Viel jij af of kwam je erg aan tijdens je zwangerschap?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:42

Het ligt inderdaad niet altijd aan eten, maar de misselijkheid helpt wel om niet teveel aan te komen, zeg maar.

Bij de oudste was ik na 41 weken slechts 7 kg aangekomen, na de bevalling bleef ik een kilootje of 5 te zwaar.
Bij de middelste viel ik in 17 weken alleen maar af door het spugen, daarna is hij helaas geboren dus ben ik toen ook niet meer aangekomen. Daarna was ik dus wel wat lichter dan vóór mijn eerste zwangerschap.
Bij de jongste ben ik in totaal in 36 weken nog geen 3 kg aangekomen. Een week na de bevalling was ik een paar kilo lichter dan voor de zwangerschap. Ik moest met haar een paar dagen blijven omdat ze te klein was, maar toen we naar huis mochten ging ik in mijn eigen spijkerbroek naar huis :D

Nathalie

Re: Viel jij af of kwam je erg aan tijdens je zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:44

Toch ben ik ook erg misselijk geweest, 16 weken lang, incl spugen. Maar ik kwam toch aan. Hier vloog het er gewoon aan, vanaf het begin. Terwijl ik daarvoor juist altijd álles kon eten en doen zonder aan te komen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:45

Bij de eerste zwangerschap flink aangekomen... van de 57 kg binnen de 12 weken naar 70 :o (Heerlijk die patat mayo!)
Helaas is deze zwangerschap in een miskraam geeindigd.
Hierna ben ik op de 63 kg blijven hangen...
Met de volgende zwangerschap ben ik totaal 25 kg aangekomen. Dit is er nooit meer geheel afgegaan en woog ik rond de 70 kg. De derde zwangerschap was beter gelukt. Totaal maar 9 kg aangekomen. Helaas zijn deze er niet meer afgegaan, en na iets meer dan een jaar was ik wederom zwanger.
Uiteindelijk woog ik na mijn 4e zwangerschap rond de 80 kg, maar na mijn bevalling ben ik me te buiten gegaan aan biefstuk met peperroomsaus, broodjes filet en meer en voor ik het wist woog ik 89 kg :oo
Toen heb ik in November besloten dat het genoeg was en ben ik gestopt met snoepen en sausjes bij het eten. Inmiddels ben ik ruim 17 kg kwijt en weeg ik nu nog 71,5 kg.
Ik ben er nog niet, maar er zit schot in.
Laatst bijgewerkt door Ylana op 15-03-11 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:45

Ik ben totaal 13kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap, was het na een half jaartje weer kwijt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:51

Woog normaal rond de 47, tijdens de zwangerschap kwam ik wel iets aan, maar niet veel. Dag na de geboorte woog ik 39, ben dus aardig wat kwijtgeraakt. Dit was de 2e zwangerschap, bij de oudste was ik na de geboorte ook lichter dan normaal, maar weet niet meer hoeveel.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:53

Zonnetje81 schreef:
Had je ook geen buik?

Nope.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:54

Nathalie schreef:
Het ligt echt niet enkel aan eten.

Dat beweer ik ook nergens :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:57

Ik kwam totaal 10 kilo aan (heel moeizaam, op het laatst viel ik zelfs af ;( ) , gelukkig ook nooit meer op het oude gewicht gekomen ( ondergewicht).
Bij mij zag je het pas op het laatst dat ik zwanger was.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:03

kanniet schreef:
Zonnetje81 schreef:
Had je ook geen buik?

Nope.

Da kanniet. :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:22

Ik ben erg benieuwd wat ik aan het eide van het ritje weeg :=
Eet me zelf helemaal rond, heb veel honger. Maar door het vele spugen was ik eerst wat afgevallen. Inmiddels ben ik nu ongeveer 1,5 kilo aangekomen (met een zwangerschap van 12 weken :+ )

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:44

Ik was mooi op gewicht voor de zwangerschap met een gewicht van 67 kg bij een lengte van 1.73
De eerst 35 weken was ik 9 kg aangekomen. Toen begon mijn verlof en kwam ik in 3,5 week tijd nog 14 kg bij. Ik had geen vreetbuien, bewoog veel en een reden voor die enorme groei was er dus niet.
Na de bevalling was ik er direct 13 kwijt, allemaal vocht. In de loop vd tijd is er nog 5 afgegaan. Ik moet ert nog 5 maar die krijg ik ert maar niet af.

Mijn dochter is deze week een jaar geworden en ik heb bijna 8 maanden volledige borstvoeding gegeven.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:52

ik ben in de 36 weken die myn zwangerschap geduurd heeft 10 kilo aangekomen en die ben ik nu na 12 weken al weer ruim kwyt. Ik heb ook nooit meer trek gehad dan normaal.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:01

Ik weet het nog wel van mijn moeder (ben zelf 13 dus als ik zwanger zou zijn zou er iets niet kloppen.. :o )
Ze was 1.52
Niet zwanger: 39 kilo
Zwanger van mij: 42 kilo
Na de zwangerschap: 40 kilo
Zwanger van mijn zusje: 42 kilo
Na de zwangerschap: 39 kilo

Ze was écht dun.
Al was ik wel een grote dunne baby, maar nu ben ik klein voor mijn leeftijd, bijna uitgegroeid (nu ook 1.52) en 45/47 kilo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:11

Ik ben een kilo of 19 aan gekomen tijdens de zwangerschap, het meeste in de laatste maand. 6 maanden na de bevalling zat ik weer op mijn oude gewicht, is me in 3 maanden tijd gelukt want door ziekte na de bevalling kon ik pas 3 maanden na de bevalling weer een beetje gaan sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:05

Vorige week bij de gyn geweest, weer meten en wegen.

Met 15.6 weken 7 kg aangekomen. Geen dag, nog geen seconde ziek geweest! Eet gezond en doe geen gekke dingen.
Voor zwangerschap 170 groot, 59 kg. Met 15.6 66 kg

Der zullen nog wel wat kg aankomen hihi. Moet iedere 3 weken op controle en wegen dus kan een mooie lijst bijhouden hihi

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:44

verootjoo schreef:
Afvallen tijdens je zwangerschap lijkt me echt niet gezond... Vruchtwater weegt best wat, en het kindje ook, dus als je afvalt doe je iets niet goed.
Maar goed, ik ben nooit zwanger geweest dus weet niet hoeveel ik dan aankom :P

Duidelijk. Niet te snel met dit soort uitspraken komen, daar kan je mensen namelijk nogal mee kwetsen.

Ik ben tijdens mijn zwangerschap 10kg afgevallen. Met 7wkn zwanger woog ik 75.5kg, op mijn dieptepunt 62kg (14wkn zwanger). Na de bevalling woog ik 66kg en inmiddels 64.5kg. Ik hoop hierop te blijven zitten.

Ik heb helaas een aandoening opgelopen tijdens de zwangerschap (HG) en heb deze de hele zwangerschap gehouden (vaak houdt het op met 16 - 20 wkn, bij mij helaas niet). Daarnaast galstenen en nierstuwing. Ik heb in totaal 5 x in het ziekenhuis gelegen, incl bevalling. Bevalling was ook nog eens 3 1/2 week te vroeg en mevrouw lag in een (onvolkomen) stuit. Gelukkig ging de bevalling wel snel (7 uur).

Voorlopig geen zwangerschap meer voor mij *D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:51

Ik woog 55 kg voor mijn zwangerschap ( 22-3 jaar geleden bevallen) en nu weer
ik ben +23 kg bijgekomen!!! en was echt tonnetje rond
ik heb niks bijzonders gedaan, behalve de eerste 4 mnd borstvoeding gegeven en toen was ik het meeste al kwijt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:52

ik geef nu bijna een jaar bv, maar bij mij vliegen de kilo's er niet af. :n helaas.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:55

Ik heb waarschijnlijk ook gewoon een snelle stofwisseling
ik eet de hele dag door lekkere dingen en best ongezond eigenlijk, en ben alleen afgevallen

hete nige is dat mijn strakke buik niet meer zo straks is, omdat ik wat vel over heb. maar ja ik ben ook bijna de helft van mijn eigen gewicht aangekomen
met 10 weken kreeg ik mijn broek al niet meer dicht

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:04

Ik krijg wekelijks nog de vraag of ik weer zwanger ben, zwaar frustrerend. Ik mag ook niet echt sporten omdat ik nog aan t revalideren ben van die rot zwangerschap. Ik let echt vet op mijn eten en probeer wel veel te wandelen en stukjes te fietsen. Nu was ik laatst voor het eerst 2 kilo in 2 weken tijd afgevallen maar heb toen ook wel heel veel er voor gedaan, dat lukt me niet iedere week... ik blijf gewoon mijn best doen..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 11:05

Echt balen Nath, het rare is dat je eerst wel alles kon eten. Is er een verklaring voor dat je lijf zo is veranderd qua doen en laten? Slank zijn is dus ook geen garantie dat je daarna weer slank wordt.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:09

Ik heb 3 kinderen en ben alle drie de keren maar liefst 20kg aangekomen.

De eerste keer dacht ik dat dat nooit meer goed zou komen, dat ik als een uitgelubberde elastiek verder door het leven moest.

Maar dat viel allemaal reuze mee, je lichaam heeft veel veerkracht. In minder dan 2 maanden was ik alle drie de keren terug op mijn oude gewicht zonder dieet, ik heb wel borstvoeding gegeven.

En dat elastiek is gewoon weer teruggerekt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:13

Zonnetje81 schreef:
Echt balen Nath, het rare is dat je eerst wel alles kon eten. Is er een verklaring voor dat je lijf zo is veranderd qua doen en laten? Slank zijn is dus ook geen garantie dat je daarna weer slank wordt.

Ja idd, ik vermoed dat mijn schildklier misschien traag geworden is, dat hoor je wel eens vaker na zwangerschap.
Denk dat ik dat binnenkort toch eens ga laten testen...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:15

in de eerste zwangerschap ben ik 40 kilo aangekomen, ik moest sowieso wat aankomen maar niet zoveel. misselijk ben ik nooit geweest, maar kreeg echt eet verslavingen. ik kon midden in de nacht wakker worden met de smaak van b.v. pizza of een big mac in mijn mond en kon niet eerder slapen als dat ik daadwerkelijk dat gehad had.

Bij de 2e ben ik niks aangekomen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 11:23

Wow Pashon dat is een verschil bij de een niks en bij de ander 40. Had je bij de 2e die verslaving niet?