura schreef:
bromfiets schreef:

Inderdaad!:)

heb een mod van MW even pb gestuurd.
dus die gaat/gaan er even naar kijken en dan komt er een nieuwe OP en nieuwe titel.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 20:46

Vanaf november/december ben ik in therapie wegens redenen.
Helaas heeft die therapie een eetprobleem wakker gemaakt wat zich heeft ontwikkelt in een ES (eetstoornis)
nu 3/4 maanden verder heb ik na lang wachten vandaag mijn eerste intake gehad. Gelukkig ging mijn beste vriendin mee,
maar toch bleef/blijft een moeilijk en grote stap.
In het gesprek met de pshyg werd wel duidelijk dat het erger is dan ik denk/dacht.
Volgende week donderdag mijn diagnose (wat voor ES) en advies voor wat voor behandeling zij voor mij in gedachten hebben.
Zie ook weer erg tegen volgende week op.. Bang om dingen te horen die ik niet wil horen.
Het is ook niet de bedoeling dat jullie me nu zielig vinden, wilde eventjes ergens mijn verhaal/gevoel kwijt.
Reacties zijn welkom, maar hou ze a.u.b wel netjes. :)

EngeltjeS

Re: dichtklappen bij een gesprek *update pag 2 eerste stap gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:56

Respect meis! :(:)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 20:57

EngeltjeS schreef:

voor wat?
als nog bedankt <3

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:57

susannex schreef:
EngeltjeS schreef:

voor wat?
als nog bedankt <3

Dat je luisterd naar je zelf, dat je voelt dat dit verkeerd is. Dat je realiseerd, dat je sterker bent, dan je dacht.
Je bent zo'n mooie meid!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 20:59

ik luister niet naar mezelf, okee misschien een beetje. Ik luister vooral naar dat mensen zeggen dat dit niet zo langer kan.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:39

Knap dat je er toch over begint. Zeker op Bokt...

Het verbaast me dat ze zo snel al een diagnose denken te hebben. Het lijkt alsof je hen maar een (paar?) keer gezien en gesproken hebt?
En het is verschrikkelijk eng. Helemaal met je eens. Zodra anderen er wat over gaan zeggen wordt het zo... tja, hoe moet ik dat zeggen? Officieel, echt. Ik hoop voor je dat het meevalt, en mocht je (in een volgend stadium) voor behandeling bij hen kiezen, dan wens ik je dat je goede mensen treft, waar je op kunt gaan vertrouwen. Het blijft trouwens altijd zo dat, wanneer er dingen worden gezegd waar jij je niet in kan vinden of waar je het niet mee eens bent, je dat altijd moet kunnen bespreken. Is hier geen ruimte voor, dan vind ik het per defenitie al een slechte behandelrelatie, waar je niet veel aan zult hebben. Er blijven ook altijd second, en third opinions. Heel vervelend om alles opnieuw te moeten vertellen, maar zodra je 'de' juiste persoon of instelling treft kan er een wereld voor je open gaan. Alles hier mijn mening, om het maar duidelijk gezegd te hebben. Ik (ver)oordeel niks en wil ook niet zo overkomen. Heb helaas zelf al wel veel ervaring in hulpverlenersland.

Heel veel sterkte met alles. Ben blij om te lezen dat je het van je af kunt schrijven. Al is het alleen maar in een dagboek, voor jezelf. Mocht je willen, mag je mij ook pb'en, maar voel je vooral niet verplicht. Dat is het laatste wat ik zou willen. Misschien kun je met die vriendin ook wel dingen bespreken. Top van haar dat ze met je mee gaat iig.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:41

Meis je hebt het super gedaan! +:)+
Ik ben zeker wel trots op je!! <3

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:43

Safiera schreef:
Knap dat je er toch over begint. Zeker op Bokt...

Het verbaast me dat ze zo snel al een diagnose denken te hebben. Het lijkt alsof je hen maar een (paar?) keer gezien en gesproken hebt?
En het is verschrikkelijk eng. Helemaal met je eens. Zodra anderen er wat over gaan zeggen wordt het zo... tja, hoe moet ik dat zeggen? Officieel, echt. Ik hoop voor je dat het meevalt, en mocht je (in een volgend stadium) voor behandeling bij hen kiezen, dan wens ik je dat je goede mensen treft, waar je op kunt gaan vertrouwen. Het blijft trouwens altijd zo dat, wanneer er dingen worden gezegd waar jij je niet in kan vinden of waar je het niet mee eens bent, je dat altijd moet kunnen bespreken. Is hier geen ruimte voor, dan vind ik het per defenitie al een slechte behandelrelatie, waar je niet veel aan zult hebben. Er blijven ook altijd second, en third opinions. Heel vervelend om alles opnieuw te moeten vertellen, maar zodra je 'de' juiste persoon of instelling treft kan er een wereld voor je open gaan. Alles hier mijn mening, om het maar duidelijk gezegd te hebben. Ik (ver)oordeel niks en wil ook niet zo overkomen. Heb helaas zelf al wel veel ervaring in hulpverlenersland.

Heel veel sterkte met alles. Ben blij om te lezen dat je het van je af kunt schrijven. Al is het alleen maar in een dagboek, voor jezelf. Mocht je willen, mag je mij ook pb'en, maar voel je vooral niet verplicht. Dat is het laatste wat ik zou willen. Misschien kun je met die vriendin ook wel dingen bespreken. Top van haar dat ze met je mee gaat iig.

ik heb pas 1 gesprek gehad.. en daaruit komt mijn diagnose.
ik hoop dat ik de goede mensen heb gevonden en ze me willen/gaan helpen.

dankjewel (: jij ook he! ja dit is een beetje me dagboek vanaf nu dan kan ik het gewoon lekker van me afschrijven.
ja ze is ook top! <3

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:43

XmissdaphX schreef:
Meis je hebt het super gedaan! +:)+
Ik ben zeker wel trots op je!! <3

dankjewel. :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:53

Toen ik begon met m'n dagboek was het niet zo uitgebreid, maar je wilt niet weten hoeveel ik nu kan pennen... soms wel 17 kantjes A5 per dag := Ik kan dan echt al mijn piekergedachtes 'bespreken' en meestal geeft dat wat rust. Echt álles schrijf ik tegenwoordig op, ook dingen die ik bijna niet durf te denken, als je me nog volgt :)

Hopelijk is bokt voor jou een goed soort van dagboek, ikzelf zou het nooit doen. Veels te eng als je dagboek kan terugpraten en een mening heeft :o

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:54

naja als de meningen netjes blijven vind ik het niet erg.

maar ik ga van de pc, sorry 't gaat even niet zoals ik alles wil hebben.
heb hoofdpijn, alweer en ben zo moe.. me hoofd is 1 chaos.
heb echt gevoel alsof ik zo omval/instort.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:01

Hoe gaat het nu? Nog hoofdpijn?

Dat is wss de spanning die er een beetje uitkomt, als dat gebeurt kun je jezelf lekker verwennen met een warm bad/douche of met een pak koekjes op de bank. Als je je er druk over gaat maken wordt het namelijk alleen maar erger :(:)

Ik vind het knap dat je van bokt je dagboek maakt, weet wel dat je ook reacties gaat krijgen die niet leuk zijn... Ik heb zelf ook zo'n topic, dat ligt nu stil omdat het goed met me gaat, maar ook daar heb ik reacties gekregen die echt zeer deden. Bereid je daar dus op voor :)

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:05

meid, super gedaan hoor!<3

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 17:49

bromfiets schreef:
Hoe gaat het nu? Nog hoofdpijn?

Dat is wss de spanning die er een beetje uitkomt, als dat gebeurt kun je jezelf lekker verwennen met een warm bad/douche of met een pak koekjes op de bank. Als je je er druk over gaat maken wordt het namelijk alleen maar erger :(:)

Ik vind het knap dat je van bokt je dagboek maakt, weet wel dat je ook reacties gaat krijgen die niet leuk zijn... Ik heb zelf ook zo'n topic, dat ligt nu stil omdat het goed met me gaat, maar ook daar heb ik reacties gekregen die echt zeer deden. Bereid je daar dus op voor :)

hoe het nu gaat? 't gaat wel, vandaag had ik eigenlijk stage tot 5 uur maar dat trok ik echt niet ben om 1 uur naar huis gegaan en even afleiding gezocht. Ben helemaal op.
Mensen beginnen aan me te zien dat ik moe ben/achteruit ga en dat vind ik niet zo fijn.
hoofdpijn blijft aanhouden/steeds terug komen en dat is echt vervelend.

daar heb ik me op voorbereid en ik weet dat ik dat moeilijk ga vinden maar ook meiden heb hier @ bokt die weten hoe dit voor mij/hoe dit is en dat ik echt van me af moet/kan schrijven hier.
ja ik had je topic al is gelezen en erop gereageerd/in gereageerd. :j
Laatst bijgewerkt door PINK op 18-03-11 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt